Dostęp do serwisu wygasł w dniu . Kliknij "wznów dostęp", aby nadal korzystać z bogactwa treści, eksperckiej wiedzy, wzorów, dokumentów i aktualności oświatowych.
Witaj na Platformie MM.
Zaloguj się, aby korzystać z dostępu do zakupionych serwisów.
Możesz również swobodnie przeglądać zasoby Platformy bez logowania, ale tylko w ograniczonej wersji demonstracyjnej.
Chcesz sprawdzić zawartość niezbędników i czasopism? Zyskaj 14 dni pełnego dostępu całkowicie za darmo i bez zobowiązań.
Arkusz kontrolny obserwacji lekcji/zajęć (doraźnej)
Data obserwacji kontrolnej ……………………………….……...…
Imię i nazwisko nauczyciela ……………………………....…....…..
Nauczany przedmiot/ klasa ……………………………...…..……...
Stopień awansu zawodowego ……………………...…………...…..
Staż pracy ………………………………………………….……..…
Temat lekcji/zajęć ……………………………………………...……
*Przyczyna obserwacji kontrolnej:
– skarga złożona przez ……………………………...…………...…..
– realizacja podstawy programowej
– przestrzeganie przepisów prawa oświatowego
– przestrzeganie zapisów statutowych szkoły
– diagnoza pracy nauczyciela
– inna (jaka?)………………………………………………...…...…...
*podkreśl właściwe
Cele obserwacji:
…………………………………………………………………….…...
…………………………………………………………………….…...
…………………………………………………………………….…...
Informacje o przebiegu lekcji:
Cele lekcji……………………………………………………………………………….…..…..
…………………………………………………………………………………………….….…
Realizowane treści podstawy programowej……………………………………………..….…..
………………………………………………………………………………………….…….…
Kształtowane kompetencje kluczowe………………………………………….…….………….
……………………………………………………………………………….………….…….…
Zastosowane metody lekcji/zajęć………………………………………………………....……..
………………………………………………………………………………………...…………
Wykorzystanie pomocy dydaktycznych, w tym multimedialnych:
…………………………………………………………………………………………...………
……………………………………………………………………………………...……………
Przebieg zajęć:
1…………………………………………………………………………………………………
2…………………………………………………………………………………………………
3…………………………………………………………………………………………………
4…………………………………………………………………………………………………
5…………………………………………………………………………………………………
Przebieg obserwacji:
Obszary obserwacji Spostrzeżenia dyrektora Ocena obserwacji kontrolnej
Zapoznanie uczniów z celami lekcji/ zajęć
Wyjaśnienie uczniom wymagań i kryteriów ich oceniania
Aktywność uczniów na lekcji
Indywidualizacja pracy na lekcji
Umiejętność zadawania pytań nauczycielowi, zaciekawienie tematem lekcji/zajęć
Rozwijanie umiejętności dyskusji, wyrażanie własnej opinii
Argumentowanie, wnioskowanie
Wykorzystanie wiedzy w praktyce
Umiejętność pracy w grupie
Zastosowane metody i ich skuteczność
Umiejętność uczenia się uczniów
Innowacyjność i kreatywność uczniów
Umiejętność rozwiązywania problemów
Praca z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych
Zastosowanie na lekcji/zajęciach technologii informacyjno-komunikacyjnej
Atmosfera na lekcji
Celowość zadawania pracy domowej
Ocenianie, nagradzanie i karanie uczniów
Sposoby motywowania uczniów do nauki
Omówienie lekcji/zajęć
Nauczyciel:
Realizacja celów lekcji ………………………………………….……………….…………..…
……………………………………………………………………..…….………………….…..
Zasadność stosowanych metod pracy …………………………………………….………..…..
……………………………………………………………………………………………....…..
Zasadność stosowanych pomocy dydaktycznych ………………………………………….…..
……………………………………………………………………………………………….….
Uwagi do przebiegu lekcji ……………………………………………...………………….…...
………………………………………………………………………………………….…….….
Mocne strony uczniów ……………………………………………………………...…………..
…………………………………………………………………………………………….……..
Słabe strony uczniów……………………….…………………………………………………...
…………………………………………………………………………………………………...
Ogólna ocena lekcji ……………………………………………………………………………..
…………………………………………………………………………………………………...
Ustosunkowanie się do skargi (ewentualnie) ……………………………………………..…….
……………………………………………………………………………….………………….
Dyrektor/ Obserwujący:
Mocne strony lekcji ……………………………………………….…………………………….
…………………………………………………………………………………………………...
Słabe strony lekcji …………………………..…………………………………………………..
…………………………………………………………………………………………………...
Wnioski poobserwacyjne ……………………………………………………………………….
…………………………………………………………………………………………………...
………………………………...…………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………...
Rekomendacje ……………………………………………..……………………………………
…………………………………………………………...………………………………………
…………………………………………………………………………………………………...
…………………………………………………………………………………………………...
………………………………………… ……………… ……………………….
(podpis nauczyciela) (data) (podpis dyrektora)