Dostęp do serwisu wygasł w dniu . Kliknij "wznów dostęp", aby nadal korzystać z bogactwa treści, eksperckiej wiedzy, wzorów, dokumentów i aktualności oświatowych.
Witaj na Platformie MM.
Zaloguj się, aby korzystać z dostępu do zakupionych serwisów.
Możesz również swobodnie przeglądać zasoby Platformy bez logowania, ale tylko w ograniczonej wersji demonstracyjnej.
Chcesz sprawdzić zawartość niezbędników i czasopism? Zyskaj 14 dni pełnego dostępu całkowicie za darmo i bez zobowiązań.
Uzasadnienie przystąpienia do konkursu na stanowisko dyrektora zespołu szkolno przedszkolnego – przykład
Funkcja dyrektora nie jest dla mnie celem samym w sobie. Przyczyny ubiegania się o stanowisko dyrektora ……………………………………………. mają nie tylko charakter osobisty, ale także prospołeczny.
Zasady funkcjonowania szkoły są mi dobrze znane, gdyż od ……………. lat jestem nauczycielem, zaś przez ….………….. lat pełniłam/-em funkcję dyrektora (wicedyrektora) …………………………...............
Na studiach podyplomowych z zakresu zarządzania oświatą zapoznałam/-em się dodatkowo z nowoczesnymi zasadami zarządzania, najnowszymi technikami rozwiązywania problemów pedagogicznych, personalnych i ekonomicznych. Poznałam/-em także sposoby prawidłowego dokonywania zmian organizacyjnych i metodycznych kształcenia, dostosowanych do bieżących i perspektywicznych potrzeb szkoły. Zrozumiałam/-em, że rola nowoczesnego dyrektora polega nie tylko na byciu pracodawcą, ale także menedżerem, umiejącym poprawić sytuację ekonomiczną powierzonej mu placówki.
Mam bogate doświadczenie zawodowe, a w swojej dotychczasowej pracy wykazałam/-em się zdolnościami organizacyjnymi i doświadczeniem menedżerskim. Posiadam także cechy przywódcze, dużą odporność na stres, jestem kreatywna/-y i odpowiedzialna/-y, czego dowodzi przebieg mojej pracy zawodowej i dotychczasowe osiągnięcia na tym polu. Jestem osobą bezkonfliktową, preferuję dialog i kompromis jako skuteczne i efektywne metody rozwiązywania problemów.
Moja wizja rozwoju szkoły oparta jest na dobrej znajomości placówki, jej specyfiki oraz mocnych i słabych stron. W koncepcji funkcjonowania szkoły zawarłam/-em wiele pomysłów na to, jak poprawić jej sytuację w różnych obszarach, m.in. usprawnić funkcjonowanie, wpłynąć pozytywnie na wyniki nauczania i egzaminów zewnętrznych uczniów szkoły. Mam także zamiar oddziaływać pozytywnie na sytuację placówki przez udział w europejskich projektach edukacyjnych. Chcę podjąć trud, aby jak najlepiej kierować placówką i w pełni realizować jej statutowe zadania.
Wszechstronny, harmonijny rozwój dziecka jest głównym celem pracy przedszkola oraz szkoły i wszystkie działania muszą służyć jego realizacji. Aby cel ten osiągnąć, konieczna jest zgodna i efektywna współpraca wszystkich nauczycieli, wychowawców oraz ludzi i instytucji wspomagających szkołę.
Kierowanie pracą Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w ……………………………… to złożony proces zarówno z uwagi na jego wielofunkcyjność, jak również wielość ról, jakim musi sprostać jego dyrektor. Organizacja i zarządzanie oświatą to proces trudny, wymagający od dyrektora dużego zaangażowania. Współczesny dyrektor jest jednym z kreatorów rzeczywistości edukacyjnej. Z racji specyfiki swojej pracy i roli, jaką odgrywa w systemie edukacji, może znacząco przyczynić się do tworzenia społeczeństwa przygotowanego do działania w warunkach szybkiego rozwoju cywilizacyjnego, w którym szczególnego znaczenia nabiera powszechna i ustawiczna edukacja.
Głównym celem i zadaniem zespołu jest przygotowanie przedszkolaków i uczniów do nauki na kolejnych etapach edukacyjnych oraz właściwego funkcjonowania w środowisku społecznym. Moim zadaniem i priorytetem, jako dyrektora Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w …………………, będzie kształcenie najmłodszego pokolenia na najwyższym poziomie z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb oraz możliwości każdego wychowanka. Oczywiście będę się również starał/-a budować i poszerzać bazę materiałów i narzędzi edukacyjnych, wzbogacając ją o dostosowane do potrzeb i zmieniającej się rzeczywistości pomoce dydaktyczne oraz najnowsze zdobycze technologii.
Moim celem będzie, aby każde dziecko w kierowanej przeze mnie placówce czuło się bezpiecznie, a atmosfera wzajemnej życzliwości umożliwiała właściwą współpracę wszystkich członków społeczności szkolnej.