Dostęp do serwisu wygasł w dniu . Kliknij "wznów dostęp", aby nadal korzystać z bogactwa treści, eksperckiej wiedzy, wzorów, dokumentów i aktualności oświatowych.
Witaj na Platformie MM.
Zaloguj się, aby korzystać z dostępu do zakupionych serwisów.
Możesz również swobodnie przeglądać zasoby Platformy bez logowania, ale tylko w ograniczonej wersji demonstracyjnej.
Chcesz sprawdzić zawartość niezbędników i czasopism? Zyskaj 14 dni pełnego dostępu całkowicie za darmo i bez zobowiązań.
Plan nadzoru pedagogicznego dyrektora
szkoły podstawowej/ponadpodstawowej
na rok szkolny 2020/2021
Podstawa prawna:
• Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 910),
• Rozporządzenie z dnia 11 sierpnia 2017 r. w sprawie wymagań wobec szkół i placówek (Dz.U. z 2017 r. poz. 1611 ze zm.),
• Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 6 sierpnia 2019 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie wymagań wobec szkół i placówek (Dz.U. z 2019 r. poz.1575),
• Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 sierpnia 2017 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego (Dz.U. z 2017 r. poz. 1658 ze zm.).
Nadzór pedagogiczny jest realizowany przez wykonywanie zadań i czynności określonych w ustawie, w trybie planowych lub doraźnych działań. Działania te są prowadzone przez dyrektora szkoły i wynikają z potrzeb placówki.
Art. 55 Ustawy Prawo oświatowe:
Nadzór pedagogiczny polega na:
1) obserwowaniu, analizowaniu i ocenianiu przebiegu procesów kształcenia i wychowania oraz efektów działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej oraz innej działalności statutowej szkół i placówek,
2) ocenianiu stanu i warunków działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej oraz innej działalności statutowej szkół i placówek,
3) udzielaniu pomocy szkołom i placówkom, a także nauczycielom, w wykonywaniu ich zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych,
4) inspirowaniu nauczycieli do poprawy istniejących lub wdrożenia nowych rozwiązań w procesie kształcenia, przy zastosowaniu innowacyjnych działań programowych, organizacyjnych lub metodycznych, których celem jest rozwijanie kompetencji uczniów.
Nadzorowi podlega w szczególności:
1) posiadanie przez nauczycieli wymaganych kwalifikacji do prowadzenia przydzielonych im zajęć,
2) realizacja podstaw programowych i ramowych planów nauczania,
3) przestrzeganie zasad oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów oraz przeprowadzania egzaminów, a także przestrzeganie przepisów dotyczących obowiązku szkolnego oraz obowiązku nauki,
4) przestrzeganie statutu szkoły lub placówki,
5) przestrzeganie praw dziecka i praw ucznia oraz upowszechnianie wiedzy o tych prawach,
6) zapewnienie uczniom bezpiecznych i higienicznych warunków nauki, wychowania i opieki.
§ 22 Rozporządzenia w sprawie nadzoru pedagogicznego:
1. Dyrektor szkoły lub placówki, we współpracy z innymi nauczycielami zajmującymi stanowiska kierownicze, w ramach sprawowanego nadzoru pedagogicznego:
1) przeprowadza ewaluację wewnętrzną i wykorzystuje jej wyniki do doskonalenia jakości pracy szkoły lub placówki,
2) kontroluje przestrzeganie przez nauczycieli przepisów prawa dotyczących działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej oraz innej działalności statutowej szkoły lub placówki,
3) wspomaga nauczycieli w realizacji ich zadań, w szczególności przez:
a) diagnozę pracy szkoły lub placówki,
b) planowanie działań rozwojowych, w tym motywowanie nauczycieli do doskonalenia zawodowego,
c) prowadzenie działań rozwojowych, w tym organizowanie szkoleń i narad;
4) monitoruje pracę szkoły lub placówki.
2. Ewaluację wewnętrzną przeprowadza się w odniesieniu do zagadnień uznanych w szkole lub placówce za istotne w jej działalności.
