Bezpłatna aplikacja na komputer – MM News... i jestem na bieżąco! Sprawdzam

Zarządzenie nr ........... Dyrektora przedszkola w ............................................... z dnia .............................. r. w sprawie wprowadzenia regulaminu uczestnictwa w zajęciach zdalnych Na podstawie §1 ust. 1 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 20 marca 2020 r. w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 (Dz. U. z 2020 r., poz. 493 ze zm.) w brzmieniu obowiązującym od 1 września 2020 r. zarządza się, co następuje: § 1 Wprowadza się regulamin uczestnictwa w zajęciach zdalnych, stanowiący załącznik do zarządzenia. § 2 Zarządzenie wchodzi w życie 1 września 2020 r. (podpis dyrektora) Załącznik Regulamin uczestnictwa w zajęciach zdalnych § 1 1. Podstawą przyjętej w przedszkolu procedury organizacji zajęć zdalnych jest dokonana na podstawie odrębnego zarządzenia diagnoza dostępności wychowanków do sprzętu komputerowego. 2. W zależności od uzyskanych wyników badania ankietowego w zakresie dostępności do sprzętu komputerowego i internetu dyrektor wybiera jedną z metod prowadzenia zajęć: 1) synchroniczną – nauczyciel i dzieci pracują w jednym czasie z wykorzystaniem platformy do prowadzenia zajęć online, 2) asynchroniczną – nauczyciel i dzieci pracują w różnym czasie z wykorzystaniem prezentacji, linków do materiałów edukacyjnych, filmów dostępnych na wybranej platformie edukacyjnej, 3) łączoną – pracę równoległą łączy się z pracą rozłożoną w czasie (np. wspólne wykonywanie projektu), 4) konsultacje – nauczyciel jest dostępny dla dzieci online. 3. Dyrektor odpowiada za skoordynowanie dziennej i tygodniowej liczby zajęć prowadzonych synchronicznie, w tym za ustalenie limitu zajęć prowadzonych w czasie rzeczywistym, zarówno w tygodniu, jak i w konkretnym dniu, przy uwzględnieniu bezpieczeństwa i higieny pracy przy komputerze (lub innym urządzeniu multimedialnym). 4. Zadaniem nauczyciela pracującego z daną grupą jest systematyczne, raz w tygodniu, zamieszczanie oraz ustalanie rozkładu zajęć dla grupy, wraz z informacją o metodzie prowadzenia zajęć, o której mowa w ust. 2, zadaniach dla dzieci z terminem ich wykonania/przesłania, tak aby rodzice mieli możliwość zapewnienia dziecku dostępu do komputera. 5. Przedszkole, niezależnie od formy prowadzenia zajęć, o której mowa w ust. 2, zapewnia rodzicom możliwość indywidualnych konsultacji z nauczycielami: online, z wykorzystaniem komunikatorów, ewentualnie telefonicznie. W tym celu na stronie przedszkola udostępniany jest grafik konsultacji z nauczycielami. § 2 1. Wychowawca pozostaje w kontakcie z wychowankami i rodzicami oraz na bieżąco monitoruje realizację obowiązku przygotowania przedszkolnego przez wychowanków, sprawdzając ich obecność na zajęciach online. W przypadku nieobecności ustala powód tego zdarzenia. 2. Wychowawca ustala poziom zaangażowania dzieci, ich aktywność w trakcie zajęć oraz pomaga w rozwiązywaniu bieżących problemów. 3. Zadaniem przedszkola jest stymulowanie kontaktu społecznego dzieci poprzez umożliwienie połączenia online w określonym czasie, np. po zajęciach obowiązkowych (bez udziału nauczyciela) – po wprowadzeniu ustalonych wspólnie z rodzicami zasad kontaktu, które pozwolą zapewnić bezpieczeństwo. Zasady te są konsultowane z Inspektorem Ochrony Danych Osobowych. 4. W zakresie metodyki nauczania z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość nauczyciele są ze sobą w stałym kontakcie online, dzielą się doświadczeniami, spostrzeżeniami, współpracują przy tworzeniu materiałów edukacyjnych do pracy zdalnej, dzielą się nimi, wspólnie pracują nad zadaniami domowymi dla dzieci. § 3 1. Przedszkole zapewnia możliwość prowadzenia zajęć w siedzibie przedszkola, z wykorzystaniem sprzętu komputerowego należącego do przedszkola. 2. Prowadzone przez nauczycieli zajęcia online mogą być obserwowane przez dyrektora w ramach prowadzonego wewnętrznego nadzoru pedagogicznego. 3. Celem obserwacji, o której mowa w ust. 2, jest weryfikowanie materiałów udostępnianych wychowankom do nauki, obserwowanie działań nauczyciela, w szczególności dotyczących: informowania wychowanków o celu/celach zajęć, wskazywania wymaganych zadań i aktywności, wspierania dzieci w ich realizacji, dawania wskazówek, ukierunkowywania, oceniania, ilości zadawanych prac domowych. Obserwacje dyrektor prowadzi zgodnie z planem nadzoru pedagogicznego oraz – jeżeli wynika to z potrzeb – także w trybie doraźnym. 4. Dyrektor współpracuje z Inspektorem Ochrony Danych Osobowych w zakresie ochrony danych w czasie korzystania z narzędzi do komunikacji i prowadzenia zajęć podczas nauki zdalnej.