Bezpłatna aplikacja na komputer – MM News... i jestem na bieżąco! Sprawdzam

Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego ubiegającego się o stopień nauczyciela dyplomowanego Imię i nazwisko nauczyciela: ………………………………………………………………… Miejsce zatrudnienia: ………………………………………………………………………… Okres trwania stażu: 1 września 20…– 31 maja 20… r. Data złożenia sprawozdania: … czerwca 20… r. Czynności organizacyjne Lp. Zadania do realizacji Forma realizacji zadań Termin Dowody poświadczające realizację Uwagi o realizacji planu rozwoju zawodowego 1. Poznanie procedury awansu zawodowego Analiza przepisów prawa oświatowego dotycząca awansu zawodowego IX 20… r., cały okres stażu • Znajomość procedury awansu zawodowego, • złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu, • opracowanie i przedłożenie dyrektorowi planu rozwoju zawodowego • Zapoznałem się z Kartą nauczyciela oraz z Rozporządzeniem w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli. • Opracowałem plan rozwoju zawodowego, który został zatwierdzony przez dyrektora szkoły … września 20… r. 2. Przeanalizo-wanie zasad funkcjono-wania i organizacji zadań szkoły Analiza dokumentacji szkoły: statutu, programu rozwoju szkoły, wewnątrzszkolnego systemu oceniania i promowania, programu profilaktyki, procedur postępowania w sytuacjach kryzysowych, innych regulaminów. Kontynuacja aktywnego uczestnictwa w procesie tworzenia dokumentów szkoły w oparciu o wymagania reformy oświaty IX 20… r., cały okres stażu • Plan rozwoju, • dokumentacja szkolna • Systematycznie analizowałem dokumentację szkoły, uczestniczyłem w pracach zespołu zadaniowego dot. nowelizacji prawa wewnątrzszkolnego, dostosowując je do prawa oświatowego, śledziłem na bieżąco te zmiany. • Dokonywałem ewaluacji WSO, PSO, programu wychowawczo-profilaktycznego szkoły w ramach pracy zespołu zadaniowego. • Uczestniczyłem w pracach zespołu ds. ewaluacji wewnętrznej, tworzyłem narzędzia badawcze, współtworzyłem procedury m.in. dot. organizacji projektów edukacyjnych, zasad rekrutacji i innych. Uczestniczyłem w tworzeniu szkolnej dokumentacji, np. narzędzi do badania wyników nauczania, ankiet, kwestionariuszy wywiadu, testów, opracowywałem prezentacje multimedialnej służące analizie pracy szkoły. • Przygotowywałem sprawozdania z działalności kół zainteresowań i szkolnych organizacji 3. Bieżące dokumento-wanie realizacji planu rozwoju Skompletowanie dokumentów mających znaczenie dla oceny dorobku zawodowego. Gromadzenie dokumentów potwierdzających realizację planu Wrzesień 20… r., cały okres stażu. Cały okres stażu Gromadzone dokumenty (zaświadczenia czy dyplomy). • zaświadczenia, • dokumenty, • scenariusze, • inne • Systematycznie gromadziłem dokumentację przebiegu i realizacji planu rozwoju zawodowego, dokonywałem samooceny pracy, opracowałem autorskie scenariusze zajęć, szkolnych przedstawień i spektakli. Dzieliłem się wiedzą i umiejętnościami z innymi nauczycielami. • Opracowałem m.in. autorskie scenariusze uroczystości: o z okazji Dnia Nauczyciela, o z okazji Święta Niepodległości, o z okazji zakończenia roku, o dla uczniowskiego programu poświęconego walce z agresją i przemocą 4. Opracowanie tzw. sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego Przygotowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego Czerwiec 20… r. Sprawozdanie Zredagowałem na koniec stażu sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego, które złożyłem do dyrektora szkoły … czerwca 