Bezpłatna aplikacja na komputer – MM News... i jestem na bieżąco! Sprawdzam

Plan nadzoru pedagogicznego …………………………………… w roku szkolnym 2020/2021 I. Ewaluacja wewnętrzna (do wyboru – nie więcej niż dwa zagadnienia) Lp. Przedmiot ewaluacji Termin przeprowadzenia ewaluacji 1. Uczniowie nabywają wiadomości i umiejętności określone w podstawie programowej 15 września–5 października: opracowanie koncepcji ewaluacji, 15 września–10 listopada: przeprowadzenie badania, do 15 grudnia: podsumowanie ewaluacji. Skład zespołu: …………………………………………………………………… ……………………………………………………………………………………. ……………………………………………………………………………………. 2. Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się 10 stycznia–25 stycznia: opracowanie koncepcji ewaluacji, 15 lutego–28 lutego: przeprowadzenie badania, do 25 marca: podsumowanie ewaluacji. Skład zespołu: …………………………………………………………………… ……………………………………………………………………………………. ……………………………………………………………………………………. 3. W szkole wykorzystuje się wyniki badań wewnętrznych i zewnętrznych do podniesienia jakości edukacji matematycznej, przyrodniczej i informatycznej 15 marca–28 marca: opracowanie koncepcji ewaluacji, 15 kwietnia–26 kwietnia: przeprowadzenie badania, do 20 maja: podsumowanie ewaluacji. Skład zespołu: …………………………………………………………………… ……………………………………………………………………………………. II. Kontrola Lp. Tematyka kontroli Termin przeprowadzenia kontroli 1. Prawidłowość i terminowość prowadzenia dokumentacji przebiegu nauczania wrzesień, październik, styczeń, kwiecień, czerwiec 2. Zgodność z przepisami prawa organizowania zajęć w grupie do pięciu uczniów lub w formie indywidualnej oraz udzielania uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej w formie zindywidualizowanej ścieżki kształcenia październik, luty, czerwiec 3. Podniesienie jakości edukacji matematycznej, przyrodniczej i informatycznej przez wykorzystanie środków dydaktycznych w nauczaniu przedmiotów matematyczno-przyrodniczych oraz informatyki wrzesień, luty, maj 4. Organizacja i efekty pracy z uczniem zdolnym i z uczniem mającym trudności w nauce wrzesień, styczeń, czerwiec 5. Ocena prawidłowości zapewnienia warunków i organizacji kształcenia uczniów niepełnosprawnych w szkołach ogólnodostępnych październik, styczeń, czerwiec 6. Sposób pełnienia dyżurów przez nauczycieli cały rok szkolny III. Obserwacja Przedmiot obserwacji Cel obserwacji Rodzaj obserwowanych zajęć/czynności prowadzonych przez nauczyciela Termin Narzędzia obserwacji Prowadzący obserwacje Treści lekcji są zgodne z podstawą programową. Organizacja zajęć uwzględnia TIK Nauczyciele prawidłowo stosują zalecane warunki i sposoby realizacji podstawy programowej Zajęcia lekcyjne Cały rok szkolny Arkusz obserwacji zajęć Dyrektor, wicedyrektor Nauczyciele indywidualizują proces dydaktyczny i uwzględniają indywidualne potrzeby uczniów Zajęcia lekcyjne Cały rok szkolny Arkusz obserwacji zajęć Dyrektor, wicedyrektor Kształcenie u uczniów kompetencji kluczowych Nauczyciele realizują kompetencje kluczowe w czasie lekcji Wybrane zajęcia lekcyjne Cały rok szkolny Arkusz obserwacji zajęć Dyrektor IV. Wspomaganie Lp. Zakres wspomagania Zadania do realizacji 1. Organizacja szkoleń i narad: a) omówienie i analiza wyników egzaminu zewnętrznego w 2020 r., b) formy zdalnego nauczania, c) jak zapewnić uczniom bezpieczeństwo w sieci, d) analiza zmian w prawie oświatowym Przygotowanie planu doskonalenia nauczycieli na rok szkolny 2020/2021 2. Wspieranie rozwoju zawodowego Przygotowanie planu szkoleń wewnętrznych dla nauczycieli i pracowników niepedagogicznych 3. Przedstawienie wniosków ze sprawowanego nadzoru pedagogicznego Opracowanie sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego V. Monitorowanie Lp. Zakres monitorowania 1. Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej we wszystkich typach szkół 2. Uwzględnianie zróżnicowanych potrzeb edukacyjnych uczniów w procesie kształcenia 3. Bezpieczeństwo w sieci – działania podejmowane przez nauczycieli na rzecz zapewniania uczniom bezpiecznego korzystania z internetu 4. Kształcenie u uczniów kompetencji kluczowych