Dostęp do serwisu wygasł w dniu . Kliknij "wznów dostęp", aby nadal korzystać z bogactwa treści, eksperckiej wiedzy, wzorów, dokumentów i aktualności oświatowych.
Witaj na Platformie MM.
Zaloguj się, aby korzystać z dostępu do zakupionych serwisów.
Możesz również swobodnie przeglądać zasoby Platformy bez logowania, ale tylko w ograniczonej wersji demonstracyjnej.
Chcesz sprawdzić zawartość niezbędników i czasopism? Zyskaj 14 dni pełnego dostępu całkowicie za darmo i bez zobowiązań.
Załącznik 1
Przedszkole współpracuje ze środowiskiem lokalnym na rzecz wzajemnego rozwoju
(przykładowy projekt ewaluacji wewnętrznej)
Przedmiot ewaluacji Ocena działań przedszkola w zakresie współpracy ze środowiskiem lokalnym
Odbiorcy ewaluacji Dyrektor, rodzice, nauczyciele
Osoby przeprowadzające ewaluację (zespół ewaluacyjny) Ewaluacja zostanie przeprowadzona przez dwie osoby – pedagoga przedszkolnego pełniącego funkcję koordynatora ewaluacji oraz nauczyciela. Zadaniami zespołu będą przygotowanie narzędzi ewaluacyjnych, przeprowadzenie ewaluacji oraz sporządzenie raportu
Pytania ewaluacyjne
1. Z jakimi instytucjami oraz organizacjami ze środowiska lokalnego Pani/Pan współpracuje?
2. Jakie są podejmowane przez Panią/Pana formy współpracy ze środowiskiem lokalnym?
3. Czy przedszkole uwzględnia w swoich działaniach potrzeby środowiska lokalnego? Jeżeli tak, to w jaki sposób?
4. Jakie korzyści dla przedszkola płyną ze współpracy z instytucjami oraz organizacjami działającymi w środowisku lokalnym?
5. Czy rodzice dzieci otrzymują informacje o podejmowanych w przedszkolu działaniach na rzecz współpracy ze środowiskiem lokalnym?
Kryteria ewaluacji
1. W przedszkolu rozpoznawane są potrzeby środowiska lokalnego.
2. Przedszkole uwzględnia i zaspokaja potrzeby środowiska lokalnego.
3. Przedszkole realizuje celowe działania mające za zadanie podejmowanie współpracy z instytucjami i organizacjami działającymi w środowisku lokalnym.
4. Współpraca pomiędzy przedszkolem a instytucjami i organizacjami działającymi w środowisku lokalnym wpływa korzystnie na rozwój dzieci oraz tych instytucji i organizacji
Metody badawcze Wywiad indywidualny z dyrektorem przedszkola, ankieta skierowana do nauczycieli, ankieta skierowana do rodziców, ankieta skierowana do instytucji i organizacji, z którymi współpracuje przedszkole.
Przykładowe pytania do ankiety:
1. Z jakimi instytucjami i organizacjami ze środowiska lokalnego Pani/Pan współpracuje?
2. Jakie podejmuje Pani/Pan formy współpracy ze środowiskiem lokalnym?
3. W jaki sposób przedszkole uwzględnia w swoich działaniach potrzeby środowiska lokalnego?
4. Jakie korzyści dla przedszkola wynikają ze wzajemnej współpracy z instytucjami i organizacjami w środowisku lokalnym?
5. Jakie korzyści dla dzieci wynikają ze wzajemnej współpracy z instytucjami i organizacjami działającymi w środowisku lokalnym?
6. W jaki sposób rodzice wychowanków dowiadują się o podejmowanych przez przedszkole działaniach na rzecz współpracy ze środowiskiem lokalnym?
Harmonogram ewaluacji 1. Marzec 2021 r. – przygotowanie koncepcji ewaluacji.
2. Kwiecień 2021 r. – zebranie informacji od dyrektora i nauczycieli.
3. Maj 2021 r. – zebranie informacji od rodziców oraz instytucji i organizacji, z którymi współpracuje przedszkole.
4. Czerwiec 2021 r. – przygotowanie raportu ewaluacyjnego
Przedstawienie wyników ewaluacji Raport z ewaluacji zostanie przedstawiony na radzie pedagogicznej, a streszczenie raportu zostanie włączone do sprawozdania z nadzoru pedagogicznego sprawowanego w roku szkolnym 2020/2021. Raport zostanie udostępniony rodzicom za pośrednictwem strony internetowej przedszkola, a jego najważniejsze punkty zostaną przedstawione na spotkaniu z rodzicami