Bezpłatna aplikacja na komputer – MM News... i jestem na bieżąco! Sprawdzam

Roczny plan pracy Przedszkola ........................................... nr ............ w .................................................. na rok szkolny 2020/2021 (wzór 1) Roczny plan pracy przedszkola powstał w oparciu o wnioski ze sprawowanego nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2019/2020, wnioski z przeprowadzonej ewaluacji wewnętrznej. Roczny plan pracy uwzględnia również główne kierunki polityki oświatowej państwa określone przez MEN na rok szkolny 2020/2021. Zawartość planu: I. Priorytety i podstawowe cele przedszkola na rok szkolny 2020/2021. II. Diagnoza stanu przedszkola na dzień ................................ III. Realizacja zamierzeń – zakres działań prowadzących do uzyskania spodziewanych efektów. IV. Spodziewane efekty. V. Obszary działalności przedszkola – realizacja zamierzeń w roku szkolnym 2020/2021. VI. Realizacja programu edukacyjnego „Wychowanie do wartości: przedszkolak prezentuje określone postawy, zna i stosuje normy społeczne”. VII. Kalendarz imprez i uroczystości w roku szkolnym. VIII. Przydział zadań i zajęć dodatkowych. IX. Skład zespołów zadaniowych nauczycieli. X. Plan współpracy z rodzicami. XI. Wykaz programów wychowania przedszkolnego przyjętych do realizacji. XII. Terminarz zebrań rady pedagogicznej. I. Priorytety i podstawowe cele przedszkola na rok szkolny 2020/2021 1. Zapewnienie wysokiej jakości kształcenia oraz wsparcia psychologiczno-pedagogicznego wszystkim dzieciom, z uwzględnieniem zróżnicowania ich potrzeb rozwojowych i edukacyjnych. 2. Wykorzystania w procesach edukacyjnych narzędzi i zasobów cyfrowych oraz metod kształcenia na odległość. Bezpieczne i efektywne korzystanie z technologii cyfrowych. 3. Wzmacnianie wychowawczych działań przedszkola. Realizacja innowacyjnego programu „Wychowanie do wartości: przedszkolak prezentuje określone postawy, zna i stosuje normy społeczne”. II. Diagnoza stanu przedszkola na dzień .................................. 1. Przedszkole wyróżnia atrakcyjna oferta edukacyjna, autorskie programy wspomagają pracę z dziećmi. 2. Przedszkole działa zgodnie z kalendarzem imprez, uroczystości i wycieczek. 3. W przedszkolu panuje dobra atmosfera pracy. 4. Przedszkole jest bezpiecznym miejscem pracy i pobytu dziecka. 5. Nauczyciele mają wysokie kwalifikacje i nadal doskonalą swoje umiejętności. 6. Przedszkole ma sprawnie działającą stronę internetową. 7. W procesach edukacyjnych nauczyciele korzystają z narzędzi i zasobów cyfrowych oraz metod kształcenia na odległość. 8. Przedszkole współpracuje ze środowiskiem lokalnym: instytucjami oświatowymi i społecznymi na rzecz wzajemnego rozwoju. 9. Rodzice są zadowoleni z usług przedszkola. 10. Przedszkole zapewnia dzieciom wsparcie psychologiczno-pedagogiczne, uwzględniające zróżnicowanie potrzeb rozwojowych i edukacyjnych dzieci w procesie kształcenia. 11. Baza lokalowa przedszkola i jego wyposażenie pozwalają na realizację przyjętych programów. Kąciki zainteresowań i atrakcyjne zabawki zachęcają dzieci do swobodnej, twórczej zabawy. Teren przy przedszkolu sprzyja zabawom na świeżym powietrzu i umożliwia prowadzenie obserwacji przyrodniczych. III. Realizacja zamierzeń – zakres działań prowadzących do uzyskania spodziewanych efektów 1. Zapewnienie wysokiej jakości kształcenia oraz wsparcia psychologiczno-pedagogicznego wszystkim dzieciom, z uwzględnieniem zróżnicowania ich potrzeb rozwojowych i edukacyjnych. 