Dostęp do serwisu wygasł w dniu . Kliknij "wznów dostęp", aby nadal korzystać z bogactwa treści, eksperckiej wiedzy, wzorów, dokumentów i aktualności oświatowych.
Witaj na Platformie MM.
Zaloguj się, aby korzystać z dostępu do zakupionych serwisów.
Możesz również swobodnie przeglądać zasoby Platformy bez logowania, ale tylko w ograniczonej wersji demonstracyjnej.
Chcesz sprawdzić zawartość niezbędników i czasopism? Zyskaj 14 dni pełnego dostępu całkowicie za darmo i bez zobowiązań.
Zarządzenie nr .........
Dyrektora Przedszkola w ..................................
z dnia .......................... r.
w sprawie wprowadzenia procedury ustalenia technologii informacyjno-komunikacyjnych wykorzystywanych przez nauczycieli do realizacji zajęć
Na podstawie § 1 ust. 1 pkt 1 i 2 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 20 marca 2020 r. w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 (Dz.U. z 2020 r. poz. 493 ze zm.) w brzmieniu obowiązującym od 1 września 2020 r. zarządza się co następuje:
§ 1
Wprowadza się procedurę ustalenia technologii informacyjno-komunikacyjnych wykorzystywanych przez nauczycieli do realizacji zajęć, stanowiącą załącznik do zarządzenia.
§ 2
Zarządzenie wchodzi w życie 1 września 2020 r.
(podpis dyrektora przedszkola)
Załącznik
Procedura ustalenia technologii informacyjno-komunikacyjnych wykorzystywanych przez nauczycieli do realizacji zajęć
1. Wśród rodziców rozsyłana jest ankieta z pytaniami dotyczącymi dostępu do komputerów oraz ich wyposażenia. Wzór ankiety opracowuje dyrektor.
2. Celem badania ankietowego, o którym mowa w ust. 1, jest uzyskanie informacji na temat posiadanego przez dzieci sprzętu informatycznego oraz systemów operacyjnych, co pozwala na dostosowanie programów używanych w czasie zdalnego nauczania.
3. W zależności od uzyskanych wyników badania ankietowego spośród dostępnych na rynku rozwiązań, nie wymagających ponoszenia opłat przez rodziców, wybierane są programy, za pomocą których nauczyciele będą mogli prowadzić zajęcia zdalne.
4. Dyrektor powołuje zespół nauczycieli, którego zadaniem jest określenie zasad bezpiecznego uczestniczenia w zajęciach w odniesieniu do ustalonych technologii informacyjno-komunikacyjnych.
5. Zespół, o którym mowa w ust. 4, ustala w szczególności zasady korzystania z oprogramowania używanego do prowadzenia zajęć oraz zasady zabezpieczania komputerów wykorzystywanych przez dzieci oraz nauczycieli. Zasady te przyjmowane są przez dyrektora w drodze odrębnego zarządzenia jako regulamin uczestnictwa w zajęciach zdalnych.