3. W celu realizacji zadań, o których mowa w ust. 1, dyrektor szkoły lub placówki we współpracy z nauczycielami, o których mowa w ust. 1, w szczególności:
1) analizuje dokumentację przebiegu nauczania,
2) obserwuje prowadzone przez nauczycieli zajęcia dydaktyczne, wychowawcze i opiekuńcze oraz inne zajęcia i czynności wynikające z działalności statutowej szkoły lub placówki.
§ 23 Rozporządzenia w sprawie nadzoru pedagogicznego:
1. Dyrektor szkoły lub placówki opracowuje na każdy rok szkolny plan nadzoru pedagogicznego, który przedstawia na zebraniu rady pedagogicznej, a w przypadku szkoły lub placówki, w której nie tworzy się rady pedagogicznej – na zebraniu z udziałem nauczycieli i osób niebędących nauczycielami, które realizują zadania statutowe szkoły lub placówki, do 15 września roku szkolnego, którego dotyczy plan.
2. Plan nadzoru pedagogicznego, o którym mowa w ust. 1, jest opracowywany z uwzględnieniem wniosków z nadzoru pedagogicznego sprawowanego w szkole lub placówce w poprzednim roku szkolnym oraz podstawowych kierunków realizacji polityki oświatowej państwa, o których mowa w art. 60 ust. 3 pkt 1 Ustawy Prawo oświatowe.
3. Plan nadzoru pedagogicznego, o którym mowa w ust. 1, zawiera w szczególności:
1) przedmiot ewaluacji wewnętrznej oraz termin jej przeprowadzenia,
2) tematykę i terminy przeprowadzania kontroli przestrzegania przez nauczycieli przepisów prawa dotyczących działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej oraz innej działalności statutowej szkoły lub placówki,
3) zakres wspomagania nauczycieli w realizacji ich zadań, o którym mowa w § 22 ust. 1 pkt 3,
4) plan obserwacji, o której mowa w § 22 ust. 3 pkt 2,
5) zakres monitorowania, o którym mowa w § 22 ust. 1 pkt 4.
Źródła planowania
Podstawowe kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2020/2021
Na podstawie art. 60 ust. 3 pkt 1 Ustawy Prawo oświatowe MEN ustaliło następujące kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2020/2021:
1. Wdrażanie nowej podstawy programowej w szkołach ponadpodstawowych ze szczególnym uwzględnieniem edukacji przyrodniczej i matematycznej. Rozwijanie samodzielności, innowacyjności i kreatywności uczniów.
2. Wdrażanie zmian w kształceniu zawodowym, ze szczególnym uwzględnieniem kształcenia osób dorosłych.
3. Zapewnienie wysokiej jakości kształcenia oraz wsparcia psychologiczno-pedagogicznego wszystkim uczniom z uwzględnieniem zróżnicowania ich potrzeb rozwojowych i edukacyjnych.
4. Wykorzystanie w procesach edukacyjnych narzędzi i zasobów cyfrowych oraz metod kształcenia na odległość. Bezpieczne i efektywne korzystanie z technologii cyfrowych.
5. Działania wychowawcze szkoły. Wychowanie do wartości, kształtowanie postaw i respektowanie norm społecznych.
Zadania z zakresu nadzoru pedagogicznego dla kuratorów oświaty:
1) w zakresie kontroli:
I. w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych:
a) „Zgodność z przepisami prawa funkcjonowania monitoringu wizyjnego w szkołach”;
II. w szkołach ogólnodostępnych i integracyjnych:
a) „Zgodność z przepisami prawa organizowania zajęć w grupie do pięciu uczniów lub w formie indywidualnej oraz udzielania uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej w formie zindywidualizowanej ścieżki kształcenia;
III. w szkołach ponadpodstawowych:
a) „Zgodność z przepisami prawa funkcjonowania oddziałów międzynarodowych”;
IV. w szkołach i placówkach prowadzących kształcenie na kwalifikacyjnych kursach zawodowych i kursach umiejętności zawodowych:
a) „Zgodność z przepisami prawa kształcenia na kwalifikacyjnych kursach zawodowych i kursach umiejętności zawodowych”.
