Bezpłatna aplikacja na komputer – MM News... i jestem na bieżąco! Sprawdzam

Zarządzenie nr ........... Dyrektora Przedszkola w .................................... z dnia ...................... r. w sprawie zasad organizacji nauki zdalnej w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania Przedszkola w ............................................ w okresie od .................... do .................... Na podstawie § 18 ust. 2a Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 1166 ze zm.) oraz § 1 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 20 marca 2020 r. w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 (Dz.U. z 2020 r. poz. 493 ze zm.) w brzmieniu obowiązującym od 1 września 2020 r. zarządza się co następuje: § 1 W związku z czasowym zawieszeniem działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej przez zamknięcie Przedszkola w .........................................., dyrektor wprowadza w dniach od ....................... do ....................... nauczanie na odległość. § 2 W okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 organizacja realizacji zadań przedszkola odbywać się będzie z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość. Nauczyciele będą realizować zajęcia w ramach dotychczas obowiązującego w roku szkolnym 2020/2021 obowiązkowego tygodniowego wymiaru godzin zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych, prowadzonych bezpośrednio z dziećmi lub na ich rzecz. § 3 Nauczycieli zobowiązuje się do poinformowania rodziców swoich dzieci o sposobie i trybie realizacji zadań przedszkola w okresie czasowego ograniczenia jego funkcjonowania. Przekazywanie informacji rodzicom będzie się odbywać za pomocą służbowej poczty elektronicznej. § 4 1. Nauczyciele pracujący w oddziale ustalają wspólnie, we współpracy z dyrektorem, tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w każdej grupie, biorąc pod uwagę potrzeby edukacyjne i możliwości psychofizyczne dzieci (w tym dzieci objętych kształceniem specjalnym, wczesnym wspomaganiem rozwoju lub uczęszczających na zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze), uwzględniając w szczególności: a) równomierne obciążenie dzieci w poszczególnych dniach tygodnia; dzienny rozkład zajęć oraz dobór narzędzi pracy zdalnej powinny uwzględniać możliwości psychofizyczne dziecka, jego wiek i etap edukacyjny oraz zalecenia medyczne odnoszące się do czasu korzystania z urządzeń umożliwiających pracę zdalną, b) zróżnicowanie zajęć w każdym dniu zgodnie z obowiązującym grupowym tygodniowym rytmem dnia opracowanym na podstawie ramowego rozkładu dnia, c) możliwości psychofizyczne dzieci do podejmowania intensywnego wysiłku umysłowego w ciągu dnia, d) łączenie kształcenia z użyciem monitorów ekranowych z kształceniem bez ich użycia, e) ograniczenia wynikające ze specyfiki zajęć. 2. O propozycji tygodniowego zakresu treści nauczania do zrealizowania w oddziale (grupie) wraz z podaniem źródeł i materiałów niezbędnych do realizacji zajęć, w tym materiałów w postaci elektronicznej, z których dzieci lub rodzice mogą korzystać, nauczyciele poinformują dyrektora drogą elektroniczną (na adres e-mail przedszkola) w każdy poniedziałek w godzinach od 8.00 do 10.00. Dyrektor zatwierdza propozycję lub wprowadza w niej niezbędne zmiany, uwzględniając wymogi zawarte w przepisach odrębnych. 3. W każdy poniedziałek nauczyciele uczący w poszczególnych oddziałach będą przekazywali dzieciom zadania do samodzielnego wykonania w ciągu tygodnia. 4. W pozostałe dni tygodnia nauczyciele omawiają z dziećmi lekcje, wysyłając materiały dydaktyczne, np. filmy, lub kontaktują się z dziećmi za pomocą środków audiowizualnych. 5. Zadania dla dzieci powinny mieć charakter zestawu ćwiczeń lub zbioru pomysłów na zabawę, projektów plastycznych i technicznych, badawczych lub eksperymentów, stymulujących ich rozwój. Nie można wymagać od rodziców dzieci drukowania wykonanych zadań, tworzenia prezentacji w płatnych aplikacjach, dokonywania zakupu dodatkowych materiałów piśmienniczych, książek i innych pomocy. 6. Wskazane jest realizowanie podstawy programowej. 7. Nauczyciele informują na bieżąco rodziców o dostępnych materiałach i możliwych formach realizacji zadań przez dziecko. 8. Nauczyciele przygotowują dodatkowe propozycje zabaw i ćwiczeń dla dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych, posiadających orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego. Propozycje te przekazują indywidualnie pocztą elektroniczną. 9. Nauczyciele ustalają z rodzicami możliwość konsultacji z nauczycielem prowadzącym zajęcia oraz przekazują im informację o formie i terminach tych konsultacji. 10. Nauczyciele zobowiązani są do poinformowania rodziców nieposiadających poczty elektronicznej o podjętych działaniach związanych z nauczaniem na odległość w inny sposób niż za pomocą poczty elektronicznej (np. telefonicznie). 11. W przypadku wystąpienia u rodziców i dzieci trudności w odbieraniu informacji drogą elektroniczną, nauczyciele przygotowują materiały, karty pracy, zestawy zabaw, zadań w formie papierowej. Rodzice z uwagi na istniejące ograniczenia sanitarne odbierają materiały z przedszkola po wcześniejszym umówieniu się. 12. Do realizacji zajęć z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość nauczyciele mogą wykorzystywać materiały ustalone odrębnym zarządzeniem. 13. Rodzice, którzy nie dysponują odpowiednim sprzętem, mogą, po wcześniejszych ustaleniach z dyrektorem, wypożyczyć komputer z przedszkola. 14. Wypożyczenie sprzętu odbywa się na podstawie umowy użyczenia, którą sporządza się w dwóch egzemplarzach. 15. Rodzice zobowiązani są monitorować pracę dzieci, kontaktować się na bieżąco z nauczycielami i wychowawcami w celu współdziałania w zakresie zdalnego nauczania.