Dostęp do serwisu wygasł w dniu . Kliknij "wznów dostęp", aby nadal korzystać z bogactwa treści, eksperckiej wiedzy, wzorów, dokumentów i aktualności oświatowych.
Witaj na Platformie MM.
Zaloguj się, aby korzystać z dostępu do zakupionych serwisów.
Możesz również swobodnie przeglądać zasoby Platformy bez logowania, ale tylko w ograniczonej wersji demonstracyjnej.
Chcesz sprawdzić zawartość niezbędników i czasopism? Zyskaj 14 dni pełnego dostępu całkowicie za darmo i bez zobowiązań.
Sprawozdanie z nadzoru pedagogicznego oraz informacja o pracy przedszkola w roku szkolnym 2019/2020
(wzór)
I. Sprawozdanie z nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2019/2020
Poniższe sprawozdanie zawiera wyniki i ogólne wnioski ze sprawowanego nadzoru pedagogicznego przez dyrektora i odnosi się do zrealizowanych zadań planu nadzoru pedagogicznego dyrektora (wyników ewaluacji wewnętrznych, kontroli, monitorowania, wspomagania nauczycieli oraz obserwacji przeprowadzonych w roku szkolnym 2019/2020). Opracowano je na podstawie art. 69 ust. 7 Ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 910) oraz § 24 Rozporządzenia MEN z dnia 25 sierpnia 2017 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego (Dz.U. z 2017 r. poz. 1658 ze zm.).
Plan nadzoru w drugim półroczu (od 12 marca 2020 r.) ze względu na czasowe ograniczenie funkcjonowania przedszkola związane z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 został zmodyfikowany, a dokonane w nim zmiany zawarto w aneksie do planu nadzoru i wprowadzono w życie zarządzeniem dyrektora przedszkola nr ........ z dnia ........ kwietnia 2020 r. Rada pedagogiczna zapoznała się ze zmianami na zebraniu rady przeprowadzonej w trybie zdalnym.
Rada pedagogiczna realizowała swoje zadania statutowe dotyczące kształcenia, wychowania i opieki również w sytuacji czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty (art. 30b Ustawy Prawo oświatowe) uzasadnionych nadzwyczajnymi okolicznościami zagrażającymi życiu lub zdrowiu dzieci. Wszystkie decyzje podjęte przez radę orgaznizowaną w trybie zdalnym zostały utrwalone w formie protokołu, uchwały lub adnotacji. W przypadku głosowania rady w trybie zdalnym, stosowano dostępne komunikatory typu ZOOM, Messenger, ................................... oraz ankiety elektroniczne, pocztę elektroniczną, telefony.
1. Ewaluacja – informacje wstępne
Dobór celu ewaluacji wewnętrznej okazał się trafny wobec licznych i istotnych zmian w przepisach prawa. W ocenie zespołów ewaluacyjnych zastosowane w badaniu narzędzia i metody były użyteczne.
W roku szkolnym 2019/2020 przeprowadzono ............... ewaluacje wewnętrzne w trybie działań planowych. Jedna łączyła się z wnioskami z nadzoru pedagogicznego z ubiegłego roku, dwie kolejne – dotyczyły realizacji kierunków polityki oświatowej państwa. Czwarta – działań przedszkola realizowanych w trybie zdalnego kształcenia.
Trudność stanowiło terminowe wykonanie zadania .................................................................................................................................... z uwagi na .........................................................................................................................................................................................................................................
Ewaluacja wewnętrzna dotyczyła następujących obszarów funkcjonowania przedszkola:
1) stosowanych przez nauczycieli aktywizujących form i metod rozwijających dziecięce zainteresowania matematyką
Stosowane w ewaluacji metody i narzędzia badawcze Ewentualne trudności w przeprowadzeniu ewaluacji Wnioski i rekomendacje z przeprowadzonej ewaluacji Ogólne wnioski z nadzoru dyrektora
Ankiety dla rodziców, wywiad z nauczycielami, test niedokończonych zdań dla dzieci ................................. 1. Wyniki diagnozy przedszkolnej dziecka 5- i 6-letniego wskazują wysoki/niski poziom kompetencji matematycznych dzieci, np.:
a) ........ proc. dzieci poprawnie wskazuje rękę prawą, lewą,
b) ........ proc. dzieci poprawnie układa: na, pod, ...............,
c) ........ proc. dzieci nazywa pory roku,
d) ........ proc. dzieci nazywa dni tygodnia,
e) ........ proc. dzieci przelicza do 10,
f) .......................................................................................
2. Stosowane przez nauczycieli aktywizujące formy i metody (np. .......................................................................................) rozwijają dziecięce zainteresowania matematyką.