2. Doskonalenie zawodowe nauczycieli w zakresie wykorzystania w procesach edukacyjnych narzędzi i zasobów cyfrowych oraz metod kształcenia na odległość. 3. Organizacja różnorodnych form współpracy z rodzicami w zakresie realizacji innowacyjnego programu „Wychowanie do wartości: przedszkolak prezentuje określone postawy, zna i stosuje normy społeczne”. IV. Spodziewane efekty 1. Nauczyciele zapewniają wysoką jakość kształcenia oraz wsparcie psychologiczno-pedagogiczne wszystkim dzieciom, z uwzględnieniem zróżnicowania ich potrzeb rozwojowych i edukacyjnych. 2. Nauczyciele rozwijają swoje umiejętności w zakresie wykorzystania w procesach edukacyjnych narzędzi i zasobów cyfrowych oraz metod kształcenia na odległość. 3. Nauczyciele wykorzystują technologię informacyjno-komunikacyjną oraz realizują zapisy podstawy programowej w zakresie rozwijania kompetencji cyfrowych dzieci. 4. Organizacja różnorodnych form współpracy z rodzicami sprzyja kształtowaniu postaw i respektowaniu norm społecznych. 5. Nauczyciele wspomagają rodziców w kształtowaniu postaw i respektowaniu norm społecznych, komunikują się z rodzicami za pomocą strony internetowej przedszkola, poczty elektronicznej lub osobiście, poszukują nowatorskich form współpracy. 6. Przedszkole jest postrzegane w lokalnym środowisku jako jednostka oświatowa dobrze przygotowująca do nauki w szkole. 7. Dzieci: 1) otrzymują wsparcie psychologiczno-pedagogiczne uwzględniające zróżnicowanie ich potrzeb rozwojowych i edukacyjnych, 2) prezentują pożądane postawy społeczno-moralne (np. samodzielność, rzetelność, samokontrolę, opiekuńczość, empatię, odróżnianie dobra od zła, zainteresowanie otoczeniem społecznym) i respektują normy społeczne, 3) wiedzą, jak bezpiecznie korzystać z podstawowych narzędzi i zasobów cyfrowych, uczestniczą w zajęciach prowadzonych za pomocą metod kształcenia na odległość. V. Obszary działalności przedszkola – realizacja zamierzeń w roku szkolnym 2020/2021 Efekty kształcenia i wychowania Cel główny: Przedszkole zapewnia wysoką jakość kształcenia oraz wsparcie psychologiczno-pedagogiczne wszystkim dzieciom z uwzględnieniem zróżnicowania ich potrzeb rozwojowych i edukacyjnych. Sposób realizacji zadań Terminy realizacji i wymagane dokumenty Osoby odpowiedzialne za realizację Nauczyciele zapewniają wysoką jakość kształcenia oraz organizują wsparcie psychologiczno-pedagogiczne wszystkim dzieciom z uwzględnieniem zróżnicowania ich potrzeb rozwojowych i edukacyjnych poprzez: 1) przeprowadzenie diagnozy możliwości i potrzeb rozwojowych dzieci, rozpoznawanie zainteresowań i uzdolnień dzieci, 2) stosowanie różnorodnych metod i form pracy jako inspiracji do podejmowania aktywności dzieci, 3) przygotowanie wielu różnych propozycji dla dzieci pod kątem znajomości potrzeb konkretnych wychowanków w grupie, 4) analiza przydatności metod, które stosują nauczyciele, 5) indywidualizacja w edukacji (uwzględnienie w systemie wychowawczo-dydaktycznym różnic w rozwoju poszczególnych dzieci) – dostosowanie treści, metod i organizacji działań pedagogicznych do różnic rozwojowych Wrzesień/październik 2020: 1) obserwacje rozwoju dzieci, wstępna diagnoza. Cały rok szkolny: 1) arkusz do diagnozy potrzeb rozwojowych i