Bezpłatna aplikacja na komputer – MM News... i jestem na bieżąco! Sprawdzam

Arkusz kontrolny obserwacji lekcji/zajęć (doraźnej) Data obserwacji kontrolnej ……………………………….……...… Imię i nazwisko nauczyciela ……………………………....…....….. Nauczany przedmiot/ klasa ……………………………...…..……... Stopień awansu zawodowego ……………………...…………...….. Staż pracy ………………………………………………….……..… Temat lekcji/zajęć ……………………………………………...…… *Przyczyna obserwacji kontrolnej: – skarga złożona przez ……………………………...…………...….. – realizacja podstawy programowej – przestrzeganie przepisów prawa oświatowego – przestrzeganie zapisów statutowych szkoły – diagnoza pracy nauczyciela – inna (jaka?)………………………………………………...…...…... *podkreśl właściwe Cele obserwacji: …………………………………………………………………….…... …………………………………………………………………….…... …………………………………………………………………….…... Informacje o przebiegu lekcji: Cele lekcji……………………………………………………………………………….…..….. …………………………………………………………………………………………….….… Realizowane treści podstawy programowej……………………………………………..….….. ………………………………………………………………………………………….…….… Kształtowane kompetencje kluczowe………………………………………….…….…………. ……………………………………………………………………………….………….…….… Zastosowane metody lekcji/zajęć………………………………………………………....…….. ………………………………………………………………………………………...………… Wykorzystanie pomocy dydaktycznych, w tym multimedialnych: …………………………………………………………………………………………...……… ……………………………………………………………………………………...…………… Przebieg zajęć: 1………………………………………………………………………………………………… 2………………………………………………………………………………………………… 3………………………………………………………………………………………………… 4………………………………………………………………………………………………… 5………………………………………………………………………………………………… Przebieg obserwacji: Obszary obserwacji Spostrzeżenia dyrektora Ocena obserwacji kontrolnej Zapoznanie uczniów z celami lekcji/ zajęć Wyjaśnienie uczniom wymagań i kryteriów ich oceniania Aktywność uczniów na lekcji Indywidualizacja pracy na lekcji Umiejętność zadawania pytań nauczycielowi, zaciekawienie tematem lekcji/zajęć Rozwijanie umiejętności dyskusji, wyrażanie własnej opinii Argumentowanie, wnioskowanie Wykorzystanie wiedzy w praktyce Umiejętność pracy w grupie Zastosowane metody i ich skuteczność Umiejętność uczenia się uczniów Innowacyjność i kreatywność uczniów Umiejętność rozwiązywania problemów Praca z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych Zastosowanie na lekcji/zajęciach technologii informacyjno-komunikacyjnej Atmosfera na lekcji Celowość zadawania pracy domowej Ocenianie, nagradzanie i karanie uczniów Sposoby motywowania uczniów do nauki Omówienie lekcji/zajęć Nauczyciel: Realizacja celów lekcji ………………………………………….……………….…………..… ……………………………………………………………………..…….………………….….. Zasadność stosowanych metod pracy …………………………………………….………..….. ……………………………………………………………………………………………....….. Zasadność stosowanych pomocy dydaktycznych ………………………………………….….. ……………………………………………………………………………………………….…. Uwagi do przebiegu lekcji ……………………………………………...………………….…... ………………………………………………………………………………………….…….…. Mocne strony uczniów ……………………………………………………………...………….. …………………………………………………………………………………………….…….. Słabe strony uczniów……………………….…………………………………………………... …………………………………………………………………………………………………... Ogólna ocena lekcji …………………………………………………………………………….. …………………………………………………………………………………………………... Ustosunkowanie się do skargi (ewentualnie) ……………………………………………..……. ……………………………………………………………………………….…………………. Dyrektor/ Obserwujący: Mocne strony lekcji ……………………………………………….……………………………. …………………………………………………………………………………………………... Słabe strony lekcji …………………………..………………………………………………….. …………………………………………………………………………………………………... Wnioski poobserwacyjne ………………………………………………………………………. …………………………………………………………………………………………………... ………………………………...………………………………………………………………… …………………………………………………………………………………………………... Rekomendacje ……………………………………………..…………………………………… …………………………………………………………...……………………………………… …………………………………………………………………………………………………... …………………………………………………………………………………………………... ………………………………………… ……………… ………………………. (podpis nauczyciela) (data) (podpis dyrektora)