3. Tworzone przez nauczycielki warunki edukacyjne, takie jak:
a) aranżacja sal (kącik matematyczny),
b) stosowanie nowoczesnych, aktywnych metod pracy edukacji matematycznej (np. zabawy w kodowanie),
c) stosowanie różnorodnych pomocy i środków dydaktycznych (np. rekwizyty, liczmany, gry dydaktyczne)
– pozwalają dzieciom działać, doświadczać, przewidywać i rozwiązywać zadania, sprzyjają spontanicznej i zorganizowanej aktywności matematycznej.
4. Kompetencje matematyczne dzieci są rozwijane poprzez realizację ciekawych tematów kompleksowych, np. ................................................................................................
Rekomendacje:
1. Należy kształtować rozumienie pojęć matematycznych u dzieci w sposób czynnościowy z uwzględnieniem nowatorskich metod aktywizujących i metod TIK.
2. Należy zintensyfikować działania i zwiększyć liczbę środków dydaktycznych oraz rekwizytów sprzyjających rozwojowi zainteresowań matematyką i kreatywności.
3. W nowym roku szkolnym należy zorganizować grupowe kąciki zainteresowań matematyką według wniosków z przeprowadzonej ewaluacji zgodnie z zaobserwowanymi zainteresowaniami dzieci 1. W przedszkolu stwarza się dzieciom właściwe warunki do rozwoju zainteresowań matematyką.
2. Nauczyciele do realizacji zadań edukacji matematycznej wykorzystują różnorodne formy, metody i środki dydaktyczne wspomagające rozwój intelektualny dzieci wraz z edukacją matematyczną i cyfrową
2) organizacji kształcenia z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość – stosowanych przez nauczycieli sposobów i form pracy z dziećmi oraz narzędzi informatycznych
Stosowane w ewaluacji metody i narzędzia badawcze Ewentualne trudności w przeprowadzeniu ewaluacji Wnioski i rekomendacje z przeprowadzonej ewaluacji Ogólne wnioski z nadzoru dyrektora
1) ..................................
2) ..................................
3) .................................. .................................. W okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania przedszkola nauczyciele realizują zadania dydaktyczno-wychowawcze z dziećmi zgodnie z ustaloną na czas pandemii organizacją pracy (przygotowują plany pracy w ujęciu tygodniowym). Plany działań zawierają szczegółowy opis codziennie realizowanych zabaw z dziećmi oraz wykorzystywane środki dydaktyczne. Nauczycielki przesyłają plany dyrektorowi przedszkola na skrzynkę mailową raz w tygodniu celem monitorowania realizacji podstawy programowej. W trakcie zdalnego kształcenia realizowano program wychowania przedszkolnego: ....................................... Kontynuowano rozpoczęty proces realizacji podstawy programowej wychowania przedszkolnego, przygotowując dzieciom i rodzicom materiały do pracy zdalnej, korzystając z ćwiczeń, kart pracy, płyt, materiałów w formie elektronicznej zawartych w ogólnopolskich programach edukacyjnych, takich jak: ...............................................................................................
Realizacja zadań z wykorzystaniem ww. środków sprzyjała kształtowaniu kompetencji dzieci, o czym świadczą udokumentowane efekty działań dzieci, przesłane nauczycielom przez rodziców w formie zdjęć, filmików i komentarzy.
Nauczyciele informują rodziców o osiągnięciach danego dziecka zgodnie z ustalonymi formami współdziałania (np. poczta mailowa).
Rekomendacje:
W okresie ograniczenia
funkcjonowania przedszkola bieżącą dokumentację działań edukacyjnych (zajęć online, prac i aktywności polecanych dzieciom do realizacji z pomocą rodziców) należy prowadzić zgodnie z określoną przez dyrektora organizacją pracy przedszkola Proces organizacji kształcenia z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość pozwala kształtować kreatywność dzieci oraz nauczycieli.
W zdalnym kształceniu postępy dzieci monitorowane są za pośrednictwem rodziców
2. Kontrola
Kontrola planowa realizowana była przez dyrektora. W celu usprawnienia i ujednolicenia działań kontrolnych wykorzystywano arkusz kontroli opracowany w przedszkolu w oparciu o akty prawne oraz z wykorzystaniem arkuszy kontroli planowych dla przedszkola, zatwierdzonych przez MEN. Pozostałe narzędzia kontroli opracował dyrektor przedszkola. W drugim półroczu prowadzono kontrole zgodnie pierwotnym planem nadzoru – do dnia 12 marca 2020 r. W okresie ograniczonego funkcjonowania przedszkola, kontrole prowadzono zgodnie ze zmienionym planem nadzoru. Poniżej przedstawiono tematykę odbytych kontroli, ich wyniki oraz wnioski.