uzdolnień dzieci, 2) raport zespołu ds. pomocy psychologiczno-pedagogicznej, 3) opracowanie scenariuszy zajęć (różnych propozycji dla dzieci pod kątem znajomości potrzeb konkretnych wychowanków w grupie), 4) analiza stosowanych metod – sprawozdania półroczne i roczne nauczycieli, 5) analiza stosowanych metod i form pracy – arkusz analizy potrzeb nauczycieli, 6) arkusz wywiadu z nauczycielami, 7) indywidualizacja w edukacji – szkolenie rady pedagogicznej Dyrektor przedszkola, nauczyciele Organizowanie zajęć rozwijających uzdolnienia Cały rok szkolny: 1) dzienniki zajęć i zajęć dodatkowych, plany pracy z dzieckiem Cel główny: Kształtowanie postaw i respektowanie norm społecznych Sposób realizacji zadań Terminy realizacji i wymagane dokumenty Osoby odpowiedzialne za realizację Organizowanie procesu edukacyjnego umożliwiającego kształtowanie postaw i respektowanie norm społecznych: 1) budowanie systemu wartości u dzieci, żeby lepiej orientowały się w tym, co jest dobre, a co złe: a) stosowanie różnorodnych metod i form pracy jako inspiracji do podejmowania działań, b) rozwijanie czynnej postawy dzieci w stosunku do zjawisk o charakterze społeczno-moralnym – umożliwienie dzieciom wyrażania emocji w sposób werbalny i niewerbalny, c) uczenie dzieci radzenia sobie z emocjami, stresem, napięciem, lękiem poprzez działanie kształtujące odporność emocjonalną, d) motywowanie do budowana poczucia własnej wartości, przeżywania sukcesu i znoszenia porażki, e) stworzenie grupowego systemu norm i zasad regulującego życie w społeczności przedszkolnej, f) wprowadzenie symboli przedstawiających różne pozytywne zachowania ludzkie, g) udział dzieci w wybranych konkursach, wystawach i teatrzykach organizowanych na terenie przedszkola i poza nim, h) opracowanie bibliografii prac poruszających tematykę wychowania do wartości i kształtowania u dzieci postaw oraz norm społecznych, i) wystawa prac dziecięcych dotycząca kodeksu postępowania przedszkolaka, j) zorganizowanie przedstawienia (teatr nauczycielek) tematycznie związanego z normami społecznymi; 2) kształtowanie postaw i wyrabianie społecznie akceptowanych norm poprzez naśladownictwo i działanie: a) przekazywanie wychowankom wartości kulturowych, wzorców zachowań, przykładów postępowania, czynów, wskazań słownych, b) realizacja innowacyjnego programu „Wychowanie do wartości: przedszkolak prezentuje określone postawy, zna i stosuje normy społeczne”, c) wprowadzenie dzieci w kulturę własnego narodu i społeczeństwa, kulturę mowy ojczystej i języka ojczystego, d) rozwijanie poczucia odpowiedzialności poprzez samodzielne, dokładne i rzetelne wywiązywanie się z podejmowanych zadań, wyrażanie szacunku do innych, sprawiedliwe postepowanie Cały rok szkolny Analiza dokumentacji nauczycieli: 1) różnorodność zajęć inspirujących dzieci do podejmowania działań i orientowania się w tym, co jest dobre, a co złe, 2) rozwijanie aktywność dzieci w zakresie poznawania i rozumienia systemu wartości, 3) arkusz do analizy dokumentacji, 4) dokumentacja zajęć z dziećmi – plany pracy z dzieckiem, scenariusze zajęć, programy autorskie, 5) analiza stosowanych metod pracy z dziećmi w zakresie kształtowania postaw i respektowania norm społecznych – arkusz wywiadu z nauczycielem, 6) analiza dostępnych środków dydaktycznych, stosowanych w kształtowaniu postaw. Opracowanie scenariuszy