Dostęp do serwisu wygasł w dniu . Kliknij "wznów dostęp", aby nadal korzystać z bogactwa treści, eksperckiej wiedzy, wzorów, dokumentów i aktualności oświatowych.
Witaj na Platformie MM.
Zaloguj się, aby korzystać z dostępu do zakupionych serwisów.
Możesz również swobodnie przeglądać zasoby Platformy bez logowania, ale tylko w ograniczonej wersji demonstracyjnej.
Chcesz sprawdzić zawartość niezbędników i czasopism? Zyskaj 14 dni pełnego dostępu całkowicie za darmo i bez zobowiązań.
Sprawozdanie z pracy psychologa szkolnego
w roku szkolnym …………
Imię i nazwisko: ………………………………………………………………………………...
Zadania w roku szkolnym: ……………………………………………………………………...
1. Diagnozowanie potrzeb środowiska szkolnego:
a) wnikliwa analiza dokumentów uczniów, zapoznanie się z wykazem uczniów z opiniami i orzeczeniami wydanymi przez poradnię psychologiczno-pedagogiczną oraz innymi dokumentami opisującymi stan psychofizyczny uczniów,
b) zbieranie informacji o sytuacji uczniów przez wywiady z pedagogiem, rodzicami, wychowawcami, uczącymi nauczycielami i dyrekcją,
c) opracowywanie opinii na potrzeby szkoły, rodziców, poradni psychologiczno-pedagogicznej,
d) współpraca z pedagogiem szkolnym,
e) opracowanie diagnozy uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych w zakresie pomocy psychologiczno-pedagogicznej,
f) opracowanie diagnozy potrzeb uczniów w zakresie rozwijania zainteresowań i pasji.
2. Minimalizowanie skutków zaburzeń rozwojowych oraz realizacja różnych form pomocy psychologiczno-pedagogicznej:
a) indywidualne konsultacje dla uczniów i rodziców,
b) konsultacje z nauczycielami i rozmowy o uczniach,
c) podejmowanie działań mediacyjnych i interwencyjnych,
d) praca z uczniami z deficytami w funkcjonowania sfery poznawczej i ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz prowadzenie indywidualnych zajęć terapeutycznych z uczniami oraz zajęć rozwijających kompetencje społeczno-emocjonalne, razem ………… uczniów z podziałem na klasy:
1a ..…………………………………………………………………………………..
1b ..................................................................................................................
1c ..…………………………………………………………………………………..
2a ……………………………………………………………………………………
2b ……………………………………………………………………………………
2c ……………………………………………………………………………………
3a ………………………………………………………………………………………..
3b …...................................................................................................................
3c ………………………………………………………………………………………..
4a ………………………………………………………………………………………..
4b ………………………………………………………………………………………..
5a ………………………………………………………………………………………..
5b ………………………………………………………………………………………..
5c ………………………………………………………………………………………..
5d ………………………………………………………………………………………..
6a ………………………………………………………………………………………..
6b ………………………………………………………………………………………..
6c ………………………………………………………………………………………..
7a ………………………………………………………………………………………..
7b ………………………………………………………………………………………..
7c ………………………………………………………………………………………..
8a …....................................................................................................................
8b ………………………………………………………………………………………..
8c ……………………………………………………………………………………… ,
e) konsultacje z rodzicami w zakresie badania uczniów w poradni psychologiczno-pedagogicznej,
f) przeprowadzenie zajęć integracyjnych w klasie pierwszej.
3. Praca w zespole do spraw pomocy psychologiczno-pedagogicznej – ewaluacja Szkolnego Programu Wychowawczo-Profilaktycznego, przygotowanie ankiet dla uczniów, rodziców i nauczycieli nt. realizacji programu i jego efektów.
4. Podejmowanie działań wynikających z kalendarza imprez i uroczystości szkolnych oraz z planu pracy szkoły.
5. Wykorzystanie technologii informacyjnej do przygotowywania dokumentacji, ankiet, zapoznawania się z artykułami dot. zagadnień psychologicznych, ćwiczeń z uczniami. Praca zdalna: wykorzystanie stron internetowych umożliwiających uczniom poprawę procesów poznawczych, radzenia sobie z sytuacjami trudnymi, stresem oraz regulacja emocji. Przygotowywanie materiałów, udzielanie wsparcia uczniom, rodzicom i nauczycielom podczas pracy zdalnej.
6. Podnoszenie własnych kwalifikacji zawodowych przez wewnątrzszkolne oraz zewnętrzne formy doskonalenia.
7. Pozaszkolne formy doskonalenia:
a) szkolenie w poradni psychologiczno-pedagogicznej, temat: „Aktualizacje w prawie oświatowym”, „Interwencja kryzysowa w szkole”,
b) warsztaty: „Jak radzić sobie ze stresem dziecięcym, jak pomóc dziecku?”,
c) kurs „Trening Umiejętności Społecznych (TUS)”,
d) kurs „Rozwijanie zdolności poznawczych i kreatywności uczniów”,
8. Współpraca z instytucjami na rzecz pomocy dziecku i rodzinie:
a) z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną,
b) Gminnym Ośrodkiem Pomocy Społecznej,
c) Policją,
d) Sądem Rodzinnym.
9. Analiza i wnioski do dalszej pracy:
W nowym roku szkolnym należy w dalszym ciągu pracować nad kompetencjami w sferze społeczno-emocjonalnej i poznawczej. Szczególnie ważnym zadaniem będzie pomoc dzieciom i młodzieży w radzeniu sobie ze stresem, złością i brakiem empatii. Należy rozpoznawać, nazywać i adekwatnie dostosowywać emocje, zadbać, by uczniowie poznali techniki relaksacyjne, które pozwolą wyciszać niepotrzebne, złe emocje. Kolejnym zadaniem będzie wspieranie samooceny, pozytywnego wizerunku samego siebie oraz stymulowanie kompetencji komunikacyjnych. Należy rozwijać poczucie bezpieczeństwa, by uczniowie mogli mówić o sytuacjach dla nich trudnych i o problemach, z którymi borykają się na co dzień. Ważne będzie wspólne analizowanie problemów i szukanie rozwiązań.
W pracy nad procesami poznawczymi należy skupić się na zadaniach pozwalających rozwijać koncentrację uwagi, spostrzegawczość, pamięć, myślenie, selektywność i przerzutność uwagi, analizę i syntezę wzrokową i słuchową.
W dalszym ciągu należy systematycznie współpracować z rodzicami uczniów oraz udzielać im informacji zwrotnej na temat wsparcia i metod pracy z ich dziećmi.
W następnym roku szkolnym należy doskonalić swój warsztat przez doskonalenie zawodowe i pracę w zespole nauczycielskim (konsultacje, analizę przypadków), zdobycie wiedzy i umiejętności z zakresu pracy zdalnej, aby jak najlepiej wspierać uczniów.
………………………………………………
(data, podpis)