Bezpłatna aplikacja na komputer – MM News... i jestem na bieżąco! Sprawdzam

Załącznik 1 Przedszkole współpracuje ze środowiskiem lokalnym na rzecz wzajemnego rozwoju (przykładowy projekt ewaluacji wewnętrznej) Przedmiot ewaluacji Ocena działań przedszkola w zakresie współpracy ze środowiskiem lokalnym Odbiorcy ewaluacji Dyrektor, rodzice, nauczyciele Osoby przeprowadzające ewaluację (zespół ewaluacyjny) Ewaluacja zostanie przeprowadzona przez dwie osoby – pedagoga przedszkolnego pełniącego funkcję koordynatora ewaluacji oraz nauczyciela. Zadaniami zespołu będą przygotowanie narzędzi ewaluacyjnych, przeprowadzenie ewaluacji oraz sporządzenie raportu Pytania ewaluacyjne 1. Z jakimi instytucjami oraz organizacjami ze środowiska lokalnego Pani/Pan współpracuje? 2. Jakie są podejmowane przez Panią/Pana formy współpracy ze środowiskiem lokalnym? 3. Czy przedszkole uwzględnia w swoich działaniach potrzeby środowiska lokalnego? Jeżeli tak, to w jaki sposób? 4. Jakie korzyści dla przedszkola płyną ze współpracy z instytucjami oraz organizacjami działającymi w środowisku lokalnym? 5. Czy rodzice dzieci otrzymują informacje o podejmowanych w przedszkolu działaniach na rzecz współpracy ze środowiskiem lokalnym? Kryteria ewaluacji 1. W przedszkolu rozpoznawane są potrzeby środowiska lokalnego. 2. Przedszkole uwzględnia i zaspokaja potrzeby środowiska lokalnego. 3. Przedszkole realizuje celowe działania mające za zadanie podejmowanie współpracy z instytucjami i organizacjami działającymi w środowisku lokalnym. 4. Współpraca pomiędzy przedszkolem a instytucjami i organizacjami działającymi w środowisku lokalnym wpływa korzystnie na rozwój dzieci oraz tych instytucji i organizacji Metody badawcze Wywiad indywidualny z dyrektorem przedszkola, ankieta skierowana do nauczycieli, ankieta skierowana do rodziców, ankieta skierowana do instytucji i organizacji, z którymi współpracuje przedszkole. Przykładowe pytania do ankiety: 1. Z jakimi instytucjami i organizacjami ze środowiska lokalnego Pani/Pan współpracuje? 2. Jakie podejmuje Pani/Pan formy współpracy ze środowiskiem lokalnym? 3. W jaki sposób przedszkole uwzględnia w swoich działaniach potrzeby środowiska lokalnego? 4. Jakie korzyści dla przedszkola wynikają ze wzajemnej współpracy z instytucjami i organizacjami w środowisku lokalnym? 5. Jakie korzyści dla dzieci wynikają ze wzajemnej współpracy z instytucjami i organizacjami działającymi w środowisku lokalnym? 6. W jaki sposób rodzice wychowanków dowiadują się o podejmowanych przez przedszkole działaniach na rzecz współpracy ze środowiskiem lokalnym? Harmonogram ewaluacji 1. Marzec 2021 r. – przygotowanie koncepcji ewaluacji. 2. Kwiecień 2021 r. – zebranie informacji od dyrektora i nauczycieli. 3. Maj 2021 r. – zebranie informacji od rodziców oraz instytucji i organizacji, z którymi współpracuje przedszkole. 4. Czerwiec 2021 r. – przygotowanie raportu ewaluacyjnego Przedstawienie wyników ewaluacji Raport z ewaluacji zostanie przedstawiony na radzie pedagogicznej, a streszczenie raportu zostanie włączone do sprawozdania z nadzoru pedagogicznego sprawowanego w roku szkolnym 2020/2021. Raport zostanie udostępniony rodzicom za pośrednictwem strony internetowej przedszkola, a jego najważniejsze punkty zostaną przedstawione na spotkaniu z rodzicami