Dostęp do serwisu wygasł w dniu . Kliknij "wznów dostęp", aby nadal korzystać z bogactwa treści, eksperckiej wiedzy, wzorów, dokumentów i aktualności oświatowych.
Witaj na Platformie MM.
Zaloguj się, aby korzystać z dostępu do zakupionych serwisów.
Możesz również swobodnie przeglądać zasoby Platformy bez logowania, ale tylko w ograniczonej wersji demonstracyjnej.
Chcesz sprawdzić zawartość niezbędników i czasopism? Zyskaj 14 dni pełnego dostępu całkowicie za darmo i bez zobowiązań.
Opis stanowiska pracy pracownika szkoły
.............................................................
1. Stanowisko Sekretarz szkoły
2. Lokalizacja w strukturze organizacyjnej Administracja szkoły
3. Cel stanowiska Prowadzenie sekretariatu szkoły, spraw dotyczących pracowników i uczniów
4. Podległość służbowa Dyrektor szkoły
5. Zakres obowiązków • sprawowanie pieczy nad mieniem szkoły znajdującym się w sekretariacie,
• zapewnienie sprawnej obsługi kancelaryjnej i biurowej,
• kierowanie ruchem gości i interesantów, organizowanie spotkań z dyrektorem szkoły,
• prowadzenie spraw kancelaryjnych, w tym doręczanie korespondencji służbowej nauczycielom i innym pracownikom szkoły,
• prowadzenie spraw kancelaryjnych dla potrzeb rady pedagogicznej,
• prowadzenie spraw osobowych uczniów szkoły,
• przyjmowanie, rozdzielanie i redagowanie pism, podań i wszelkiej dokumentacji,
• udzielanie informacji w zakresie działalności szkoły,
• wydawanie legitymacji uczniowskich, zaświadczeń, wypisywanie duplikatów świadectw i arkuszy ocen,
• prowadzenie rejestru uczniów,
• sprawowanie nadzoru nad pieczęciami szkolnymi,
• prowadzenie dokumentacji związanej z rekrutacją uczniów do szkoły,
• dbanie o właściwe zabezpieczenie dokumentacji szkolnej,
• powadzenie księgi druków ścisłego zarachowania,
• wydawanie i rozliczanie druków ścisłego zarachowania,
• prowadzenie i nadzorowanie spraw kadrowych pracowników szkoły, w tym prowadzenie teczek osobowych pracowników szkoły, sporządzanie umów o pracę, świadectw pracy, prowadzenie spraw związanych z ewidencją czasu pracy,
• przestrzeganie tajemnicy zawodowej związanej z prowadzeniem akt osobowych,
• prowadzenie książki dotyczące ruchu pracowników,
• wykonywanie zarządzeń i poleceń dyrektora szkoły w zakresie jej działalności,
• przestrzeganie procedur z zakresu ochrony i przetwarzania danych osobowych,
• prowadzenie poczty elektronicznej szkoły,
• prowadzenie elektronicznej ewidencji uczniów i pracowników szkoły,
• sporządzanie sprawozdania SIO i ZUS i GUS, prowadzenie archiwizacji dokumentów szkolnych
6. Zakres uprawnień • wgląd do arkusza organizacyjnego szkoły oraz bieżącej dokumentacji szkolnej,
• podejmowanie decyzji w sprawie wydawania zaświadczeń pracownikom i uczniom,
• podpisywanie legitymacji, zaświadczeń uczniowskich i pracowniczych,
• potwierdzanie kopii dokumentów wydawanych przez szkołę,
• podpisywanie sprawozdań oświatowych z wyjątkiem tych, w których niezbędny jest podpis dyrektora,
• używanie imiennej pieczątki oraz podpisywania pism, których treść zgodna jest z niniejszym zakresem jego zadań i kompetencji,
• prawo do uzyskiwania niezbędnych informacji, a także do doskonalenia zawodowego w zakresie powierzonych zadań
7. Znajomość przepisów prawa • Ustawa o finansach publicznych,
• Ustawa o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych,
• Ustawa Prawo zamówień publicznych,
• Ustawa o systemie ubezpieczeń społecznych,
• Ustawa o sprawozdawczości budżetowej,
• Ustawa o ochronie danych osobowych,
• Ustawa o systemie oświaty,
• Karta nauczyciela,
• Kodeks pracy,
• pozostałe przepisy prawa wymagane na stanowisku
8. Współpraca z innymi podmiotami JST, Urząd Statystyczny, ZUS, US, jednostki budżetowe i pozabudżetowe
9. Wymagane kwalifikacje • obywatelstwo państwa członkowskiego Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA)-strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym,
• pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
• brak prawomocnego skazania za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo skarbowe,
• wykształcenie średnie umożliwiające wykonywania zadań na stanowisku,
• doświadczenie w pracy na podobnym stanowisku–min.5 lat
10. Umiejętności i predyspozycje osobowościowe • interpretowanie przepisów,
• logiczne i analityczne myślenie,
• zdolności organizacyjne,
• obsługa urządzeń biurowych, komputera i programów komputerowych,
• umiejętność pracy w zespole,
• umiejętność planowania i organizacji pracy,
• łatwość w nawiązywaniu kontaktów, obowiązkowość, samodzielność, systematyczność, profesjonalizm, operatywność, kreatywność
11. Warunki pracy Czas pracy, wynagrodzenie: zgodnie z umową o pracę, miejsce pracy: siedziba szkoły
12. Ocena pracy • sumienność i terminowość wykonywanej pracy,
• właściwa obsługa interesantów,
• przestrzeganie przepisów prawa, umiejętność stosowania odpowiednich przepisów,
• planowanie i organizowanie pracy,
• postawa etyczna