20… r. Zadania wynikające z Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 26 lipca 2018 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz.U. z 2018 r. poz. 1574 ze zm.) Zadania do realizacji Formy realizacji zadań Termin Dowody realizacji Uwagi o realizacji planu rozwoju zawodowego § 8 ust. 1 pkt 1: podejmowanie działań mających na celu doskona-lenie warsztatu i metod pracy, w tym umiejętności stosowania technologii informacyjnej i komunikacyjnej • Studiowanie fachowej literatury, poradników metodycznych, korzystanie z multimedialnych źródeł informacji. • Opracowanie scenariuszy jednostek lekcyjnych, przedstawień szkolnych, materiałów pomocniczych, pomocy dydaktycznych. • Gromadzenie dokumentów potwierdzających realizację planu rozwoju zawodowego Cały okres stażu • Opracowane materiały, scenariusze zajęć i pomoce, programy, • potwierdzenie dyrektora szkoły, • zdjęcia, filmy, • kserokopie współtworzonych doku¬mentów • Systematycznie studiowałem fachową literaturę. • Opracowałem scenariusze zajęć, które prowadziłem dla nauczycieli stażystów i kontraktowych, m.in. ………………… § 8 ust. 1 pkt 2: realizowanie zadań służących podniesieniu jakości pracy szkoły • Organizacja (współorganizacja) konkursów dydaktycznych w szkole: konkurs języka polskiego, ortograficzny, języka polskiego i literatury. • Opieka nad redakcją szkolnej gazetki. • Współpraca z nauczycielami innych szkół (szczególnie egzaminatorami). • Współpraca z prasą lokalną. • Organizowanie wycieczek, imprez szkolnych i klasowych. • Współpraca z rodzicami (w tym szkolenia dla rodziców). • Praca w zespołach ds.: o promocji szkoły, o przygotowania WDN, o zespołu humanistycznego Cały okres stażu • Potwierdzenie dyrektora, • ksero dokumentów, • zaświadczenia, • notatki, • artykuły do gazety • Organizowałem lub współorganizowałem konkursy humanistyczne, m.in.: o konkurs ortograficzny, o konkursy z języka polskiego, np. „Złota Żaba” czy przedmiotowy konkurs organizowany przez Kuratorium Oświaty w …………… • Byłem opiekunem szkolnej gazetki. • Współpracowałem z rodzicami, systematycznie spotykałem się z nimi podczas zebrań, indywidualnych spotkań. Prowadziłem także dla rodziców pogadanki, omawiałem zasady rekrutacji § 8 ust. 1 pkt 3: samodzielnie lub przez udział w różnych formach doskonalenia zawodowego, pogłębianie wiedzy i umiejętności służących własnemu rozwojowi oraz podniesieniu poziomu pracy szkoły • Śledzenie na bieżąco ofert wydawniczych oraz zaopatrywanie się w nowe pozycje, a także przeglą-danie stron internetowych. • Udział w różnych formach doskonalenia zawodowego nauczycieli, adekwatnych do potrzeb szkoły (warszta-ty, kursy, szkolenia, konfe-rencje metodyczne, kursy grantowe). • Ukończenie kursów dotyczących EWD oraz średniej ważonej ocen Cały okres stażu • autorefleksje, • wykaz fachowej literatury, • wykaz stron internetowych • Brałem udział w różnych formach doskonalenia zawodowego, zgodnych z potrzebami szkoły i moimi własnymi. Były to m.in.: o warsztaty, o szkolenia, o kursy, o konferencje, o seminaria, o ………………………………… § 8 ust. 1 pkt 4: przeprowadzenie co najmniej 3 godzin zajęć otwartych dla nauczycieli oraz dokonać ich ewaluacji w obecności, w miarę możliwości, nauczyciela-doradcy metodycznego w zakresie tych zajęć lub nauczyciela-konsultanta lub przedstawiciela organu sprawującego nadzór pedagogiczny • Przeprowadzenie 3 godzin zajęć otwartych oraz dokonanie ich ewaluacji Cały okres stażu • Potwierdzenie