zajęć – cały rok szkolny. Realizacja programu „Analiza przeprowadzonej obserwacji i diagnozy Dyrektor przedszkola, nauczyciele grup Cel główny: Realizacja działań na rzecz rozwijania u dzieci umiejętności wykorzystywania w procesach edukacyjnych narzędzi i zasobów cyfrowych oraz uczestniczenia w zajęciach prowadzonych za pomocą metod kształcenia na odległość Sposób realizacji zadań Terminy realizacji i wymagane dokumenty Osoby odpowiedzialne za realizację Realizacja działań na rzecz rozwijania u dzieci umiejętności wykorzystania w procesach edukacyjnych narzędzi i zasobów cyfrowych oraz uczestniczenia w zajęciach prowadzonych za pomocą metod kształcenia na odległość: 1) organizowanie zajęć rozwijających umiejętności dzieci posługiwania się narzędziami i zasobami technologii komputerowej i sprzętu komputerowego, np. zabawy ortofoniczne, zabawy słowne, teatralne, grafomotoryczne, 2) stwarzanie dzieciom warunków do nabywania wiedzy i umiejętności potrzebnych do rozwiązywania problemów z wykorzystaniem metod informatycznych: korzystanie z aplikacji w celu wyszukiwania informacji, korzystanie z różnych urządzeń do tworzenia tekstów, obrazów (wykorzystanie na zajęciach tablicy multimedialnej, aplikacji, np. Padlet, Kahoot, PisuPisu), 3) zorganizowanie w salach kącików informatycznych, 4) udział dzieci w konkursach rozwijających aktywność twórczą, organizowanych na terenie przedszkola i poza nim, 5) eksponowanie prac dzieci na terenie przedszkola i poza nim, 6) rozbudzanie aktywności poznawczej dzieci poprzez rozwijanie zainteresowań narzędziami informatycznymi Październik 2020–czerwiec 2021: 1) scenariusze zajęć nauczycieli, 2) scenariusze zajęć, ulotki, broszury dla rodziców dotyczące rozwijania umiejętności dzieci w posługiwaniu się narzędziami i zasobami cyfrowymi, 3) analiza treści programowych w zakresie rozwijania u dzieci umiejętności posługiwania się narzędziami i zasobami technologii komputerowej i sprzętu komputerowego, 4) analiza środków dydaktycznych niezbędnych w realizacji zadań związanych z rozwijaniem u dzieci umiejętności posługiwania się narzędziami i zasobami technologii komputerowej i sprzętu komputerowego Dyrektor przedszkola, nauczyciele VI. Realizacja programu edukacyjnego „Wychowanie do wartości: przedszkolak prezentuje określone postawy, zna i stosuje normy społeczne” Nazwa podejmowanych zadań i sposób ich realizacji Terminy realizacji i wymagane dokumenty Osoby odpowiedzialne za realizację Wdrażanie programu „Wychowanie do wartości: przedszkolak prezentuje określone postawy, zna i stosuje normy społeczne”, który jest realizowany we współpracy z rodzicami: 1) wykorzystanie utworów literackich, piosenek, obrazów do poznawania różnych postaw i norm społecznych – dostarczanie dzieciom odpowiednich doświadczeń oraz kierowanie ich spostrzeżeniami i myśleniem w czasie analizy różnorodnych sytuacji społecznych przedstawionych w tekście literackim, 2) kształtowanie postaw: szacunku, serdeczności, uśmiechu, mówienia dobrych słów i niesienia bezinteresownej pomocy innym, 3) dostarczanie wzorów postępowania ludzi szlachetnych, pracowitych, odważnych, uczciwych, tolerancyjnych, szanujących odmienne opinie, przeciwstawiających się egoizmowi, ludzi z poczuciem odpowiedzialności, 4) kształtowanie umiejętności nazywania emocji i myśli, określenia nazw postaw prospołecznych, 