2) w zakresie ewaluacji:
I. ewaluacje problemowe (60 proc. wszystkich ewaluacji w roku szkolnym):
A. w przedszkolach, innych formach wychowania przedszkolnego oraz oddziałach przedszkolnych w szkołach podstawowych – w zakresie wymagań:
a) „Przedszkole współpracuje ze środowiskiem lokalnym na rzecz wzajemnego rozwoju”,
b) „Zarządzanie przedszkolem służy jego rozwojowi”;
B. w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych – w zakresie wymagań:
a) „Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się”,
b) „Uczniowie nabywają wiadomości i umiejętności określone w podstawie programowej”;
3) w zakresie monitorowania:
A. we wszystkich typach szkół:
a) „Uwzględnianie zróżnicowanych potrzeb edukacyjnych uczniów w procesie kształcenia”;
B. w młodzieżowych ośrodkach wychowawczych:
a) „Zapewnienie wychowankom bezpieczeństwa i odpowiednich warunków pobytu w placówce”;
C. w przedszkolach:
a) „Wykorzystywanie technologii informacyjno-komunikacyjnych oraz realizacja zapisów podstawy programowej w zakresie rozwijania kompetencji cyfrowych w przedszkolach”;
D. w branżowej szkole II stopnia:
a) „Organizacja kształcenia w branżowej szkole II stopnia”;
E. we wszystkich typach szkół:
a) „Kształcenie u uczniów kompetencji kluczowych”.
Wnioski i rekomendacje z nadzoru pedagogicznego dyrektora szkoły z roku 2019/2020
Należy zbadać, czy w szkole:
1) monitoruje się i analizuje osiągnięcia każdego ucznia, z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb i możliwości uczniów,
2) formułuje się i wdraża wnioski z tych analiz,
3) wdrażane wnioski z monitorowania i analizowania osiągnięć uczniów przyczyniają się do rozwijania ich umiejętności i zainteresowań,
4) systematycznie monitoruje się udzielaną uczniom pomoc psychologiczno-
-pedagogiczną i bada skuteczność tej pomocy.
W procesie ewaluacji, kontroli i wspomagania należy w br. szkolnym zbadać, w jakim stopniu:
a) organizowane są procesy edukacyjne i czy sprzyjają one uczeniu się uczniów,
b) uczniowie nabywają wiadomości i umiejętności określone w podstawie programowej,
c) zarządzanie sprzyja rozwojowi placówki.
Formy nadzoru:
1) ewaluacja wewnętrzna ,
2) kontrola,
3) wspomaganie,
4) monitorowanie.
Zasady sprawowania nadzoru pedagogicznego:
1. Nadzór pedagogiczny sprawują: dyrektor, wicedyrektor.
2. Nadzorowi podlegają wszyscy pracownicy pedagogiczni.
3. Nadzór pedagogiczny prowadzony jest z uwzględnieniem zasad:
1) jawności wymagań i sposobów kontroli ich realizacji,
2) obiektywnej i pełnej oceny jakości pracy poszczególnych nauczycieli,
3) etyki zawodowej,
4) dokumentowania uwag, spostrzeżeń i wyników nadzoru.
I. Plan nadzoru pedagogicznego na rok szkolny 2020/2021
1. Przedmiot ewaluacji wewnętrznej i terminy jej przeprowadzania:
Ewaluacja wewnętrzna w roku 2020/2021 zostanie przeprowadzona w zakresie wymagania: ……………………………………………………...
