Bezpłatna aplikacja na komputer – MM News... i jestem na bieżąco! Sprawdzam

Dziennik świetlicy szkolnej – przykład I. Cele i zadania świetlicy: 1. Zapewnienie opieki wychowawczej uczniom szkoły. 2. Tworzenie warunków do nauki własnej oraz umożliwienie uczniom korzystania z pomocy w nauce. 3. Rozwijanie zainteresowań i uzdolnień wychowanków. 4. Kształtowanie właściwych postaw i kontaktów interpersonalnych. 5. Zapewnienie opieki wychowawczej uczniom przed i po zajęciach lekcyjnych. 6. Uczestnictwo w zajęciach świetlicowych: rekreacyjnych, relaksacyjnych, plastycznych, technicznych, komputerowych, ruchowych i innych. 7. Możliwość uczestnictwa wychowanków w zajęciach rozwijających talenty, pasje, zainteresowania. 8. Umożliwienie uczniom uczestnictwa w grach i zabawach dydaktycznych i ruchowych. 9. Rozwijanie umiejętności współpracy w grupie, integracji zespołowej. 10. Zaspokajanie indywidualnych potrzeb uczniów. 11. Pomoc w nauce i odrabianiu lekcji. 12. Prowadzenie zajęć promujących zdrowy tryb życia, przeciwdziałających agresji i przemocy. 13. Współpraca z wychowawcami klas w zakresie realizacji zadań opiekuńczych i wychowawczych szkoły. 14. Rozwijanie empatii, kreatywności, inwencji twórczej. 15. Umożliwienie korzystania ze szkolnej stołówki. II. Plan zajęć dnia: (godziny – realizowane zajęcia) 1) 7.00–8. 00 – zbiórka uczniów dojeżdżających i dochodzących, 2) 8.00–12.30 – zajęcia tematyczne, według planu pracy zajęć świetlicowych, 3) 12.30–13.00 – obiad, 4) 13.00–15.30 – zajęcia tematyczne, według planu pracy zajęć świetlicowych, 5) ……………………………………………………………………………….................... 6) ……………………………………………………………………………….................... III. Zajęcia wychowawczo-dydaktyczne do realizacji w roku szkolnym a) miesiąc: ………………………………………………………………………………….. b) wykaz uczęszczania dzieci w świetlicy szkolnej: I. …………………………………………………………………………………..., II. …………………………………………………………………………………..., 1) Tematy i zadania: a) przypomnienie i zapoznanie z regulaminem świetlicy, b) zabawy ruchowe na świeżym powietrzu, c) zasady bezpieczeństwa na drogach i w autobusie szkolnym, d) wykonywanie prac plastycznych „Moje wakacje”, dowolna technika plastyczna, e) przygotowanie materiałów i wykonanie gazetki ściennej „Wspomnienia z wakacji”, f) ……………………………………………………………………………………….. g) ……………………………………………………………………………………….. VI. Ważne wydarzenia z życia świetlicy 1) Uroczysta inauguracja roku szkolnego, 2) Pasowanie na „świetliczaka”, 3) Dzień Edukacji Narodowej. V. Nagrody i wyróżnienia dla uczniów 1) Superdżentelmen, 2) Superdama, 3) …………………………………………………………………………………………..., 4) ………………………………………………………………………………………...... . VI. Informacje o postawach uczniów Lp. Imię i nazwisko ucznia Kultura osobista Relacje koleżeńskie Dbanie o porządek Aktywność na zajęciach Udział w konkursach Inne 1. ………………… Wysoka, zna zasady kultury i je stosuje, jest uprzejmy, grzeczny, życzliwy. Potrafi nawiązywać kontakty koleżeńskie, chętnie pomaga słabszym w nauce, współpracuje w grupie, często pełni rolę lidera Jest systematyczny, szanuje mienie szkoły, zawsze sprząta swoje stanowisko pracy, mobilizuje innych do dbania o porządek i ład w świetlicy. Wykazuje bardzo dużą aktywność na zajęciach, inicjuje działania, chętnie bierze udział w przedsięwzięciach organizowanych w świetlicy, angażuje się w działania dodatkowe. Bierze udział w konkursach organizowanych przez świetlicę szkolną, uzyskuje wysokie lokaty w konkursach i turniejach. 