5) podejmowanie dyskusji, ocenianie moralne, ustosunkowywanie się do sytuacji i postaw społecznych, 6) otaczanie opieką potrzebujących, udział w akcjach charytatywnych , działaniach na rzecz innych, 7) opracowanie zestawu narzędzi do badania potrzeb i oczekiwań rodziców i nauczycieli (opinie, ankiety) w zakresie kształtowania postaw, 8) analiza uzyskanych wyników, ewaluacja i opracowanie wniosków, 9) uwzględnienie uwag i wniosków do modyfikacji dokumentów 1. Poznanie programu innowacyjnego – spotkanie rady pedagogicznej. 2. Poinformowanie rodziców o prowadzonej innowacji w postaci broszurki informacyjnej. 3. Ewaluacja innowacji. 4. Zorganizowanie Dnia Życzliwości w przedszkolu (żółty dzień). 5. Inscenizacja oparta na literaturze dziecięcej – prezentowanie postaw i stosowanie norm społecznych (np. „O ciepłym i puchatym”) – wybrana grupa. 6. Zorganizowanie przedszkolnej tablicy życzliwości – umieszczenie na niej miłych, dobrych i pozytywnych życzeń dla innych. 7. Grupowe banery z okazji Dnia Życzliwości – wystawa. 8. Zorganizowanie elektronicznej poczty życzliwości – wysyłanie kartek z pozdrowieniami, serdecznymi życzeniami dla kolegów, koleżanek pracowników przedszkola i rodziców za pomocą TIK. 9. Wybory najżyczliwszej osoby należącej do społeczności przedszkolnej Nauczyciele grup VII. Kalendarz imprez i uroczystości w roku szkolnym 2020/2021 Lp. Nazwa imprezy/uroczystości Termin realizacji Uwagi 1. Światowy dzień uśmiechu 2 Października 2. Przedszkolny Dzień Życzliwości 21 Listopada 3. Mikołajki Grudzień 3. Świąteczne spotkanie z rodzicami Grudzień 4. Bal karnawałowy Styczeń 5. Dzień Babci i Dzień Dziadka Styczeń 6. Konkurs Luty 7. Powitanie wiosny Marzec 8. Wielkanoc – śniadanie wielkanocne Kwiecień 9. Światowy Dzień Ziemi Kwiecień 10. Dzień Przedszkolaka Maj 11. Dzień Dziecka – festyn rodzinny Czerwiec VIII. Przydział zadań i zajęć dodatkowych z dziećmi Lp. Zadanie Nazwisko i imię nauczyciela 1. Aktualizacja strony internetowej przedszkola 2. Dokumentacja – losy absolwentów 3. Prowadzenie kroniki przedszkolnej 4. Wydawanie biuletynu przedszkola – kwartalnika dla rodziców i środowiska lokalnego 5. Dekoracja holu 6. Informacje, ogłoszenia dla rodziców 7. Sprzęt sportowo-rekreacyjny 8. Protokoły rady pedagogicznej Zajęcia dodatkowe Imię i nazwisko nauczyciela Termin realizacji zajęć Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne Kluby zainteresowań dzieci: plastyczny, taneczny Pomoc psychologiczno-pedagogiczna Imię i nazwisko nauczyciela Termin realizacji zajęć Zajęcia dla dzieci uzdolnionych Terapia pedagogiczna Terapia logopedyczna IX. Zespoły zadaniowe nauczycieli Lp. Nazwa zespołu Skład zespołu Planowany zakres zadań i terminy ich realizacji 1. Ds. wychowania 2. Ds. ewaluacji wewnętrznej 3. Ds. promocji przedszkola w środowisku 4. Ds. modyfikacji regulaminów i procedur X. Plan współpracy z rodzicami Zadania Sposoby realizacji Termin i osoby odpowiedzialne 1. Organizacja zebrania z rodzicami na początku roku szkolnego. 2. Powołanie trójek grupowych oraz rady rodziców przedszkola. 3. Ustalenie zakresu współpracy. 4. Zapoznanie z terminarzem spotkań ogólnych i grupowych 1. Zawarcie kontraktu wzajemnych oczekiwań. 2. Kwestionariusz współpracy z rodzicami. 3. Zapoznanie ze statutem przedszkola. 4. Procedury bezpieczeństwa pobytu dziecka w przedszkolu. 