dyrektora • Zajęcia i ewaluacja prowadzone w obecności przedstawiciela organu sprawującego nadzór pedagogiczny § 8 ust. 3 pkt 1: umiejętność wykorzystania w pracy metod aktywizujących ucznia oraz narzędzi multimedialnych i informatycznych, sprzyjających procesowi uczenia się • Przeprowadzenie lekcji z wykorzystaniem kompu¬te-ra (np. z wykorzystaniem encyklopedii multimedialnej). • Opracowywanie dokumentów, materiałów dydaktycznych, testów, sprawdzianów techniką komputerową. • Wykorzystanie sprzętu multimedialnego na zajęciach. • Publikowanie na stronach WWW, korzystanie z poczty elektronicznej. • Opracowanie pomocy dydaktycznych z wykorzystaniem technologii komunikacyjnej Cały okres stażu • scenariusze zajęć, • wykaz pomocy dydaktycznych, • prezentacje multimedialne, • wykaz publikacji • Prowadziłem zajęcia z wykorzystaniem tablicy interaktywnej, projektora, multibooków, programów multimedialnych dla nauczycieli stażystów, kontraktowych. • W ramach pomocy dydaktycznych uczniowie już od pierwszej klasy opracowują np. prezentacje sylwetek pisarzy – autorów omawianych lektur. Każdorazowo sprawdzałem poprawność merytoryczną danej prezentacji, zanim została ona wyświetlona na forum klasy. • Opracowałem analizę testu z części humanistycznej egzaminu ósmoklasisty i w ramach badania wyników nauczania z j. polskiego (również w formie elektronicznej). Wnioski przedstawiłem na posiedzeniu rady pedagogicznej. • Systematycznie publikuję własne materiały metodyczne na stronach internetowych, w tym również na szkolnej stronie. • Wszelkie dokumenty związane z pracą nauczyciela polonisty czy wychowawcy klasy opracowuję na komputerze. Są to np.: scenariusze lekcji i szkolnych uroczystości, karty pracy, sprawdziany wiadomości, ankiety, opinie o uczniu, zestawienia ocen. • Wykorzystuję również inne materiały, np. plansze, gazetki ścienne, karty pracy, słowniki, encyklopedie, DVD § 8 ust. 3 pkt 2: umiejętność dzielenia się wie-dzą i doświadcze-niami z innymi nauczycielami, w tym prowadze-nie otwartych zajęć dla nauczy-cieli stażystów i kontraktowych • Aktywna praca w zespole przedmiotowym, w pracach zespołu nauczycieli przedmiotów humanistycznych. • Sprawowanie opieki nad nauczycielem stażystą (w miarę potrzeb). • Prowadzenie tzw. lekcji otwartych dla kolegów nauczycieli. • Współpraca z pedagogiem szkolnym. • Przeprowadzenie rady szkoleniowej na temat oceniania kryterialnego Cały okres stażu • harmonogram spotkań zespołu, • opracowane materiały, scenariusze, • potwierdzenie przewodniczących zespołów o współpracy, • notatki z rad, • konspekty lekcji, • opinia o stażyście • Prowadziłem lekcje otwarte dla nauczycieli kontraktowych, stażystów, a także obserwowałem zajęcia prowadzone przez nich. Przygotowałem kilka lekcji otwartych dla młodszych kolegów. Były to lekcje, na których starałem się zachęcić do pracy metodami aktywizującymi. • Przeprowadziłem radę szkoleniową na temat ………………………………… • Systematycznie współpracowałem z pedagogiem i psychologiem szkolnym, szczególnie w sprawach wychowawczych moich uczniów, konsultowałem ich zachowania oraz wspólnie poszukiwaliśmy sposobów rozwiązań trudnych spraw wychowawczych § 8 ust. 3 pkt 3: poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych • Udział w szkoleniach WDN. • Przygotowywanie uroczystości szkolnych. • Organizacja wycieczek rowerowych po najbliższej okolicy, wycieczek turystycznych (poznawczych), zagranicznych, integracyjnych oraz do kina, teatru. • Stworzenie