Ogólna liczba przeprowadzonych kontroli (realizacja planu kontroli):
Kontrole przeprowadzane w przedszkolu przez dyrektora dotyczyły:
1) ............................................................................................................................................................................................................................,
2) ............................................................................................................................................................................................................................,
3) .............................................................................................................................................................................................................................
W trakcie kontroli posługiwano się następującymi narzędziami kontrolnymi:
1) arkuszami autodiagnozy pracy nauczyciela,
2) analizą planowania pracy wychowawczo-dydaktycznej,
3) arkuszami monitorowania stopnia realizacji podstawy programowej wychowania przedszkolnego,
4) analizą zapisów w dziennikach zajęć.
W roku szkolnym 2019/2020 została przeprowadzona/nie została przeprowadzona kontrola przez kuratora oświaty.
Kontrolowany obszar Wyniki kontroli Wnioski po kontroli do realizacji Ogólne wnioski z nadzoru związane z kontrolą
Ocena terminowości i prawidłowości prowadzenia dokumentacji przebiegu kształcenia (kontrola stała)
Dokumentacja nauczycieli (dzienniki zajęć, plany pracy, dokumentacja współpracy z rodzicami i pomocy psychologiczno-pedagogicznej) prowadzona jest zgodnie z ustaleniami i przepisami prawa oświatowego (Rozporządzenie MEN z dnia 25 sierpnia 2017 r. w sprawie sposobu prowadzenia dokumentacji przebiegu nauczania, Dz.U. z 2017 r. poz. 1646 ze zm.). Zdarzają się jednak błędy w nanoszeniu poprawek i oczywiste omyłki. Zdecydowana większość nauczycieli sporządza i oddaje dokumenty w terminie, zgodnie z przyjętym wzorem Dzienniki zajęć przedszkola są prowadzone zgodnie z obowiązującym prawem oraz ustaleniami zawartymi na czas pracy zdalnej. Błędy i oczywiste omyłki są poprawiane w prawidłowy, opisany w Rozporządzeniu sposób Dokumentacja przebiegu edukacji przedszkolnej, w tym nauczania zdalnego, prowadzona jest zgodnie z wytycznymi dyrektora
Prowadzenie przez nauczycieli dokumentacji poświadczającej realizowanie godzinowego wymiaru poszczególnych zajęć prowadzonych z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość lub innego sposobu kształcenia zgodnego z ustaleniami W czasie pracy zdalnej ustalono tymczasowy sposób dokumentowania pracy nauczycieli. Czas pracy zdalnej został zaliczony do pracy nauczyciela. Nauczycielki systematycznie poświadczają realizację zajęć z dziećmi z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość lub innego sposobu kształcenia zgodnego z ustaleniami. Obserwacja zajęć z wykorzystaniem nagranych filmików i prezentacji dla dzieci potwierdza, że treści podstawy programowej realizowane były rytmicznie i systematycznie Dzienniki zajęć przedszkola są prowadzone zgodnie z obowiązującym prawem oraz ustaleniami zawartymi na czas pracy zdalnej. Błędy i oczywiste omyłki są poprawiane w prawidłowy, opisany w Rozporządzeniu sposób Nauczyciele w trakcie zdalnego kształcenia prowadzili dokumentację zgodnie z ustaleniami. Precyzyjne opisywali polecenia kierowane do dzieci, sformułowali je w sposób krótki, a jednocześnie jasny i zrozumiały
Realizacja podstawy programowej wychowania przedszkolnego Realizacja podstawy programowej wychowania przedszkolnego przebiegała dobrze. Dzieci kończące edukację przedszkolną osiągnęły wymagane umiejętności i wiedzę. Sposób zagospodarowania czasu zajęć w rozliczeniu tygodniowym został zachowany. Planowane były różnorodne formy i metody zajęć z uwzględnieniem pracy w grupie mieszanej. Dokumentacja pracy nauczycieli realizowanej w trybie zdalnym (tygodniowe plany pracy z dziećmi/materiały dla dzieci przesyłane rodzicom) wskazuje na rytmiczną i systematyczną realizację podstawy programowej. W toku realizacji zdalnego kształcenia stwierdzono w przedszkolu braki w sprzęcie TIK (laptopy, oprogramowanie) Należy postarać się doposażyć przedszkole w sprzęt TIK, aby w pełni przygotować placówkę do realizacji podstawy programowej wychowania przedszkolnego w trybie zdalnym
Podstawa programowa jest realizowana systematycznie i rytmicznie
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana jest wszystkim dzieciom według wniosków złożonych przez specjalistów i rodziców. Nauczyciele grup prowadzą i dokumentują obserwacje pedagogiczne. Dla każdego dziecka, które po okresie pracy zdalnej wróciło do przedszkola, wykonano obserwację końcową. Zapisy w dziennikach zajęć przedszkola potwierdzają prowadzenie przez nauczycieli pracy indywidualnej z dziećmi. Prawidłowo prowadzona jest dokumentacja rozwoju dziecka oraz dokumentacja diagnoz gotowości szkolnej W przedszkolu prawidłowo organizuje się pomoc psychologiczno-pedagogiczną dla dzieci
Bezpieczeństwo dzieci Kontrola wykazała, że procedury zapewniania bezpieczeństwa dzieciom są przestrzegane. Została ona przeprowadzona w oparciu o:
1) dokonywanie przeglądu sali i pomieszczeń przedszkola,
2) kontrolę dokumentacji,
3) obserwację sposobu organizowania spacerów i wycieczek,
4) obserwację sposobu organizowania zabaw w salach i na placu zabaw.