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
Zadania do wykonania Termin Osoby odpowiedzialne
Wybór wymagań do ewaluacji sierpień Dyrektor
Wybór zespołu ds. ewaluacji brak terminu Rada pedagogiczna
Opracowanie zagadnień kluczowych do ewaluacji wrzesień Zespół ds. ewaluacji
Zatwierdzenie zagadnień przez dyrektora wrzesień Dyrektor
Opracowanie narzędzi do ewaluacji październik Zespół ds. ewaluacji
Zbieranie informacji listopad–maj Wszyscy nauczyciele
Opracowanie wyników i wniosków z ewaluacji czerwiec Zespół ds. ewaluacji
Przedstawienie wyników i projektu wniosków dyrektorowi czerwiec Przewodniczący zespołu do spraw ewaluacji
Zapoznanie rady pedagogicznej z wynikami ewaluacji czerwiec Dyrektor
Ewaluacja wewnętrzna – przykład
a) „Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się”,
b) „Uczniowie nabywają wiadomości i umiejętności określone w podstawie programowej”.
Lp. Przedmiot ewaluacji Termin przeprowadzenia ewaluacji
1. Szkoła organizuje procesy edukacyjne w taki sposób, by stworzyć najbardziej optymalne warunki do uczenia się dla uczniów …………………………………………... – opracowanie koncepcji ewaluacji,
………………………….……………….. – przeprowadzenie badania,
………………………….……………….. – raport ewaluacyjny.
Skład zespołu: ……………….…………………………………………………..
Koordynator: ………………….………………………………………………....
2. W szkole przeprowadza się zajęcia, pozwalające rozwijać kreatywność, innowacyjność i samodzielność uczniów w zdobywaniu wiedzy i umiejętności ………………………………………….... – opracowanie koncepcji ewaluacji,
……………………………………………. – przeprowadzenie badania,
……………………………………………. – raport ewaluacyjny.
Skład zespołu: ………………………………………….…………………….….
Koordynator: …………………………………………..................................…
3. W szkole wykorzystuje się wyniki badań wewnętrznych i zewnętrznych do podniesienia jakości edukacji matematycznej, przyrodniczej i informatycznej …………………………………………… – opracowanie koncepcji ewaluacji,
…………………………………………… – przeprowadzenie badania,
…………………………………………… – raport ewaluacyjny.
Skład zespołu: …………………………………………………………………...
Koordynator: ……………………………………………..................................
4. Szkoła zapewnia wysokiej jakości kształcenie oraz wspiera uczniów przez udzielanie im pomocy psychologiczno-pedagogicznej z uwzględnieniem zróżnicowania potrzeb rozwojowych i edukacyjnych. ………………………………………….… – opracowanie koncepcji ewaluacji,
……………………………………………. – przeprowadzenie badania,
……………………………………………. – raport ewaluacyjny.
Skład zespołu: ………………………………………………………..………..
Koordynator: …………………………………………………………………...
III. Kontrola (wybrane obszary)
Lp. Przedmiot kontroli Podstawa prawna Termin kontroli Osoba odpowiedzialna
1. Prawidłowość prowadzenia dokumentacji
przebiegu nauczania Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 sierpnia 2017 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji (Dz.U. z 2017 r. poz. 1646 ze zm.),
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 29 sierpnia 2019 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji (Dz. U. z 2019 r. poz. 1664).
2. Zgodność z przepisami prawa organizowania zajęć w grupie do pięciu uczniów lub w formie indywidualnej oraz udzielania
uczniom pomocy psychologiczno-
-pedagogicznej w formie zindywidualizowanej ścieżki kształcenia Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-
-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach
(Dz.U. z 2017 r. poz. 1591 ze zm.).
3. Zapewnienie bezpieczeństwa uczniom przebywającym w szkole Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 1166),
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 31 października 2018 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach (Dz.U z 2018 r. poz. 2140).
III. Obserwacja
Plan obserwacji zajęć w roku szkolnym 2020/2021
Lp. Imię i nazwisko nauczyciela wrzesień pażdziernik listopad grudzień styczeń luty marzec kwiecień maj czerwiec Uwagi
1. X
2. X
3. X
4. X
5. X
6. X
7. X
8. X
9. X
10. X
Przedmiot obserwacji Cel obserwacji Rodzaj obserwowanych zajęć/czynności prowadzonych przez nauczyciela Termin Narzędzia obserwacji Prowadzący obserwacje
Treści lekcji są zgodne z podstawą programową
Organizacja zajęć uwzględnia narzędzia multimedialne oraz metody aktywizujące
Realizacja zajęć z uwzględnieniem technik zdalnego nauczania
Dobór metod pracy służy rozwijaniu kreatywności i innowacyjności uczniów Stosowanie przez nauczyciela zaleconych warunków i sposobu realizacji podstawy programowej Zajęcia lekcyjne (matematyka, fizyka, biologia, chemia, geografia, informatyka – klasy …………………….) październik 2020 r.
