Bezpłatna aplikacja na komputer – MM News... i jestem na bieżąco! Sprawdzam

Sprawozdanie dyrektora Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w ……………………………………… z ostatnich trzech lat pracy (przykład) Wymóg dołączenia do wniosku o podjęcie postępowania kwalifikacyjnego sprawozdania z ostatnich trzech lat pracy zawierającego w szczególności charakterystykę i rozwój kierowanej przez dyrektora poradni w tym okresie, z uwzględnieniem efektów kształcenia i wychowania, został określony w § 9 ust. 3 pkt 5 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 26 lipca 2018 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 2200). Imię i nazwisko dyrektora: …………………………………………………………………… Nazwa i adres poradni psychologiczno-pedagogicznej: ………………………………………………………………………………………………...… ………………………………………………………………………………………………...… Data rozpoczęcia pełnienia funkcji dyrektora: ………………………………………….……… I. Wstęp W tej części dyrektor placówki przedstawia swoją osobę, może również nawiązać do własnej koncepcji pracy – uzasadniając, dlaczego zdecydował się kandydować na stanowisko, co skłoniło go do pełnienia funkcji. Można przedstawić tutaj cele i zamierzenia, własny pomysł na funkcjonowanie poradni, najważniejsze priorytety i zadania, jakie obrał dyrektor w trakcie kadencji. We wstępie można także przedstawić swoje mocne strony, umiejętności i doświadczenie zawodowe. II. Charakterystyka placówki W tym punkcie warto opisać kierowaną przez siebie poradnię, podać liczbę nauczycieli, pracowników obsługi i administracji. W dalszej części należy opisać warunki lokalowe: liczbę sal, pracowni, wyposażenie w środki dydaktyczne i pomoce naukowe, w tym audiowizualne (np. komputery, tablice interaktywne i inne pomoce). Po dokonaniu opisu warunków lokalowych oraz zasobów kadrowych dyrektor powinien przejść do scharakteryzowania własnych działań, które w znaczący sposób wpłynęły na poprawę tych warunków oraz podniosły jakość pracy placówki. III. Działania dyrektora 1. Warunki lokalowe Dyrektor opisuje te działania, które podjął w czasie sprawowania funkcji. Jeśli dokonał zakupu nowego sprzętu, wyposażenia lub pomocy dydaktycznych, opisuje cel, w jakim zakupił powyższe pomoce, czemu służą i jak są wykorzystywane. 2. Podniesienie jakości pracy poradni W tym punkcie warto opisać zmiany organizacyjne, jakie dyrektor przeprowadził, a które miały znaczenie dla podniesienia jakości pracy kierowanej placówki. Można opisać także innowacje pedagogiczne, jeśli takie miały miejsce. Przykładowe działania dyrektora zmierzające do poprawy funkcjonalności poradni to: • remont i dostosowanie toalety dla osób z niepełnosprawnościami, • polepszenie wyglądu i funkcjonalności poradni poprzez remont, doposażenie w meble i materiały biurowe pracowni i sal lekcyjnych, • zdobycie funduszy na wyposażenie pracowni i sal lekcyjnych, • skomputeryzowanie placówki – wewnętrzna sieć, wymiana informacji drogą elektroniczną. 3. Promocja placówki w środowisku lokalnym Dyrektor wykazuje własne działania i pomysły na promocję poradni w środowisku lokalnym. Opisuje udział placówki w życiu najbliższego środowiska, sposoby na tworzenie właściwego wizerunku, np. w mediach, na stronach internetowych, gazetkach ściennych. 4. Współpraca ze środowiskiem lokalnym Dyrektor może opisać tutaj działania, które podejmuje w ramach współpracy z różnymi instytucjami i organizacjami. Warto również wymienić, jakie są efekty tej współpracy. Ważne też, by pokazać, iż jest to współpraca obustronna, a nie tylko jednej ze stron. 5. Doskonalenie zawodowe nauczycieli Dyrektor opisuje działania, jakie podjął w zakresie podnoszenia kompetencji zawodowych nauczycieli, w tym uzyskiwania dodatkowych kwalifikacji, zgodnie z potrzebami poradni (wsparcie merytoryczne i finansowe). Warto, by odniósł się do planu doskonalenia zawodowego, wykazał, jakie szkolenia zaproponował nauczycielom, w jakim celu. Poza tym dyrektor opisuje doskonalenie zewnętrzne, jakie studia podejmowali nauczyciele, jak ich wspierał. W tym punkcie przedstawia ponadto własne doskonalenie zawodowe – ukończone kursy, warsztaty, szkolenia, studia podyplomowe. Wskazuje, jaki miały one wypływ na podniesienie jakości pracy placówki. 6. Motywowanie nauczycieli do pracy oraz wprowadzania innowacji pedagogicznych Dyrektor opisuje swoje działania, które powodowały podniesienie motywacji do pracy nauczycieli. Nie chodzi tylko o przyznawanie dodatków motywacyjnych, ale także ustalanie systematycznych działań, które zachęcały nauczycieli do efektywnej pracy. Ważna jest tu atmosfera pracy, system nagród, występowanie o nagrody kuratora, ministra. Na system motywacji ma wpływ także postawa samego dyrektora, który zauważa starania nauczycieli, potrafi ich pochwalić, docenić, promować ich działania w środowisku i udziela nauczycielom wsparcia finansowego. 7. Reprezentowanie placówki na zewnątrz Dyrektor opisuje udział w imprezach, uroczystościach czy innych działaniach na terenie gminy, miasta, powiatu, województwa. Ważne, by przedstawił tu własną aktywność, sposoby reprezentowania placówki, odpowiedzi na zaproszenia. 8. Prowadzenie polityki kadrowej W tym punkcie można opisać, w jaki sposób dyrektor dokonuje doboru kadry pedagogicznej i niepedagogicznej, w jaki sposób dba o personel, w tym obsługę i administrację, jak funkcjonuje system premiowania i inne. 9. Dysponowanie środkami finansowymi, pozyskiwanie środków pozabudżetowych Dyrektor tutaj może pochwalić się sposobami na pozyskiwanie środków, np. współtworzenie projektów, wniosków aplikacyjnych i efektów tych działań. 10. Prowadzenie nadzoru pedagogicznego W tym punkcie należy opisać, jakie działania podejmuje dyrektor w ramach nadzoru pedagogicznego, w jaki sposób opracowuje plan nadzoru, jakie przeprowadza kontrole, w jaki sposób wspomaga pracę nauczycieli. Warto pokazać własne innowacyjne rozwiązania z zakresu nadzoru pedagogicznego. 11. Inne działania dyrektora Jest to miejsce na opisanie tych działań, które wcześniej się nie pojawiły, a które mają istotne znaczenie dla podkreślenia pracy dyrektora i jego wkładu w rozwój poradni. Można także pochwalić się własnymi sukcesami, nagrodami, odznaczeniami, szczególnymi podziękowaniami. IV. Zakończenie Kończąc sprawozdanie, dyrektor powinien odnieść się do działań podejmowanych na rzecz własnego rozwoju zawodowego (np. nabycie i pogłębienie wiedzy w zakresie prawnych aspektów funkcjonowania oświaty, zarządzania finansami, zagadnień dotyczących socjologii, zastosowania technologii informacyjnych w zarządzaniu oświatą – studia podyplomowe itd.). W podsumowaniu warto wskazać szczególnie te działania, które przyniosły wymierne efekty. Należy wyjaśnić, jakie były to efekty, jakie miały znaczenie dla usprawnienia pracy placówki, które z nich przyniosły dyrektorowi największą satysfakcję.