Bezpłatna aplikacja na komputer – MM News... i jestem na bieżąco! Sprawdzam

Zarządzenie nr .......... Dyrektora Przedszkola w .......................................... z dnia ........................ r. w sprawie wprowadzenia procedury modyfikacji zestawów programów wychowania przedszkolnego Na podstawie § 1 ust. 1 pkt 5 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 20 marca 2020 r. w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 (Dz.U. z 2020 r. poz. 493 ze zm.), w brzmieniu obowiązującym od 1 września 2020 r., oraz art. 22a Ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 1327) zarządza się, co następuje: § 1 Wprowadza się procedurę modyfikacji programów wychowania przedszkolnego stanowiącą załącznik do zarządzenia. § 2 Zarządzenie wchodzi w życie 1 września 2020 r. (podpis dyrektora przedszkola) Załącznik Procedura modyfikacji programów wychowania przedszkolnego 1. Nauczyciel lub zespół nauczycieli przedstawia dyrektorowi program wychowania przedszkolnego. 2. Program wychowania przedszkolnego może obejmować treści nauczania wykraczające poza zakres ustalony w podstawie programowej wychowania przedszkolnego. 3. W przypadku zawieszenia na podstawie odrębnych przepisów zajęć stacjonarnych oraz wprowadzenia nauki zdalnej dyrektor ustala z nauczycielami potrzebę modyfikacji programu wychowania przedszkolnego oraz, w razie potrzeby, modyfikuje ten zestaw. 4. Nauczyciele przedstawiają dyrektorowi propozycje tygodniowego zakresu treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych grupach 5. Na podstawie propozycji, o której mowa w ust. 4, dyrektor ustala tygodniowy zakres treści nauczania dla poszczególnych oddziałów, uwzględniając: 1) równomierne obciążenie dzieci w poszczególnych dniach tygodnia, 2) zróżnicowanie zajęć w każdym dniu, 3) możliwości psychofizyczne dzieci w podejmowaniu intensywnego wysiłku umysłowego w ciągu dnia, 4) łączenie przemienne kształcenia z użyciem monitorów ekranowych i bez ich użycia, 5) ograniczenia wynikające ze specyfiki zajęć, 6) konieczność zapewnienia bezpieczeństwa wynikającego ze specyfiki realizowanych zajęć. 6. W przypadku zawieszenia na podstawie odrębnych przepisów zajęć stacjonarnych przyjmuje się, że dzieci uczestniczące z zajęciach prowadzonych za pośrednictwem środków komunikacji na odległość są obecne, z wyjątkiem tych, które nie mogą uczestniczyć w zajęciach z powodu choroby. 7. Fakt choroby dziecka potwierdza oświadczenie rodzica, które może zostać złożone za pośrednictwem dziennika elektronicznego, jak również ustnie, za pośrednictwem telefonu do wychowawcy.