Dostęp do serwisu wygasł w dniu . Kliknij "wznów dostęp", aby nadal korzystać z bogactwa treści, eksperckiej wiedzy, wzorów, dokumentów i aktualności oświatowych.
Witaj na Platformie MM.
Zaloguj się, aby korzystać z dostępu do zakupionych serwisów.
Możesz również swobodnie przeglądać zasoby Platformy bez logowania, ale tylko w ograniczonej wersji demonstracyjnej.
Chcesz sprawdzić zawartość niezbędników i czasopism? Zyskaj 14 dni pełnego dostępu całkowicie za darmo i bez zobowiązań.
Arkusz obserwacji lekcji – monitorowanie sposobu wykorzystania wyników nadzoru pedagogicznego
Data obserwacji …………………………………………………………
Imię i nazwisko nauczyciela ………………………….…………………
Stopień awansu zawodowego …………………………………………...
Staż pracy ………………………………………………………….…….
Temat lekcji/zajęć ………………………………………………….…….
Klasa/oddział ………………………………………………………..……
Cele monitorowania:
Sposoby wykorzystania w pracy z uczniami wyników planu nadzoru pedagogicznego na rok szkolny……………
Sposoby wykorzystania wyników nadzoru pedagogicznego (przykład):
1. Rozwijanie kreatywności i pomysłowości uczniów poprzez przeprowadzanie lekcji odwróconych.
2. Przekazywanie uczniom jasnego komunikatu dot. ich osiągnięć i stawianych im wymagań, wskazywanie mocnych i słabych stron uczniów w formie jasnej i zrozumiałej informacji zwrotnej.
3. Indywidualizowanie pracy na lekcjach poprzez stosowanie odpowiednich metod pracy.
Cele lekcji/zajęć uwzględniające wyniki nadzoru pedagogicznego:
……………………………………………………………………………………...……………
………………………………………………………………………………………………...…
……………………………………………………………………………………………...……
……………………………………………………………………………………………...……
Metody pracy:
……………………………………………………………………………………...……………
…………………………………………………………………………………………...………
……………………………………………………………………………………...……………
………………………………………………………………………………...…………………
Przebieg zajęć:
1…………………………………………………………………………...……………….…….
2………………………………………………………………………………...…………….….
3…………………………………………………………………………………………...….….
4………………………………………………………………………………………………….
5…………………………………………………………………………………………...….….
Omówienie lekcji w formie wywiadu:
1. W jaki sposób wykorzystuje Pani/Pan wyniki nadzoru w planowaniu lekcji?
…………………………………………………………………………...………..……..
…………………………………………………………………………...…………..…..
2. Jak organizuje Pani/Pan pracę na lekcji uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych, na czym polega indywidualizacja pracy z tymi uczniami?
…………………………………………………………………………….……………..
……………………………………………………….…………………………………..
3. Które sposoby wykorzystania wniosków z nadzoru pedagogicznego najczęściej pojawiają się na Pani/ Pana lekcjach?
.……..…………….……………………………………………………...………………
…………………….………………………………………………..……………………
4. Jakie metody pracy według Pani/Pana wspomagają rozwijanie kreatywności i pomysłowości uczniów, proszę podać przykład:
………………………………………………………………………...…………………
…………………………………………………………………………..…….…………
5. Proszę podać przykłady przekazywania informacji zwrotnej uczniom:
…………………………………………………………………………...………………
…………………………………………………………………………...………………
Wyniki monitorowania sposobu wykorzystania wyników nadzoru pedagogicznego w ocenie dyrektora/obserwatora:
……………………………………………………………………………..…………….
………………………………………………………………………………..………….
……………………………………………………………………………..…………….
………………………………………………………………………...…………………
……………..… ………………………... ……………..…………..
(data omówienia (podpis nauczyciela) (podpis dyrektora)
lekcji/zajęć)