5. Umowa z rodzicami dotycząca korzystania z wychowania przedszkolnego. 6. Bieżące informowanie rodziców o kierunkach pracy przedszkola i zamierzeniach wychowawczo-dydaktycznych Wrzesień – dyrektor, nauczyciele grup Integracja między nauczycielami a rodzicami – realizacja zadań 1. Zapoznanie rodziców z podstawą programową – omówienie poszczególnych obszarów edukacyjnych. 2. Udostępnienie wykazu programów wychowania przedszkolnego zatwierdzonych do realizacji w roku szkolnym 2020/2021. 3. Praca indywidualna i zespołowa z dziećmi wymagającymi wsparcia – omówienie założeń prowadzonej pracy indywidualnej i grupowej – wyrównawczej. 4. Dzień informacji dla rodziców – według potrzeb, w wyznaczonym terminie. 5. Organizacja zajęć otwartych i warsztatów w grupach wiekowych – informowanie i zapraszanie rodziców. 6. Udział rodziców w wycieczkach. 7. Pomoc rodziców w organizowaniu imprez i uroczystości. 8. Włączanie rodziców do udziału w konkursach organizowanych dla dzieci i rodziców. 9. Informacja o gotowości do nauki w szkole (indywidualne rozmowy z rodzicami dzieci). 10. Prezentacja ważnych informacji na tablicy dla rodziców. 11. Włączanie rodziców w bogacenie bazy materialnej grupy/przedszkola przez dostarczanie potrzebnych do zajęć materiałów, przyborów, okresowe wzbogacanie kącika przyrody Cały rok szkolny – nauczyciele, rodzice Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla rodziców i nauczycieli 1. Omówienie założeń pomocy psychologiczno-pedagogicznej udzielanej rodzicom i nauczycielom w przedszkolu. 2. Analiza potrzeb w zakresie udzielania wsparcia rodzicom. 3. Sposoby informowania rodziców o postępach dziecka. 4. Opracowanie referatów na spotkania z rodzicami, dotyczących specyficznych problemów dzieci (według potrzeb rodziców i nauczycieli). 5. Wspólne konsultacje, przekazywanie informacji o postępach dzieci nauczycielom i rodzicom Cały rok szkolny – nauczyciele grup, nauczyciele specjaliści XI. Wykaz programów wychowania przedszkolnego przyjętych do realizacji 1) ............................................................................................................................................................................................................................. 2) ............................................................................................................................................................................................................................. XII. Terminarz spotkań rady pedagogicznej Lp. Termin Rodzaj posiedzenia rady pedagogicznej Tematyka Uwagi 1. Sierpień Organizacyjne Porządek zebrania: 1. Otwarcie zebrania i powitanie zebranych. 2. Przedstawienie porządku zebrania i jego zatwierdzenie. 3. Odczytanie i zatwierdzenie protokołu z ostatniej rady pedagogicznej z dnia ................................... 4. Przedstawienie zmian w prawie oświatowym i zarządzeń gminnych. 5. Przypomnienie podstawy programowej wychowania przedszkolnego – omówienie sposobu jej realizacji. 6. Zatwierdzenie rocznego planu pracy na nowy rok szkolny. 7. Przedstawienie aneksu do arkusza organizacji pracy – projektu tygodniowej organizacji pracy nauczycieli. 8. Opinia rady pedagogicznej w sprawie tygodniowego rozkładu zajęć. 9. Przydział czynności dodatkowych wykonywanych w ramach wynagrodzenia – opinia rady pedagogicznej. 10. Organizacja wewnętrznego doskonalenia zawodowego nauczycieli. 