Dostęp do serwisu wygasł w dniu . Kliknij "wznów dostęp", aby nadal korzystać z bogactwa treści, eksperckiej wiedzy, wzorów, dokumentów i aktualności oświatowych.
Witaj na Platformie MM.
Zaloguj się, aby korzystać z dostępu do zakupionych serwisów.
Możesz również swobodnie przeglądać zasoby Platformy bez logowania, ale tylko w ograniczonej wersji demonstracyjnej.
Chcesz sprawdzić zawartość niezbędników i czasopism? Zyskaj 14 dni pełnego dostępu całkowicie za darmo i bez zobowiązań.
Ocena dorobku zawodowego nauczyciela za okres stażu
(nauczyciel kontraktowy)
1. Imiona i nazwisko nauczyciela: ……………………………………………………………
2. Data urodzenia: ……………………….……………………………………………………
3. Stopień awansu zawodowego: nauczyciel kontraktowy
4. Okres odbywania stażu: od ……………… do ………………
5. Podstawa prawna odbywania stażu: art. 9b Ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta nauczyciela (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 2215)
6. Miejsce, stanowisko i wymiar zatrudnienia w okresie odbywania stażu: Szkoła w ……………………………, nauczyciel zatrudniony w wymiarze ………………………
7. Kwalifikacje na zajmowanym stanowisku w okresie odbywania stażu:
………………………………………………………………………………………………
8. Terminarz:
Lp. Opis Data
1. Data rozpoczęcia stażu
2. Termin zatwierdzenia planu rozwoju zawodowego
3. Data zakończenia stażu
4. Data przedstawienia sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego
5. Data dokonania oceny dorobku zawodowego
Na podstawie art. 9c ust. 5a i 5c Ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta nauczyciela ustalam:
pozytywną/negatywną ocenę dorobku zawodowego za okres stażu
Uzasadnienie (przykład)
Plan rozwoju zawodowego Pani/Pana …………………………………… był zgodny z założeniami programu rozwoju szkoły, programu wychowawczego i uwzględniał specyfikę szkoły.
Pani/Pan ……………………………………, ubiegająca/ubiegający się o awans na stopień nauczyciela mianowanego, w okresie swego stażu realizowała/realizował zadania zawarte w opracowanym przez siebie, konsultowanym i zatwierdzonym przez dyrektora szkoły planie rozwoju zawodowego. Spełniła/Spełnił wymagania określone w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 26 lipca 2018 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz.U. z 2020 r. poz. 2200).
§ 7 ust. 2 pkt 1
Pani/Pan …………………………………… uczestniczyła/uczestniczył w pracach organów szkoły. Jako aktywny członek rady pedagogicznej realizowała/realizował zadania dydaktyczne, wychowawcze i opiekuńcze, które wynikały ze statutu oraz potrzeb szkoły. Poszerza swoją wiedzę i doskonali umiejętności związane z wykonywaną pracą.
A ponadto:
• określa swoje mocne i obszary do rozwoju
• podejmuje działania związane z doskonaleniem warsztatu pracy.
uczestniczy w doskonaleniu zawodowym organizowanym w szkole/placówce i poza nią zgodnie z potrzebami szkoły/placówki.
Pogłębiała/Pogłębiał samodzielnie wiedzę i umiejętności zawodowe, korzystając systematycznie z literatury fachowej dostępnej w bibliotece metodycznej szkoły oraz przez udział w różnych formach kształcenia. Ukończyła/Ukończył m.in. ……………………………………………. Poznała/Poznał przepisy dotyczące systemu oświaty.