grudzień 2020 r.
luty 2021 r.
kwiecień 2021 r.
czerwiec 2021 r. Arkusz obserwacji zajęć Dyrektor, wicedyrektor
Indywidualizacja procesu edukacji w odniesieniu do potrzeb uczniów.
Rodzaj stosowanych metod pracy sprzyjających rozwijaniu kreatywności uczniów.
Sposoby prowadzenia zajęć w systemie zdalnego nauczania. Zajęcia lekcyjne (pozostałe przedmioty) listopad 2020 r.
styczeń 2021 r.
marzec 2021 r.
maj 2021 r. Arkusz obserwacji zajęć Dyrektor, wicedyrektor
Szkoła współpracuje z rodzicami na rzecz rozwoju ich dzieci.
Zajęcia z uczniami, w tym zdalne, uwzględniają wychowanie do wartości oraz kształtowanie postaw i respektowanie norm społecznych. Formy współpracy z rodzicami wspierają ich w wychowywaniu dzieci Zebrania z rodzicami, uroczystości z udziałem rodziców wrzesień 2020 r.
luty 2021 r.
kwiecień 2021 r.
czerwiec 2021 r. Arkusz obserwacji zebrań z rodzicami, arkusz obserwacji uroczystości szkolnych Wicedyrektor
Uczniowie nabywają wiedzę i umiejętności w zakresie wartości, postaw i norm społecznych. Godzina zajęć z wychowawcą,
uroczystości szkolne i środowiskowe z udziałem rodziców październik 2020 r.
marzec 2021 r.
maj 2021 r. Arkusz obserwacji godzin zajęć z wychowawcą Wicedyrektor
Pomoc psychologiczno-
-pedagogiczna Organizacja i sposoby udzielania pomocy psychologiczno-
-pedagogicznej z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb uczniów. Zajęcia korekcyjno-
-kompensacyjne, rewalidacyjne i inne z zakresu pomocy psychologiczno-
-pedagogicznej. listopad 2020 r.
luty 2021 r.
czerwiec 2021 r. Arkusz obserwacji zajęć Dyrektor, wicedyrektor
IV. Wspomaganie nauczycieli w doskonaleniu zawodowym
Lp. Zakres wspomagania Zadania do realizacji
1. Organizacja szkoleń i narad:
• omówienie i analiza wyników egzaminu zewnętrznego,
• techniki i sposoby prowadzenia zdalnego nauczania,
• profesjonalna pomoc przy rozwiązywaniu problemów wychowawczych – współpraca z poradnią psychologiczno-
-pedagogiczną Opracowanie planu wspomagania nauczycieli.
Opracowanie planu zebrań zespołów rady pedagogicznej.
Wspomaganie nauczycieli w zakresie pracy w zespołach przedmiotowych – organizacja doskonalenia wewnętrznego.
2. Wspieranie rozwoju zawodowego Opracowanie planu doskonalenia nauczycieli w ramach WDN.
Omówienie procedury awansu zawodowego na poszczególne stopnie awansu zawodowego.
3. Doskonalenie warsztatu pracy nauczyciela stażysty i kontraktowego. Gromadzenie przykładów dobrej praktyki pedagogicznej oraz dzielenie się wiedzą, umiejętnościami oraz doświadczeniami w pracy z uczniami (zajęcia otwarte).
4. Przedstawienie wniosków ze sprawowanego nadzoru pedagogicznego. Opracowanie sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego.
Wykorzystywanie wyników nadzoru pedagogicznego z poprzedniego roku w celu doskonalenia pracy szkoły.