projektu edukacyjnego we współpracy z nauczycielami przedmiotów humanistycz-nych. • Realizacja projektu edukacyjnego z udziałem uczniów. • Organizowanie zajęć w okresie ferii zimowych. • Przygotowanie uczniów do konkursu przedmiotowego – praca z uczniem zdolnym. • Działania w kierunku doposażenia klasopracowni Cały okres stażu • zaświadczenia, • notatki, • potwierdzenia odbytych wycieczek, • sprawozdania z uroczystości szkolnych, • przykłady przygoto¬wanych testów, • zdjęcia i inne, • zaświadczenie o ukończeniu kursu, • przykład ankiety i opracowanie wyników • Uczestniczyłem w wewnętrznych formach doskonalenia zawodowego, radach szkoleniowych. • Przygotowywałem młodzież do udziału w szkolnych i gminnych uroczystościach, m.in. ………………………………… • Organizowałem wycieczki i wyjazdy do kin, teatru, muzeum, …………… • Realizowałem projekty edukacyjne, m.in. ……………………………………… • W okresie ferii zimowych organizowałem dla uczniów wyjazdy do kina, teatru oraz na basen. • Przygotowywałem uczniów do konkursów z j. polskiego, np. …………… • Doposażyłem pracownię języka polskiego w: …………………………………. § 8 ust. 3 pkt 4a: opracowanie i wdrożenie programu, innowacji lub innych działań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych z oświatą, powiązanych ze specyfiką szkoły, w szczególności na rzecz uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi Opracowywanie i wdrożenie programu koła dziennikarskiego Cały okres stażu • potwierdzenie dyrektora szkoły, • potwierdzenie współpracy z nauczycielami, • zdjęcia, • zaświadczenia, • program kółka, • dzienniki zajęć pozalekcyjnych Opracowałem i wdrożyłem program Koła Dziennikarskiego. Program został zaopiniowany przez zespół nauczycieli, przedstawiony na posiedzeniu rady pedagogicznej dnia …… 20… r., oraz zatwierdzony przez dyrektora szkoły i wpisany do szkolnego zestawu programów – nr ……… Program systematycznie monitorowałem, dokonywałem ewaluacji oraz, zgodnie z potrzebami, modyfikowałem § 8 ust. 3 pkt 4b: wykonywanie zadań opiekuna stażu, opiekuna praktyk pedagogicznych, nauczyciela-doradcy metodycznego, przewodniczącego zespołu nauczycieli, koordynatora wolontariatu, koordynatora projektu, kuratora społecznego, egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej, rzeczoznawcy ds. podręczników Praca jako egzaminator państwowy W okresie stażu Zaświadczenie Pełnię funkcję egzaminatora. …… r. zostałem wpisany do ewidencji egzaminatorów pod numerem ………. Każdego roku jestem powoływany do prac w komisjach ds. egzaminu ósmoklasisty z przedmiotów humanistycznych § 8 ust. 3 pkt 4c: uzyskanie umiejętności posługiwania się językiem obcym na poziomie podstawowym, a w przypadku nauczycieli języków obcych - umiejętności posługiwania się drugim językiem obcym na poziomie podstawowym • Uzyskanie umiejętności posługiwania się językiem angielskim Cały okres stażu • zaświadczenie o zdaniu egzaminu z języka angielskiego • Z egzaminu First Certificate in English (FCE) uzyskałem ocenę A § 8 ust. 3 pkt 4d: opracowanie autorskiej pracy z zakresu oświaty lub rozwoju dziecka opublikowanej w czasopiśmie branżowym lub w formie innej zwartej publikacji • Opracowanie autorskiej analizy z zakresu rozwoju dziecka Cały okres stażu • notatki, • artykuł w czasopiśmie: „………………” Analiza została opublikowana w prasie branżowej, w …………….. Podpis nauczyciela: Sprawozdanie z planu rozwoju zawodowego przyjął (data, podpis): Miejscowość: ………………………… data: ……………………… ………………………………………………………….