§ 7 ust. 2 pkt 2
Wspiera potencjał rozwojowy każdego ucznia i stwarza warunki do jego aktywnego i pełnego uczestnictwa w życiu szkoły oraz w środowisku społecznym, kierując się dobrem ucznia i troską o jego zdrowie oraz szanując jego godność osobistą. A ponadto:
• realizuje zalecenia poradni PP,
• uczestniczy w pracach zespołu nauczycieli w zakresie rozpoznania uzdolnień, zdolności i trudności uczniów,
• prowadzi zajęcia rozwijające zainteresowania lub przygotowujące uczniów do konkursów, olimpiad i zawodów sportowych itp.,
• Wspólnie z uczniami uczestniczy w imprezach i uroczystościach organizowanych w szkole,
• osiąga sukcesy w pracy z uczniami (pozytywne wyniki uczniów mających problemy z nauką, tytuły laureata lub finalisty w konkursach przedmiotowych, wysokie lokaty w zawodach sportowych itp.).
§ 7 ust. 2 pkt 3
Diagnozuje potrzeby i możliwości ucznia oraz indywidualizuje z nim pracę. A ponadto:
• diagnozuje potrzeby i możliwości uczniów, a wyniki rozpoznania uwzględnia w bieżącej pracy z uczniem,
• podejmując skuteczne działania wspierające rozwój ucznia,
• koordynuje działania nauczycieli wspierające rozwój ucznia.
§ 7 ust. 2 pkt4
Analizuje swoją pracę wykorzystuje wnioski do doskonalenia procesu dydaktyczno-wychowawczego i opiekuńczego oraz osiąga pozytywne efektów swojej pracy. A ponadto:
• dokonuje systematycznej ewaluacji własnej pracy na podstawie analizy wyników nauczania i egzaminów zewnętrznych i wdraża wnioski do własnej pracy,
• uzyskuje pozytywne efekty pracy, będące efektem wdrożenia tych wniosków.
§ 7 ust. 2 pkt 5
Pani/Pan …………………………………… wykazała/wykazał się umiejętnością stosowania zdobytej wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych zadań. Doskonaliła/Doskonalił swój warsztat pracy poprzez udział w konferencjach metodycznych, warsztatach, kursie, wewnątrzprzedszkolnym doskonaleniu nauczycieli, lekcjach koleżeńskich itp. Wykorzystuje w pracy wiedzę i umiejętności nabyte w drodze doskonalenia zawodowego, odpowiadającego potrzebom szkoły. A ponadto:
• aktywnie uczestniczy w formach doskonalenia zawodowego odpowiadających potrzebom szkoły,
• wykorzystuje w swojej pracy wiedzę i umiejętności nabyte w procesie doskonalenia zawodowego,
• współpracuje z doradcą metodycznym lub konsultantem przy organizacji różnych form doskonalenia zawodowego w szkole,
• prowadzi wewnątrzszkolne szkolenia dla nauczycieli.
§ 7 ust. 2 pkt 6
Współpracuje z rodzicami. A ponadto:
• utrzymuje stały kontakt z rodzicami,
• podejmuje działania wspierające rodziców,
• pozyskuje rodziców do współpracy ze szkołą
§ 7 ust. 2 pkt 7
Przestrzega przepisów prawa z zakresu funkcjonowania szkoły, w tym wewnętrznych uregulowań obowiązujących w szkole. A ponadto:
• zaznajamia z zapisami prawa wewnątrzszkolnego uczniów i rodziców,
• aktywnie uczestniczy przy tworzeniu dokumentów prawa wewnątrzszkolnego: regulaminów, procedur, itp.
§ 7 ust. 2 pkt 8
Planuje, organizuje i prowadzi zajęcia dydaktyczne, wychowawcze i opiekuńcze z wykorzystaniem metod aktywizujących ucznia oraz narzędzi multimedialnych i informatycznych. A ponadto:
• stosuje metody aktywizujące ucznia oraz narzędzia multimedialne i informatyczne,
• organizuje proces dydaktyczno-wychowawczy umożliwiający wykorzystanie przez uczniów narzędzi multimedialnych i informatycznych,
• tworzy bazę dostępnych narzędzi multimedialnych oraz upowszechnia ją wśród uczniów, rodziców i nauczycieli.