Bezpłatna aplikacja na komputer – MM News... i jestem na bieżąco! Sprawdzam

Załącznik Procedura przeprowadzania innowacji § 1 Informacje ogólne 1. Innowacją pedagogiczną są nowatorskie rozwiązania programowe, organizacyjne lub metodyczne, mające poprawić jakość pracy szkoły. 2. Innowacje nie mogą prowadzić do zmiany typu szkoły. 3. Innowacja może obejmować wszystkie lub wybrane zajęcia edukacyjne, całą szkołę, oddział lub grupę. 4. Rozpoczęcie innowacji jest możliwe po zapewnieniu przez szkołę odpowiednich warunków kadrowych i organizacyjnych, niezbędnych do realizacji planowanych działań innowacyjnych. 5. Innowacje wymagające przyznania szkole dodatkowych środków budżetowych, mogą być podjęte po wyrażeniu przez organ prowadzący szkołę pisemnej zgody na finansowanie planowanych działań. § 2 Sposób organizowania innowacji 1. Nauczyciel ma prawo stosowania nowatorskich rozwiązań edukacyjnych w formie innowacji pedagogicznych. 2. Udział nauczyciela w opracowywaniu i wdrażaniu innowacji pedagogicznych jest dobrowolny. 3. Innowację można wprowadzić w dowolnym momencie roku szkolnego, uwzględniając ramy czasowe jej realizacji. 4. Nauczyciel / zespół nauczycieli zgłasza dyrektorowi szkoły chęć wdrożenia innowacji pedagogicznej w formie pisemnej. Pismo nauczyciela powinno wskazywać: 1) nazwę innowacji, 2) charakter rozwiązań, których innowacja dotyczy, 3) termin przeprowadzania innowacji, 4) opis innowacji, 5) informację, czy wdrożenie innowacji pedagogicznej wymaga dodatkowych nakładów budżetowych. 5. Zgodę na przeprowadzenie innowacji wydaje dyrektor. W przypadku innowacji wymagającej przyznania na jej realizację dodatkowych środków budżetowych, dyrektor występuje do organu prowadzącego o pisemną zgodę na finansowanie planowanych działań. Zgoda jest wydawana w przypadku przyznania dodatkowych środków.