Bezpłatna aplikacja na komputer – MM News... i jestem na bieżąco! Sprawdzam

Arkusz obserwacji lekcji – monitorowanie kompetencji kluczowych Data obserwacji ………………………………………………………..….. Imię i nazwisko nauczyciela …………………………………………...….. Stopień awansu zawodowego …………………………………………..…. Staż pracy ………………………………………………………….……..... Temat lekcji/zajęć ……………………………………………..………....… Klasa/oddział ……………………………………………………………...... Cele monitorowania: weryfikacja podejmowanych przez nauczyciela działań w zakresie kształcenia na lekcjach/zajęciach kompetencji kluczowych, wynikających z Rozporządzenia MEN z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, kształcenia ogólnego dla branżowej szkoły I stopnia, kształcenia ogólnego dla szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy oraz kształcenia ogólnego dla szkoły policealnej (Dz.U. z 2017 r. poz. 356 ze zm.) oraz z planu nadzoru pedagogicznego na rok szkolny ………………………. Cele lekcji/zajęć uwzględniające kształtowanie kompetencji kluczowych: ………………………………………………………………………...………………………… …………………………………………………………………...………………....…………… ………………………………………………………………...………………………………… …………………………………………………………………………...……………………… Metody pracy: ………………………………………………………………………………...………………… Przebieg zajęć: 1…………………………………………………………………………………………………. 2…………………………………………………………………………………………………. 3…………………………………………………………………………………………………. 4…………………………………………………………………………………………………. 5…………………………………………………………………………………………………. Omówienie lekcji w formie wywiadu: 1. Które z kompetencji kluczowych najczęściej kształtuje Pani/Pan podczas swoich lekcji/zajęć? …………………………………………………………………………….. …………………………………….…………………………………………………….. ………………………………………………………………………….……………….. 2. Jakie Pani/Pana zdaniem kompetencje kluczowe są najbardziej istotne dla rozwoju uczniów w klasie, w której obserwowano zajęcia? …………………………………………………………………………...………..…….. ……………………………………………………………………………...……..…….. 3. W jaki sposób realizacja podstawy programowej przedmiotu, którego Pani/Pan naucza wpisuje się w kształtowanie kompetencji kluczowych? ………………………………………………………………………………...………… ……………………………………………………………………………...…………… 4. Jakie metody pracy według Pani/Pana wspomagają kształtowanie kompetencji kluczowych, proszę podać przykład: ……………………………………………………………………………………...…… ……………………………………………………………………………………...…… 5. Proszę podać przykłady rozwijania umiejętności uczniów w kontekście kształtowania kompetencji kluczowych? ………………………………………………………………...………………………… ………………………………………………………………………...………………… Wyniki monitorowania kompetencji kluczowych w ocenie dyrektora/obserwatora: ………………………………………………………………………..…………………. ………………………………………………………………………..…………………. ………………………………………………………………………..…………………. ………………………………………………………………………..……………….… …………………… ………………………….. ……….………………….. (data omówienia (podpis nauczyciela) (podpis dyrektora) lekcji/zajęć)