Dostęp do serwisu wygasł w dniu . Kliknij "wznów dostęp", aby nadal korzystać z bogactwa treści, eksperckiej wiedzy, wzorów, dokumentów i aktualności oświatowych.
Witaj na Platformie MM.
Zaloguj się, aby korzystać z dostępu do zakupionych serwisów.
Możesz również swobodnie przeglądać zasoby Platformy bez logowania, ale tylko w ograniczonej wersji demonstracyjnej.
Chcesz sprawdzić zawartość niezbędników i czasopism? Zyskaj 14 dni pełnego dostępu całkowicie za darmo i bez zobowiązań.
Arkusz obserwacji lekcji – monitorowanie kompetencji kluczowych
Data obserwacji ………………………………………………………..…..
Imię i nazwisko nauczyciela …………………………………………...…..
Stopień awansu zawodowego …………………………………………..….
Staż pracy ………………………………………………………….…….....
Temat lekcji/zajęć ……………………………………………..………....…
Klasa/oddział ……………………………………………………………......
Cele monitorowania: weryfikacja podejmowanych przez nauczyciela działań w zakresie kształcenia na lekcjach/zajęciach kompetencji kluczowych, wynikających z Rozporządzenia MEN z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, kształcenia ogólnego dla branżowej szkoły I stopnia, kształcenia ogólnego dla szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy oraz kształcenia ogólnego dla szkoły policealnej (Dz.U. z 2017 r. poz. 356 ze zm.) oraz z planu nadzoru pedagogicznego na rok szkolny ……………………….
Cele lekcji/zajęć uwzględniające kształtowanie kompetencji kluczowych:
………………………………………………………………………...…………………………
…………………………………………………………………...………………....……………
………………………………………………………………...…………………………………
…………………………………………………………………………...………………………
Metody pracy:
………………………………………………………………………………...…………………
Przebieg zajęć:
1………………………………………………………………………………………………….
2………………………………………………………………………………………………….
3………………………………………………………………………………………………….
4………………………………………………………………………………………………….
5………………………………………………………………………………………………….
Omówienie lekcji w formie wywiadu:
1. Które z kompetencji kluczowych najczęściej kształtuje Pani/Pan podczas swoich lekcji/zajęć? ……………………………………………………………………………..
…………………………………….……………………………………………………..
………………………………………………………………………….………………..
2. Jakie Pani/Pana zdaniem kompetencje kluczowe są najbardziej istotne dla rozwoju uczniów w klasie, w której obserwowano zajęcia?
…………………………………………………………………………...………..……..
……………………………………………………………………………...……..……..
3. W jaki sposób realizacja podstawy programowej przedmiotu, którego Pani/Pan naucza wpisuje się w kształtowanie kompetencji kluczowych?
………………………………………………………………………………...…………
……………………………………………………………………………...……………
4. Jakie metody pracy według Pani/Pana wspomagają kształtowanie kompetencji kluczowych, proszę podać przykład:
……………………………………………………………………………………...……
……………………………………………………………………………………...……
5. Proszę podać przykłady rozwijania umiejętności uczniów w kontekście kształtowania kompetencji kluczowych?
………………………………………………………………...…………………………
………………………………………………………………………...…………………
Wyniki monitorowania kompetencji kluczowych w ocenie dyrektora/obserwatora:
………………………………………………………………………..………………….
………………………………………………………………………..………………….
………………………………………………………………………..………………….
………………………………………………………………………..……………….…
…………………… ………………………….. ……….…………………..
(data omówienia (podpis nauczyciela) (podpis dyrektora)
lekcji/zajęć)