2. …….…………… Bardzo niska kultura osobista, często wdaje się w kłótnie i spory z innymi dziećmi, jest zaczepny, wulgarny, nie potrafi przyznać się do winy i przeprosić. Nie dba o właściwe i poprawne relacje z rówieśnikami, nie potrafi współpracować w grupie, nie wywiązuje się ze swoich obowiązków, nie dotrzymuje słowa. Często zostawia po sobie bałagan, nie dba o mienie szkoły, nie stosuje się do ogólnie przyjętych zasad i regulaminu świetlicy. Bardzo niska aktywność na zajęciach, nie wykazuje zainteresowania prowadzonymi zajęciami, jego uwaga jest rozproszona, nie kończy rozpoczętych prac. Nie angażuje się i nie uczestniczy w konkursach, turniejach, organizowanych przez świetlicę szkolną. 3. ….……………… Zna zasady savoir-vivre-u, jednak nie zawsze je stosuje, potrafi być niekulturalny, obraża innych. Lubi przewodniczyć grupie, jednak najczęściej jego działania sprowadzają się do wydawania poleceń, sam niewiele działa, co często jest przyczyną nieporozumień w zespole. Potrafi posprzątać po sobie, jednak zdarzają się sytuacje, kiedy to zadanie zleca innym, nie jest systematyczny i konsekwentny w działaniu. Chętnie i prawie zawsze zgłasza się do różnych zadań, ale nie zawsze je kończy, lubi zlecać je innym, angażuje się w działania świetlicy, choć na ogół jego zapał szybko gaśnie. Bierze udział w wybranych konkursach, jednak brak konsekwencji szybko go zniechęca i w efekcie rezygnuje i nie kończy zadań konkursowych. VII. Informacje o zachowaniu uczniów Lp. Imię i nazwisko ucznia Opis zachowania Podpis wychowawcy 1. ………………………………………… Uczeń aktywny, zaangażowany, chętny do podejmowania zadań dodatkowych, uczynny, miły, życzliwy. Chętnie pomaga innym, cechuje się wysoką empatią, wrażliwy, o wysokiej kulturze osobistej. …………………………………………………… 2. …………………………………………. Uczennica mało aktywna, leniwa, niechętna do jakichkolwiek działań, szybko się zniechęca, bywa opryskliwa, nie potrafi współpracować w grupie. ……………………………………………………. 3. ………………………………………….. Uczeń żywiołowy, podejmuje działania, których nie kończy, szybko się zniechęca, obraża. Bywa liderem w grupie, ale sam najchętniej zrzuca zadania na innych, jest aktywny i zaangażowany tylko przez krótki czas, najczęściej rezygnuje z rozpoczętych działań. ……………………………………………………… VIII. Obserwacje zajęć Data obserwacji Temat zajęć, uwagi o realizacji Podpis obserwującego zajęcia, pełniona funkcja …………………………………………… „Nadchodzi jesień” Pierwsze oznaki jesieni, przygotowanie i wykonanie wystawy „Jesień tuż, tuż”. Rozmowa na temat jesieni i jej darów: przegląd zgromadzonych skarbów – kasztanów, żołędzi, itp., układanie, segregowanie i opisywanie zgromadzonych przedmiotów, przygotowanie wystawy Kierownik świetlicy …………………………………………… „Zimowe zabawy” Prace plastyczne, rozmowa na temat bezpieczeństwa podczas zimowych zabaw, rodzaje zabaw na śniegu, omówienie technik plastycznych, wykonanie prac, wystawa. Wicedyrektor Szkoły …………………………………………… „Odgłosy wiosny” Zajęcia rytmiczne, wysłuchanie wiosennych odgłosów ptaków, wiatru, szumu drzew i innych. Rozpoznawanie głosów, nazywanie ptaków. Wykorzystanie instrumentów muzycznych dla odtworzenia dźwięków naśladujących odgłosy wiosny. Dyrektor Szkoły