Bezpłatna aplikacja na komputer – MM News... i jestem na bieżąco! Sprawdzam

Procedura postępowania w szkole podstawowej im…………………………………………, w przypadku wtargnięcia napastnika na teren szkoły, zamachu terrorystycznego, sytuacji zakładniczej Sposoby postępowania w przypadku ewakuacji 1. Osoba dorosła, która zauważy wtargnięcie napastnika albo uzyska informację o podłożeniu ładunku bombowego niezwłocznie włącza alarm. 2. Sygnałem alarmowym jest dźwięk ciągły – azyl , trwający ok. 30 sek. dzwonek, który w miarę możliwości może być powtórzony. 3. Osoba dorosła niezwłocznie powiadamia o zaistniałym zagrożeniu odpowiednie służby, które przejmują dalsze działania. 4. Ewakuacja jest możliwa tylko w przypadku bezpośredniej bliskości wyjścia, z dala od źródła zagrożenia. 5. Wszystkie rzeczy zostają na miejscu, osoby dorosłe zabierają ze sobą tylko telefony komórkowe, wskazane jest otwarcie okien. 6. Nauczyciele w miarę możliwości udzielają pierwszej pomocy przedlekarskiej. 7. Sposób ewakuacji: • natychmiastowe podejście do drzwi bez plecaków, tornistrów, toreb, • ustawienie klasy w parach przed drzwiami, • otwarcie drzwi, wyprowadzenie klasy po ustąpieniu miejsca klasom nadchodzącym z prawej strony, • zajęcie swojego miejsca na placu, uspokojenie uczniów, • policzenie uczniów przez nauczycieli uczących lub wychowawców, • przyjęcie meldunku przez dyrektora lub jednostkę upoważnioną o opuszczeniu szkoły przez wszystkie osoby, • zameldowanie liczby uczniów przez nauczycieli/wychowawców dyrektorowi szkoły lub osobie upoważnionej, • meldunek dyrektora lub osoby upoważnionej do odpowiednich służb o stanie liczbowym uczniów i pracowników szkoły, • przemarsz w bezpieczne miejsce. Sposoby postępowania w przypadku napotkania osoby atakującej 1. W przypadku braku możliwości ewakuacji, nauczyciel zamyka salę na klucz od wewnątrz, barykaduje wejście i przemieszcza uczniów w bezpieczne miejsce (z dala od okien i drzwi), najlepiej pod ścianą, na której znajdują się drzwi wejściowe. 2. Nauczyciel wycisza i uspokaja uczniów. 3. Pedagog opiekuje się uczniami ze SPE i uczniami, którzy potrzebują pomocy. 4. Należy bezwzględnie wyciszyć telefony (nie należy dzwonić do domów). 5. Nauczyciel kontaktuje się z policją wysyłając informację tekstową – SMS/telefon o zaistniałej sytuacji nr tel: …………….. – Komenda Policji w ………….., podaj następujące dane: • miejsce zdarzenia, • liczba uczniów, • wygląd zamachowca, • rodzaj broni, • liczba ofiar, • imię i nazwisko. 6. Potwierdzenie przyjęcie zgłoszenia. 7. Nie wolno się przemieszczać. 8. Należy być poniżej linii okien i zejść ze światła drzwi, a najlepiej połóżyć się na podłodze, by zejść z linii strzału. 9. W przypadku strzałów, nie wolno krzyczeć. 10. Nie powinno się otwierać nikomu drzwi. 11. W przypadku wtargnięcia napastnika do pomieszczenia nauczyciel podejmuje walkę, która może być ostatnią szansą na uratowanie życia (krzesła, ciężkie przedmioty itp.). 12. Okoliczności uruchamiania sygnału – Azyl: • wejście do szkoły agresywnej osoby z niebezpiecznym narzędziem, • wtargnięcie do szkoły – aktywnego strzelca, • agresywne zachowanie ze strony ucznia, rodzica, nauczyciela zagrażające osobom postronnym. 13. Sposób zachowania: • wykonuj bezwzględnie polecenia napastnika, • na żądanie terrorystów oddaj im przedmioty osobiste, np.: telefon, • poinformuj, że nie możesz wykonać jakiegoś polecenia, • nie patrz terrorystom w oczy, unikaj kontaktu wzrokowego, • nigdy nie odwracaj się plecami do napastnika, • nie zwracaj na siebie uwagi, • nie lekceważ napastnika i nie bądź agresywny, • nie oszukuj terrorysty, • uspokój uczniów, zawsze zwracaj się do nich po imieniu, • poinformuj napastnika o uczniach ze schorzeniami, • pytaj zawsze o pozwolenie, np. gdy chcesz się zwrócić do uczniów, • zawsze korzystaj z dobrej woli terrorysty. 14. Procedura obowiązuje od …………………………………………………….. …………………..,……………… …………………………………… (miejscowość, data) (podpis Dyrektora Szkoły)