11. Przegląd pomieszczeń i ogrodu przedszkolnego – stopień przygotowania do rozpoczęcia roku szkolnego. 12. Sprawy bieżące. 13. Wnioski i uchwały 2. Wrzesień Organizacyjne Porządek zebrania: 1. Otwarcie zebrania i powitanie zebranych. 2. Przedstawienie porządku zebrania i jego zatwierdzenie. 3. Odczytanie i zatwierdzenie protokołu z ostatniej rady pedagogicznej z dnia ......................................... 4. Analiza realizacji wniosków z poprzedniej rady pedagogicznej. 5. Przedstawienie i przyjęcie do realizacji planu nadzoru pedagogicznego wraz z załącznikami (planowana ewaluacja i kontrole, harmonogram obserwacji zajęć wraz z obowiązującą dokumentacją, organizacja wspomagania nauczycieli, procedury przeprowadzania obserwacji). 6. Prezentacja zmian w statucie przedszkola zgodnie z zapisami Ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 910). 7. Przedstawienie regulaminu oceny pracy nauczycieli. 8. Przypomnienie zasad regulaminu pracy rady pedagogicznej. 9. Aktualizacja i przypomnienie procedur awansu zawodowego nauczycieli. 10. Zapoznanie z treścią regulaminu prowadzenia dokumentacji pedagogicznej. 11. Sprawy bieżące. 12. Wnioski i uchwały 3. Listopad Szkolenie Porządek zebrania: 1. Otwarcie zebrania i powitanie zebranych. 2. Przedstawienie porządku zebrania i jego zatwierdzenie. 3. Odczytanie i zatwierdzenie protokołu z ostatniej rady pedagogicznej z dnia ................................................... 4. Szkolenie rady pedagogicznej. 5. Sprawy bieżące – przedstawienie założeń planu finansowego przedszkola na kolejny rok budżetowy – opinia. 6. Wnioski i uchwały 4. Styczeń/luty Podsumowująca analityczno-kontrolna Porządek zebrania: 1. Otwarcie zebrania i powitanie zebranych. 2. Przedstawienie porządku zebrania i jego zatwierdzenie. 3. Przyjęcie protokołu z poprzedniego zebrania. 4. Analiza realizacji wniosków z poprzedniej rady pedagogicznej. 5. Arkusz autoewaluacji pracy nauczyciela w I półroczu roku szkolnego 20......./20....... 6. Przedstawienie raportu zespołu ewaluacyjnego za I półrocze działalności wychowawczo-dydaktycznej w przedszkolu. 7. Informacje dyrektora o nadzorze pedagogicznym sprawowanym w I półroczu. 8. Wnioski i kierunki zadań na II półrocze. 9. Wyniki pracy indywidualnej – wspierającej rozwój, prowadzonej w I półroczu (zajęcia wyrównawcze, zajęcia z dzieckiem zdolnym). 10. Wyniki prowadzonej pomocy psychologiczno-pedagogicznej (logopedia, terapia pedagogiczna). 11. Wyniki obserwacji rozwoju dziecka. 12. Sprawy bieżące. 13. Wnioski i uchwały 5. Czerwiec–sierpień Podsumowująca Porządek zebrania: 1. Otwarcie zebrania i powitanie zebranych. 2. Przedstawienie porządku zebrania i jego zatwierdzenie. 3. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia. 4. Raport ewaluacji wewnętrznej za rok szkolny – przedstawienie przez zespoły ds. ewaluacji. 5. Analiza pracy nauczycieli w II półroczu – sprawozdania. 6. Sprawozdanie z nadzoru pedagogicznego dyrektora: ocena stopnia wykonania zadań wynikających z planu rocznego, informacja o wynikach z nadzoru pedagogicznego, zatwierdzenie wniosków do pracy na kolejny rok szkolny. 7. Sprawy bieżące. 8. Wnioski i uchwały Roczny plan pracy wychowawczo-dydaktycznej przedszkola zatwierdzony uchwałą rady pedagogicznej nr ........ z dnia ......................................... Członkowie rady pedagogicznej: