Dostęp do serwisu wygasł w dniu . Kliknij "wznów dostęp", aby nadal korzystać z bogactwa treści, eksperckiej wiedzy, wzorów, dokumentów i aktualności oświatowych.
Witaj na Platformie MM.
Zaloguj się, aby korzystać z dostępu do zakupionych serwisów.
Możesz również swobodnie przeglądać zasoby Platformy bez logowania, ale tylko w ograniczonej wersji demonstracyjnej.
Chcesz sprawdzić zawartość niezbędników i czasopism? Zyskaj 14 dni pełnego dostępu całkowicie za darmo i bez zobowiązań.
Plan nadzoru pedagogicznego ……………………………………
w roku szkolnym 2020/2021
I. Ewaluacja wewnętrzna (do wyboru – nie więcej niż dwa zagadnienia)
Lp. Przedmiot ewaluacji Termin przeprowadzenia
ewaluacji
1. Uczniowie nabywają wiadomości i umiejętności określone w podstawie programowej
15 września–5 października: opracowanie koncepcji ewaluacji,
15 września–10 listopada: przeprowadzenie badania,
do 15 grudnia: podsumowanie ewaluacji.
Skład zespołu: ……………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………….
…………………………………………………………………………………….
2. Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się
10 stycznia–25 stycznia: opracowanie koncepcji ewaluacji,
15 lutego–28 lutego: przeprowadzenie badania,
do 25 marca: podsumowanie ewaluacji.
Skład zespołu: ……………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………….
…………………………………………………………………………………….
3. W szkole wykorzystuje się wyniki badań wewnętrznych i zewnętrznych do podniesienia jakości edukacji matematycznej, przyrodniczej i informatycznej 15 marca–28 marca: opracowanie koncepcji ewaluacji,
15 kwietnia–26 kwietnia: przeprowadzenie badania,
do 20 maja: podsumowanie ewaluacji.
Skład zespołu: ……………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………….
II. Kontrola
Lp. Tematyka kontroli Termin przeprowadzenia kontroli
1. Prawidłowość i terminowość prowadzenia dokumentacji przebiegu nauczania wrzesień, październik, styczeń, kwiecień, czerwiec
2. Zgodność z przepisami prawa organizowania zajęć w grupie do pięciu uczniów lub w formie indywidualnej oraz udzielania uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej w formie zindywidualizowanej ścieżki kształcenia październik, luty, czerwiec
3. Podniesienie jakości edukacji matematycznej, przyrodniczej i informatycznej przez wykorzystanie środków dydaktycznych w nauczaniu przedmiotów matematyczno-przyrodniczych oraz informatyki wrzesień, luty, maj
4. Organizacja i efekty pracy z uczniem zdolnym i z uczniem mającym trudności w nauce wrzesień, styczeń, czerwiec
5. Ocena prawidłowości zapewnienia warunków i organizacji kształcenia uczniów niepełnosprawnych w szkołach ogólnodostępnych październik, styczeń, czerwiec
6. Sposób pełnienia dyżurów przez nauczycieli cały rok szkolny
III. Obserwacja
Przedmiot obserwacji Cel obserwacji Rodzaj obserwowanych zajęć/czynności prowadzonych przez nauczyciela Termin Narzędzia obserwacji Prowadzący obserwacje
Treści lekcji są zgodne z podstawą programową.
Organizacja zajęć uwzględnia TIK Nauczyciele prawidłowo stosują zalecane warunki i sposoby realizacji podstawy programowej Zajęcia lekcyjne Cały rok szkolny Arkusz obserwacji zajęć Dyrektor, wicedyrektor
Nauczyciele indywidualizują proces dydaktyczny i uwzględniają indywidualne potrzeby uczniów Zajęcia lekcyjne Cały rok szkolny Arkusz obserwacji zajęć Dyrektor, wicedyrektor
Kształcenie u uczniów kompetencji kluczowych Nauczyciele realizują kompetencje kluczowe w czasie lekcji Wybrane zajęcia lekcyjne Cały rok szkolny Arkusz obserwacji zajęć Dyrektor
IV. Wspomaganie
Lp. Zakres wspomagania Zadania do realizacji
1. Organizacja szkoleń i narad:
a) omówienie i analiza wyników egzaminu zewnętrznego w 2020 r.,
b) formy zdalnego nauczania,
c) jak zapewnić uczniom bezpieczeństwo w sieci,
d) analiza zmian w prawie oświatowym Przygotowanie planu doskonalenia nauczycieli na rok szkolny 2020/2021
2. Wspieranie rozwoju zawodowego Przygotowanie planu szkoleń wewnętrznych dla nauczycieli i pracowników niepedagogicznych
3. Przedstawienie wniosków ze sprawowanego nadzoru pedagogicznego Opracowanie sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
V. Monitorowanie
Lp. Zakres monitorowania
1. Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej we wszystkich typach szkół
2. Uwzględnianie zróżnicowanych potrzeb edukacyjnych uczniów w procesie kształcenia
3. Bezpieczeństwo w sieci – działania podejmowane przez nauczycieli na rzecz zapewniania uczniom bezpiecznego korzystania z internetu
4. Kształcenie u uczniów kompetencji kluczowych