Dostęp do serwisu wygasł w dniu . Kliknij "wznów dostęp", aby nadal korzystać z bogactwa treści, eksperckiej wiedzy, wzorów, dokumentów i aktualności oświatowych.
Witaj na Platformie MM.
Zaloguj się, aby korzystać z dostępu do zakupionych serwisów.
Możesz również swobodnie przeglądać zasoby Platformy bez logowania, ale tylko w ograniczonej wersji demonstracyjnej.
Chcesz sprawdzić zawartość niezbędników i czasopism? Zyskaj 14 dni pełnego dostępu całkowicie za darmo i bez zobowiązań.
Ankieta badająca poziom motywacji
……………………………………………………………………………………………………………
(imię i nazwisko pracownika)
Data wypełnienia: ……………………………………………………………………………………….
Instrukcja:
• Proszę ustosunkować się do każdego z poniższych stwierdzeń, zaznaczając kratkę pod właściwą odpowiedzią.
• Proszę postarać się zachować obiektywizm i ustosunkowywać się do stwierdzeń zgodnie z prawdą.
• Nie ma „złych” i „dobrych” odpowiedzi, ankieta ma na celu zbadanie źródeł motywacji, a nie dokonanie jej oceny.
• Przy każdym stwierdzeniu proszę zaznaczyć tylko jedną odpowiedź
Zdecydowanie tak Raczej tak W średnim stopniu Raczej nie Zdecydowanie nie
1. Praca nauczyciela jest dla mnie źródłem nieustającej satysfakcji
2. Pochwały i nagrody za moje rzeczywiste zasługi są dla mnie bardzo istotne
3. Lubię otrzymywać dokładne instrukcje: jak, co i w jakiej kolejności mam wykonać
4. Lubię podejmować się nowych zadań i dodatkowych obowiązków
5. Moja wiedza zawodowa i praktyczne umiejętności nie wymagają już rozwijania
6. Do skutecznego wykonywania zawodu nauczyciela należy mieć powołanie
7. System nauczania wymaga zmian i mam kilka konkretnych propozycji
8. Zwykle wiem, kiedy coś robię dobrze, nawet jeśli nikt mi o tym nie mówi
9. Uważam, że częste rozmowy z przełożonym są niezbędne
10.Uważam, że za każdą dodatkową działalność powinno się otrzymywać odpowiednie wynagrodzenie
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
INSTRUKCJA DLA DYREKTORA
1. Ankiety można używać zarówno podczas poszukiwania nowych osób do pracy, jak i wśród aktualnych pracowników.
2. Siła motywacji wewnętrznej (niezależnej od zewnętrznych czynników):
Ilość punktów za poszczególne zaznaczenia
Numer stwierdzenia Zdecydowanie tak Raczej tak W średnim stopniu Raczej nie Zdecydowanie nie
1 4 3 2 1 0
2 0 1 2 3 4
3 0 1 2 3 4
4 4 3 2 1 0
5 0 1 2 3 4
6 4 3 2 1 0
7 4 3 2 1 0
8 4 3 2 1 0
9 0 1 2 3 4
10 0 1 2 3 4
Do każdej zaznaczonej odpowiedzi należy przypisać liczbę punktów – zgodnie z powyższą tabelą, a następnie je zsumować:
• 40–32 pkt – wysoki poziom motywacji wewnętrznej, pracownik może być wzorcem inicjatywy i proaktywności dla innych,
• 31–25 pkt – średni poziom motywacji wewnętrznej, wymagający czasem wzmocnień zewnętrznych,
• 24–15 pkt – raczej niski poziom motywacji wewnętrznej, pracownik z jakiegoś powodu rzadko czerpie satysfakcję z pracy,
• poniżej 15 pkt – niski poziom motywacji wewnętrznej, pracownik wymaga ciągłej pracy i motywowania zewnętrznego.