Dostęp do serwisu wygasł w dniu . Kliknij "wznów dostęp", aby nadal korzystać z bogactwa treści, eksperckiej wiedzy, wzorów, dokumentów i aktualności oświatowych.
Witaj na Platformie MM.
Zaloguj się, aby korzystać z dostępu do zakupionych serwisów.
Możesz również swobodnie przeglądać zasoby Platformy bez logowania, ale tylko w ograniczonej wersji demonstracyjnej.
Chcesz sprawdzić zawartość niezbędników i czasopism? Zyskaj 14 dni pełnego dostępu całkowicie za darmo i bez zobowiązań.
Ocena dorobku zawodowego nauczyciela za okres stażu
(nauczyciel mianowany)
1. Imiona i nazwisko nauczyciela: ……………………………………………………………
2. Data urodzenia: …………….………………………………………………………………
3. Stopień awansu zawodowego: nauczyciel mianowany
4. Podstawa prawna odbywania stażu: na podstawie art. 9b Ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta nauczyciela (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 2215 ze zm.)
5. Nauczyciel w okresie stażu zatrudniony w terminie od …………… do …………… w wymiarze: ………………………………
6. Kwalifikacje na zajmowanym stanowisku w okresie odbywania stażu: ………..…………
………………………………………………………………………………………………
7. Terminarz:
Lp. Opis Data
1. Data rozpoczęcia stażu
2. Termin zatwierdzenia planu rozwoju zawodowego
3. Data zakończenia stażu
4. Data przedstawienia sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego
5. Data dokonania oceny dorobku zawodowego
Na podstawie art. 9c ust. 5a i 5c Karty nauczyciela ustalam:
pozytywną/negatywną ocenę dorobku zawodowego za okres stażu
Uzasadnienie (przykład):
Plan rozwoju zawodowego Pani/Pana ………………………… był zgodny z założeniami koncepcji rozwoju szkoły, realizowanym programem wychowywania oraz uwzględniał specyfikę szkoły.
Pani/Pan ………………………… ubiegająca/ubiegający się o awans na stopień nauczyciela dyplomowanego w okresie swego stażu realizowała/realizował zadania zawarte w opracowanym przez siebie, konsultowanym i zatwierdzonym przez dyrektora szkoły, planie rozwoju zawodowego, którego założenia odnosiły się jednocześnie do wymagań kwalifikacyjnych zawartych w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 26 lipca 2018 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz.U. z 2020 r. poz. 2200). Potwierdziła/Potwierdził spełnienie niezbędnych wymagań.
§ 8 ust. 3 pkt 1
Wspiera potencjał rozwojowy każdego ucznia i stwarza warunki do jego aktywnego i pełnego uczestnictwa w życiu szkoły oraz w środowisku społecznym, kierując się dobrem ucznia i troską o jego zdrowie oraz szanując jego godność osobistą. A ponadto:
• realizuje zalecenia poradni PP,
• uczestniczy w pracach zespołu nauczycieli w zakresie rozpoznania uzdolnień, zdolności i trudności uczniów,
• prowadzi zajęcia rozwijające zainteresowania lub przygotowujące uczniów do konkursów, olimpiad i zawodów sportowych itp.,
• Wspólnie z uczniami uczestniczy w imprezach i uroczystościach organizowanych w szkole,
• osiąga sukcesy w pracy z uczniami (pozytywne wyniki uczniów mających problemy z nauką, tytuły laureata lub finalisty w konkursach przedmiotowych, wysokie lokaty w zawodach sportowych itp.),
• planuje, organizuje i prowadzi zajęcia dydaktyczne, wychowawcze i opiekuńcze z wykorzystaniem metod aktywizujących ucznia oraz narzędzi multimedialnych i informatycznych. A ponadto;
o stosuje metody aktywizujące ucznia oraz narzędzia multimedialne i informatyczne,
o organizuje proces dydaktyczno-wychowawczy umożliwiający wykorzystanie przez uczniów narzędzi multimedialnych i informatycznych,
o tworzy bazę dostępnych narzędzi multimedialnych oraz upowszechnia ją wśród uczniów, rodziców i nauczycieli.
§ 8 ust.3 pkt 2
Wykorzystuje w pracy wiedzę i umiejętności nabyte w drodze doskonalenia zawodowego, odpowiadającego potrzebom szkoły. A ponadto:
• aktywnie uczestniczy w formach doskonalenia zawodowego odpowiadających potrzebom szkoły,
• wykorzystuje w swojej pracy wiedzę i umiejętności nabyte w procesie doskonalenia zawodowego,
• współpracuje z doradcą metodycznym lub konsultantem przy organizacji różnych form doskonalenia zawodowego w szkole,
• prowadzi wewnątrzszkolne szkolenia dla nauczycieli,
• prowadzi oraz omawia zajęcia otwarte,
• prowadzi zajęcia otwarte dla nauczycieli i rodziców,
• upowszechnia wnioski z zajęć otwartych.
§ 8 ust. 3 pkt 3
Nawiązuje efektywną współpracę z podmiotami pozaszkolnymi działającymi na rzecz ucznia. A ponadto:
• nawiązuje efektywną współpracę z instytucjami działającymi na rzecz edukacji w celu rozwiązywania rozpoznanych problemów swoich uczniów,
• organizuje systemową współpracę z podmiotami zewnętrznymi, które skutkują podniesieniem jakości pracy szkoły w zakresie wsparcia uczniów i ich rodziców.
§ 8 ust.3 pkt 4
W okresie odbywania stażu zrealizowała/zrealizował następujące zadania:
• opracowała/opracował i wdrożyła/wdrożył program działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich,
• wykonywała/wykonywał zadania doradcy metodycznego, pełniła/pełnił funkcję rzeczoznawcy do spraw programów nauczania i podręczników,
• uzyskała umiejętność posługiwania się językiem obcym na poziomie zaawansowanym,
• opracowała/opracował autorską pracę z zakresu oświaty lub rozwoju dziecka i opublikowała/opublikował ją w czasopiśmie branżowym lub w formie innej zwartej publikacji.
.................................... .........................................
(miejscowość, data) (podpis nauczyciela)
.................................... …………........................
(miejscowość, data) (podpis dyrektora)