Przykład wspomagania:
Lp. Tematyka narad Termin Osoba odpowiedzialna
1. 1. Zaopiniowanie aneksu do arkusza organizacji pracy szkoły.
2. Zaopiniowanie programu wychowawczo-profilaktycznego.
3. Przydzielenie dodatkowych obowiązków nauczycielom.
4. Powołanie zespołów zadaniowych ds.:
a) opracowania planu pracy na rok szkolny 2020/2021,
b) opracowania zmian w statucie,
c) ewaluacji wewnętrznej,
d) edukacji zdrowotnej,
e) edukacji ekologicznej,
f) oceny ryzyka w odniesieniu do zadań wychowawczo-dydaktycznych na rok 2020/2021.
5. Zatwierdzenie planu pracy szkoły na rok szkolny 2020/2021.
6. Zapoznanie ze zmianami w prawie oświatowym.
7. Dokonanie zmian w statucie. sierpień Dyrektor
2. 1. Zapoznanie z planem nadzoru pedagogicznego dyrektora szkoły na rok szkolny 2020/2021.
2. Zaopiniowanie planu finansowego na rok 2021. wrzesień Dyrektor
3. 1. Podsumowanie obserwacji pedagogicznych i diagnozy wstępnej.
2. Przypomnienie zasad udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz sposobów wykorzystania wyników diagnozy i obserwacji. październik Nauczyciele, wicedyrektor
4. 1. Podsumowanie pracy wychowawczo-dydaktycznej w I półroczu.
2. Wnioski do pracy w II półroczu. styczeń Nauczyciele, dyrektor
5. Wybór przedstawicieli do komisji rekrutacyjnej marzec Dyrektor
6. Zaopiniowanie arkusza organizacji pracy szkoły na rok szkolny 2021/2022 kwiecień Dyrektor
7. Zebranie rady pedagogicznej podsumowującej pracę w roku szkolnym 2020/2021 czerwiec Nauczyciele, dyrektor
Doskonalenie nauczycieli
Lp. Zadanie Termin Osoba odpowiedzialna
1. Badanie potrzeb i oczekiwań nauczycieli w zakresie doskonalenia
Wybór problemu wymagającego doskonalenia w ramach WDN, wynikającego z nadzoru pedagogicznego
Opracowanie planu wewnętrznego i zewnętrznego doskonalenia nauczycieli Lider WDN, dyrektor
2. Szkolenia w ramach wewnętrznego doskonalenia:
Prowadzone przez nauczycieli i dyrektora:
1. ………………………………………………………………..
2. ………………………………………………………………..
Prowadzone przez firmy zewnętrzne:
1. ………………………………………………………………..
2. ………………………………………………………………..
3. Zajęcia otwarte:
1. ………………………………………………………………..
2. ………………………………………………………………..
3. ……………………………………………………………..…
4. Udział nauczycieli w szkoleniach zewnętrznych według ich zainteresowań i potrzeb szkoły W ciągu całego roku Wszyscy nauczyciele
5. Wzbogacenie biblioteczki szkolnej o nowe pozycje związane z tematyką wiodącą oraz nowości na rynku wydawniczym W ciągu całego roku Dyrektor
Awans zawodowy nauczycieli
Nazwisko i imię nauczyciela będącego w trakcie stażu na kolejny stopień awansu Nazwisko i imię opiekuna stażu Aktualny stopień awansu zawodowego Data rozpoczęcia stażu Planowana data zakończenia stażu
V. Monitorowanie
Lp. Zakres monitorowania
1. Prawidłowa realizacja zadań wykonywanych przez nauczycieli, w szczególności dotyczących właściwie dobranych i skutecznych metod pracy, w tym technik zdalnego nauczania
2. Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej
3. Uwzględnianie zróżnicowanych potrzeb edukacyjnych uczniów w procesie kształcenia
4. Kształcenie u uczniów kompetencji kluczowych
Członków rady pedagogicznej zapoznano z planem nadzoru pedagogicznego w dniu ………………………………………………………….
……………………………………………………
(pieczęć i podpis dyrektora szkoły)