Dostęp do serwisu wygasł w dniu . Kliknij "wznów dostęp", aby nadal korzystać z bogactwa treści, eksperckiej wiedzy, wzorów, dokumentów i aktualności oświatowych.
Witaj na Platformie MM.
Zaloguj się, aby korzystać z dostępu do zakupionych serwisów.
Możesz również swobodnie przeglądać zasoby Platformy bez logowania, ale tylko w ograniczonej wersji demonstracyjnej.
Chcesz sprawdzić zawartość niezbędników i czasopism? Zyskaj 14 dni pełnego dostępu całkowicie za darmo i bez zobowiązań.
Zarządzenie nr ...........
Dyrektora Przedszkola w ....................................
z dnia ...................... r.
w sprawie zasad organizacji nauki zdalnej w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania Przedszkola w ............................................
w okresie od .................... do ....................
Na podstawie § 18 ust. 2a Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 1166 ze zm.) oraz § 1 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 20 marca 2020 r. w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 (Dz.U. z 2020 r. poz. 493 ze zm.) w brzmieniu obowiązującym od 1 września 2020 r. zarządza się co następuje:
§ 1
W związku z czasowym zawieszeniem działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej przez zamknięcie Przedszkola w .........................................., dyrektor wprowadza w dniach od ....................... do ....................... nauczanie na odległość.
§ 2
W okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 organizacja realizacji zadań przedszkola odbywać się będzie z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość. Nauczyciele będą realizować zajęcia w ramach dotychczas obowiązującego w roku szkolnym 2020/2021 obowiązkowego tygodniowego wymiaru godzin zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych, prowadzonych bezpośrednio z dziećmi lub na ich rzecz.
§ 3
Nauczycieli zobowiązuje się do poinformowania rodziców swoich dzieci o sposobie i trybie realizacji zadań przedszkola w okresie czasowego ograniczenia jego funkcjonowania. Przekazywanie informacji rodzicom będzie się odbywać za pomocą służbowej poczty elektronicznej.
§ 4
1. Nauczyciele pracujący w oddziale ustalają wspólnie, we współpracy z dyrektorem, tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w każdej grupie, biorąc pod uwagę potrzeby edukacyjne i możliwości psychofizyczne dzieci (w tym dzieci objętych kształceniem specjalnym, wczesnym wspomaganiem rozwoju lub uczęszczających na zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze), uwzględniając w szczególności:
a) równomierne obciążenie dzieci w poszczególnych dniach tygodnia; dzienny rozkład zajęć oraz dobór narzędzi pracy zdalnej powinny uwzględniać możliwości psychofizyczne dziecka, jego wiek i etap edukacyjny oraz zalecenia medyczne odnoszące się do czasu korzystania z urządzeń umożliwiających pracę zdalną,
b) zróżnicowanie zajęć w każdym dniu zgodnie z obowiązującym grupowym tygodniowym rytmem dnia opracowanym na podstawie ramowego rozkładu dnia,
c) możliwości psychofizyczne dzieci do podejmowania intensywnego wysiłku umysłowego w ciągu dnia,
d) łączenie kształcenia z użyciem monitorów ekranowych z kształceniem bez ich użycia,
e) ograniczenia wynikające ze specyfiki zajęć.
2. O propozycji tygodniowego zakresu treści nauczania do zrealizowania w oddziale (grupie) wraz z podaniem źródeł i materiałów niezbędnych do realizacji zajęć, w tym materiałów w postaci elektronicznej, z których dzieci lub rodzice mogą korzystać, nauczyciele poinformują dyrektora drogą elektroniczną (na adres e-mail przedszkola) w każdy poniedziałek w godzinach od 8.00 do 10.00. Dyrektor zatwierdza propozycję lub wprowadza w niej niezbędne zmiany, uwzględniając wymogi zawarte w przepisach odrębnych.
3. W każdy poniedziałek nauczyciele uczący w poszczególnych oddziałach będą przekazywali dzieciom zadania do samodzielnego wykonania w ciągu tygodnia.
4. W pozostałe dni tygodnia nauczyciele omawiają z dziećmi lekcje, wysyłając materiały dydaktyczne, np. filmy, lub kontaktują się z dziećmi za pomocą środków audiowizualnych.
5. Zadania dla dzieci powinny mieć charakter zestawu ćwiczeń lub zbioru pomysłów na zabawę, projektów plastycznych i technicznych, badawczych lub eksperymentów, stymulujących ich rozwój. Nie można wymagać od rodziców dzieci drukowania wykonanych zadań, tworzenia prezentacji w płatnych aplikacjach, dokonywania zakupu dodatkowych materiałów piśmienniczych, książek i innych pomocy.
6. Wskazane jest realizowanie podstawy programowej.
7. Nauczyciele informują na bieżąco rodziców o dostępnych materiałach i możliwych formach realizacji zadań przez dziecko.
8. Nauczyciele przygotowują dodatkowe propozycje zabaw i ćwiczeń dla dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych, posiadających orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego. Propozycje te przekazują indywidualnie pocztą elektroniczną.
9. Nauczyciele ustalają z rodzicami możliwość konsultacji z nauczycielem prowadzącym zajęcia oraz przekazują im informację o formie i terminach tych konsultacji.
10. Nauczyciele zobowiązani są do poinformowania rodziców nieposiadających poczty elektronicznej o podjętych działaniach związanych z nauczaniem na odległość w inny sposób niż za pomocą poczty elektronicznej (np. telefonicznie).
11. W przypadku wystąpienia u rodziców i dzieci trudności w odbieraniu informacji drogą elektroniczną, nauczyciele przygotowują materiały, karty pracy, zestawy zabaw, zadań w formie papierowej. Rodzice z uwagi na istniejące ograniczenia sanitarne odbierają materiały z przedszkola po wcześniejszym umówieniu się.
12. Do realizacji zajęć z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość nauczyciele mogą wykorzystywać materiały ustalone odrębnym zarządzeniem.
13. Rodzice, którzy nie dysponują odpowiednim sprzętem, mogą, po wcześniejszych ustaleniach z dyrektorem, wypożyczyć komputer z przedszkola.
14. Wypożyczenie sprzętu odbywa się na podstawie umowy użyczenia, którą sporządza się w dwóch egzemplarzach.
15. Rodzice zobowiązani są monitorować pracę dzieci, kontaktować się na bieżąco z nauczycielami i wychowawcami w celu współdziałania w zakresie zdalnego nauczania.