Bezpłatna aplikacja na komputer – MM News... i jestem na bieżąco! Sprawdzam

Zarządzenie nr ……………..../……….. z dnia …………….... dyrektora szkoły ………………………………… w sprawie wprowadzenia procedury ustalenia sposobu monitorowania postępów w nauce i sposobu weryfikacji wiedzy i umiejętności Na podstawie § 1 ust. 1 pkt 10 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 20 marca 2020 r. w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 (Dz.U. z 2020 r. poz. 493 ze zm.) zarządza się, co następuje: § 1 Wprowadza się procedurę ustalenia sposobu monitorowania postępów w nauce i sposobu weryfikacji wiedzy i umiejętności. § 2 Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 1 września 2020 r. …………….…................. (podpis dyrektora) Załącznik Procedura ustalenia sposobu monitorowania postępów w nauce i sposobu weryfikacji wiedzy i umiejętności § 1 Zasady monitorowania wiedzy uczniów 1. W okresie ograniczenia funkcjonowania jednostki systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 nauczyciele mają obowiązek monitorować postępy uczniów w nauce zdalnej. 2. Nauczyciel każdego przedmiotu określa sposób sprawdzania wiedzy i umiejętności oraz decyduje, które zadanie będzie podlegało ocenie. 3. W czasie pracy zdalnej nauczyciele ustalają oceny bieżące za wykonywane zadania, w szczególności za: a) pracę domową (prace pisemne, karty pracy, zdjęcie wykonanej pracy, nagranie itp.), b) wypracowanie, c) udział w dyskusjach online, aktywność na zajęciach i wypowiedzi na forum, d) inne prace, np.: referaty, prezentacje, projekty itp., e) rozwiązane testy, quizy, rebusy itp. opublikowane na szkolnej platformie do e- -learningu, f) wszelkie formy aktywności wskazane przez nauczyciela, g) odpowiedź ustną. 4. Wszystkie prace, które nauczyciel zlecił uczniom jako obowiązkowe, podlegają ocenie. 5. Nauczyciel może wymagać od uczniów wykonania określonych poleceń, zadań, prac, projektów umieszczonych w internecie, np. na platformie edukacyjnej, lub poprosić o samodzielne wykonanie pracy w domu i udokumentowanie jej np. w postaci zdjęcia przesłanego e-mailem lub za pomocą innego komunikatora. 6. Uczeń ma możliwość poprawienia ocen otrzymanych za zadania wykonywane w czasie zdalnego nauczania w sposób i w terminie ustalonym przez nauczyciela. Zasady poprawiania ocen wynikają z regulacji zapisanych w Statucie Szkoły. § 2 Ograniczenia w pracy zdalnej 1. Na ocenę osiągnięć ucznia z danego przedmiotu nie mogą mieć wpływu czynniki związane z ograniczonym dostępem do sprzętu komputerowego i internetu. 2. Nauczyciele w pracy zdalnej mają obowiązek udzielenia dokładnych wskazówek technicznych, w jaki sposób zadanie z wykorzystaniem narzędzi informatycznych powinno zostać wykonane. 3. Jeśli uczeń nie jest w stanie wykonać poleceń nauczyciela w systemie nauczania zdalnego ze względu na ograniczony dostęp do sprzętu komputerowego i internetu lub ze względu na uwarunkowania psychofizyczne, nauczyciel powinien umożliwić uczniowi wykonanie tych zadań w alternatywny sposób. 4. Na ocenę osiągnięć ucznia z danego przedmiotu nie może mieć wpływu poziom jego kompetencji cyfrowych. Nauczyciel (w kontakcie z nauczycielem informatyki) uwzględnia poziom umiejętności obsługi narzędzi informatycznych i dostosowuje poziom trudności wybranego zadania oraz czas jego wykonania do możliwości psychofizycznych ucznia. 5. Należy ograniczać liczbę prac wykonywanych przez ucznia wymagających korzystania z drukarki. 6. Jeżeli uczeń/rodzic nie przekaże wykonanej pracy w ustalonym przez nauczyciela terminie, nauczyciel wysyła przypomnienie o terminie przesłania zadania. § 3 Archiwizacja 1. Nauczyciel archiwizuje prace domowe poszczególnych uczniów na dany miesiąc i przechowuje je do wglądu. 2. Prace pisemne, karty pracy oraz zdjęcia wykonanych prac plastyczno-technicznych są przechowywane przez nauczyciela w specjalnie utworzonym do tego celu folderze na komputerze służbowym lub specjalnie stworzonym dysku Google. 3. Oceny uzyskane podczas nauczania zdalnego są dostępne w e-dzienniku i/lub na bieżąco przekazywane uczniom i rodzicom drogą elektroniczną w ustalonej i jednolitej formie dla całej szkoły. § 4 Zasady szczególne 1. Klasyfikowanie i promowanie uczniów podczas nauczania zdalnego odbywa się na zasadach opisanych w Statucie Szkoły z uwzględnieniem następujących zasad: 1) W czasie nauczania zdalnego rodzice są informowani o ocenie przez wpis do dziennika elektronicznego. 2) W czasie nauczania zdalnego nauczyciel bierze pod uwagę postępy ucznia podczas całego roku (półrocza) i oceny otrzymane do czasu zawieszenia zajęć. Może również uwzględnić aktywność ucznia podczas zdalnego nauczania i wykonywanie zadawanych prac. 3) Podczas zdalnego nauczania ocena może być dokonywana podczas zajęć prowadzonych na wybranej platformie, podczas bezpośredniego kontaktu nauczyciela z uczniem z wykorzystaniem wskazanego przez nauczyciela komunikatora. 4) Klasyfikowanie śródroczne polega na okresowym podsumowaniu osiągnięć edukacyjnych ucznia i ustaleniu jednej opisowej oceny klasyfikacyjnej oraz oceny z zachowania. Ocenę śródroczną zamieszcza się w karcie oceny opisowej. Podczas trwania zdalnego nauczania karta ta jest przekazywana rodzicom bądź opiekunom ucznia, np. za pomocą dziennika elektronicznego lub w inny sposób ustalony przez szkołę. 2. Przy ustalaniu oceny rocznej z przedmiotu uwzględnia się: 1) oceny bieżące uzyskane w czasie edukacji stacjonarnej, 2) oceny bieżące uzyskane podczas zdalnego nauczania. 3. Przy ustalaniu oceny rocznej zachowania uwzględnia się: 1) systematyczność i sumienność wywiązywania się z obowiązku szkolnego w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania placówek oświatowych, przy czym przez potwierdzenie spełnienia obowiązku szkolnego rozumie się w tym przypadku logowanie się na kontach wskazanych przez nauczyciela lub dyrektora komunikatorów i platform e-learningowych oraz wymianę informacji dotyczących sposobu wykonywania zadań zleconych przez nauczyciela, 2) samodzielność w wykonywaniu zadań zleconych przez nauczyciela, w szczególności jest niedopuszczalne kopiowanie prac lub ich niesamodzielne wykonanie przez ucznia, 3) aktywność na zajęciach realizowanych z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość.