Dostęp do serwisu wygasł w dniu . Kliknij "wznów dostęp", aby nadal korzystać z bogactwa treści, eksperckiej wiedzy, wzorów, dokumentów i aktualności oświatowych.
Witaj na Platformie MM.
Zaloguj się, aby korzystać z dostępu do zakupionych serwisów.
Możesz również swobodnie przeglądać zasoby Platformy bez logowania, ale tylko w ograniczonej wersji demonstracyjnej.
Chcesz sprawdzić zawartość niezbędników i czasopism? Zyskaj 14 dni pełnego dostępu całkowicie za darmo i bez zobowiązań.
Zarządzenie nr ………../……………….. z dnia ………………...
dyrektora szkoły …………………………………………………
w sprawie wprowadzenia procedury organizacji zajęć WF i świetlicowych
Na podstawie art. 68 ust. 1 pkt 6 Ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 910 ze zm.), w zw. z art. 8a ust. 5 pkt 2 Ustawy z dnia 14 marca 1985 r. o Państwowej Inspekcji Sanitarnej (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 59 ze zm.) zarządza się, co następuje:
§ 1
Wprowadza się wewnętrzną procedurę organizacji zajęć WF i świetlicowych.
§ 2
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
……………...............
(podpis dyrektora)
Załącznik
Procedura organizacji zajęć W-F i świetlicowych
§ 1
Organizacja zajęć WF
1. Podczas realizacji zajęć, w tym zajęć wychowania fizycznego i sportowych, w których nie można zachować dystansu, należy ograniczyć ćwiczenia i gry kontaktowe.
2. W zajęciach wymagających aktywności fizycznej generalną zasadą jest wybieranie ćwiczeń odpowiednich do możliwości i sprawności uczniów:
a) prowadzenie zajęć wychowania fizycznego za pośrednictwem ustalonej w szkole platformy/narzędzi wykorzystywanych do zdalnego nauczania,
b) prowadzenie zajęć z wykorzystaniem propozycji zdalnych lekcji wychowania fizycznego dostępnych w sieci,
c) przesyłanie uczniom zestawów ćwiczeń do wykonania w domu, inspirujących uczniów do aktywności w warunkach domowych, które umożliwiają zachowanie zdrowia i sprawności fizycznej,
d) zamieszczanie filmów instruktażowych dotyczących różnych ćwiczeń,
e) przygotowanie zestawów ćwiczeń korekcyjno-kompensacyjnych możliwych do wykonania w warunkach domowych,
f) inicjowanie turniejów w grach indywidualnych, w których uczniowie prowadzą rozgrywki online między sobą, np. turniej szachowy,
g) „challenge” – wyzwania dla uczniów w wykonywaniu różnych ćwiczeń, np. pompki, pajacyki, żonglerka, które umożliwiają ustanawianie i pobijanie rekordów.
3. W sali gimnastycznej używany sprzęt sportowy oraz podłoga powinny zostać umyte detergentem lub zdezynfekowane po każdym dniu zajęć, a w miarę możliwości po każdych zajęciach.
4. Zaleca się korzystanie przez uczniów z boiska szkolnego na świeżym powietrzu, o ile pozwalają na to warunki atmosferyczne.
5. Zajęcia teoretyczne z wychowania fizycznego obejmują:
a) planowanie, np. rozgrzewki, planu treningowego, planu żywieniowego,
b) edukację prozdrowotną, zasady zdrowego trybu życia,
c) zasady gier sportowych,
d) historię Igrzysk Olimpijskich ery nowożytnej i starożytności,
e) udział w projektach sportowych, np. przygotowanie prezentacji lub filmu promujących działania sportowe szkoły.
§ 2
Organizacja zajęć świetlicowych
1. Zajęcia świetlicowe odbywają się w świetlicy szkolnej, a razie potrzeby w innych salach dydaktycznych.
2. Grupa uczniów jednocześnie korzystających z zajęć świetlicowych nie może być większa niż 30 osób, z zastrzeżeniem ust. 3. Należy w miarę możliwości przestrzegać zasady rozdzielenia grup i nie przebywania ze sobą jednocześnie uczniów należących do różnych grup.
3. W czasie zajęć świetlicowych należy zachować dystans społeczny wynoszący co najmniej 1,5 m przy założeniu, że warunek ten dotyczy uczniów należących do różnych grup. Uczniowie należący do jednej grupy mogą zajmować te same stoliki w czasie zajęć.
4. W celu zrealizowania warunku z ust. 3 świetlicę dzieli się na dwie strefy. Uczniowie różnych oddziałów powinni zajmować odrębną strefę.
5. W przypadku zakwalifikowania powiatu, na terenie którego znajduje się szkoła do strefy czerwonej lub żółtej pierwszeństwo przyjęcia do świetlicy mają dzieci pracowników systemu ochrony zdrowia, służb mundurowych, pracowników handlu i przedsiębiorstw produkcyjnych, realizujący zadania związane z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 w strefie czerwonej lub żółtej.
6. Środki do dezynfekcji rąk powinny być rozmieszczone w świetlicy w sposób umożliwiający łatwy dostęp wychowankom. Korzystanie z nich powinno odbywać się pod nadzorem opiekuna.
7. Świetlicę należy wietrzyć (nie rzadziej, niż co godzinę w trakcie przebywania dzieci w świetlicy), w tym w szczególności przed przyjęciem wychowanków i rozpoczęciem zajęć oraz po przeprowadzeniu dezynfekcji.
8. Przeprowadzając dezynfekcję, należy ściśle przestrzegać zaleceń producenta znajdujących się na opakowaniu środka do dezynfekcji. Ważne jest ścisłe przestrzeganie czasu niezbędnego do wywietrzenia dezynfekowanych pomieszczeń i przedmiotów, tak aby uczniowie nie byli narażeni na wdychanie oparów środków służących do dezynfekcji.
9. Przedmioty i sprzęty znajdujące się w sali świetlicowej, których nie można skutecznie umyć, uprać lub zdezynfekować, należy usunąć lub uniemożliwić do nich dostęp wychowankom. W szczególności należy usunąć wszelkie pluszowe zabawki, których pranie jest niemożliwe oraz zasłony okienne. Wykładzina podłogowa powinna być odkurzana codziennie i prana raz w tygodniu, w każdy piątek.