Bezpłatna aplikacja na komputer – MM News... i jestem na bieżąco! Sprawdzam

STAN PRAWNY NA 25 SIERPNIA 2020 Czy trzeba pisemnie uzasadniać uzasadnienie oceny klasyfikacyjnej celującej i niedostatecznej? Opracował: Michał Łyszczarz, prawnik, główny specjalista w Wydziale Oświaty w Urzędzie Miasta w Dąbrowie Górniczej, współautor komentarza do Ustawy o systemie oświaty oraz wielu publikacji z zakresu prawa oświatowego Czy trzeba pisemnie uzasadniać uzasadnienie oceny klasyfikacyjnej celującej i niedostatecznej? Podstawa prawna: • Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 1327). W tej sprawie ma zastosowanie art. 44e ust. 1 i 3 Ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty. Zgodnie z ust. 1 uczeń w trakcie nauki w szkole otrzymuje oceny: • bieżące, • klasyfikacyjne: o śródroczne i roczne, o końcowe. Zgodnie z kolei z ust. 3 nauczyciel uzasadnia ustaloną ocenę w sposób określony w statucie szkoły. Biorąc pod uwagę systematykę aktu prawnego, jakim jest Ustawa o systemie oświaty, należy uznać, że ust. 3 odnosi się do regulacji ust. 1, bowiem funkcjonują one w ramach tej same regulacji. Oznacza to jednocześnie, że obowiązek uzasadnienia dotyczy wszystkich ocen, bez żadnych wyjątków. Uzasadnić zatem należy również oceną celującą i niedostateczną. Oficyna MM nie udziela porad prawnych. Odpowiedzi są wyłącznie wyrazem własnej oceny Doradcy Prawnego Oficyny MM. Nie stanowią urzędowej wykładni prawa, a ich zastosowanie nie może rodzić odpowiedzialności za ewentualne skutki zastosowania zaproponowanych rozwiązań zarówno ze strony Oficyny MM, jak i Doradcy Prawnego Oficyny MM.