W związku z epidemią COVID-19 dokonano zmian w zapisach regulaminu rady pedagogicznej, wprowadzono aneks do planu nadzoru pedagogicznego na rok szkolny 2019/2020 oraz wprowadzono procedury bezpieczeństwa w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, zgodne ze zmianami w prawie oświatowym Bezpieczeństwo dzieci jest systematycznie zapewniane i stanowi priorytet w działalności przedszkola Nauczyciele i personel znają i stosują procedury bezpieczeństwa w przedszkolu
3. Monitorowanie pracy przedszkola
W trakcie monitorowania pracy przedszkola skupiono się na:
1) ............................................................................................................................................................................................................................,
2) ............................................................................................................................................................................................................................,
3) .............................................................................................................................................................................................................................
Stosowane sposoby monitorowania:
1) obserwacja zajęć prowadzonych przez nauczycieli dokonywana przez dyrektora,
2) wspólna analiza działań na spotkaniach zespołów nauczycielskich,
3) .............................................................................................................................................................................................................................
Nie odbyło się monitorowanie niektórych obszarów ze względu na czasowe ograniczenie funkcjonowania przedszkola w celu zapobiegania, przeciwdziałania i zwalczania COVID-19.
Dyrektor przedszkola dokonał zmian w obszarach związanych z monitorowaniem – zawarte są w aneksie do planu nadzoru zgodnie z zarządzeniem nr .........../2020 z dnia .............................. 2020 r.
Monitorowanie obszaru działalności przedszkola na podstawie tygodniowego planu pracy nauczycieli pod względem równomiernego obciążenia dzieci w poszczególnych dniach tygodnia i zróżnicowania zajęć w każdym dniu zgodnie z grupowym rytmem dnia pozwoliło uzyskać informacje o stosowanych przez nauczycieli formach kształcenia na odległość. Nauczyciele dostosowują stopień trudności zadań do możliwości rozwojowych dzieci, obciążają je właściwą do wieku i potrzeb liczbą zadań, o czym świadczą wyniki ankiety ewaluacyjnej skierowanej do rodziców dzieci.
Monitorowanie obszaru związanego z dostępem dziecka do urządzeń TIK (komputer, telefon, drukarka), umożliwiających realizację zdalnego kształcenia, wykazało, że ......... proc. rodziców ma możliwość udostępniania dzieciom materiałów przesłanych przez nauczycieli w czasie przeznaczonym na realizację zadań wychowania przedszkolnego, tj. w ustalonych przez przedszkole z rodzicami godzinach od 8.00 do 10.00. Diagnoza potrzeb rodziców w zakresie dostępu dziecka do urządzeń umożliwiających zdalne kształcenie wskazała, że w domach brakuje takich urządzeń, jak np. drukarka, tablet ..................................................................................................................................................................................
Wnioski z monitorowania pracy przedszkola:
1) nauczyciele umożliwiają dziecku zaspokajanie potrzeb aktywności fizycznej, np. przez przekazywanie zestawów zabaw i ćwiczeń gimnastycznych, które dzieci chętnie wykonują z rodzicami,
2) nauczyciele udostępniają materiały w rozsądnej ilości i w odpowiednich odstępach czasowych.
4. Wspomaganie pracy przedszkola
Wspomaganie uwzględniało wnioski z nadzoru pedagogicznego za ubiegły rok szkolny oraz potrzeby bieżące nauczycieli. Czynności podejmowane w zakresie udzielania pomocy nauczycielom w wykonywaniu ich zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych, to:
1) ............................................................................................................................................................................................................................,
2) ............................................................................................................................................................................................................................,
3) .............................................................................................................................................................................................................................
Diagnoza pracy przedszkola (monitorowanie procesów wspomagania rozwoju i edukacji oraz efekty wdrażania podstawy programowej): na zakończenie roku szkolnego odbyły się warsztaty, podczas których diagnozowano pracę przedszkola we wszystkich obszarach (kształcenie, wychowanie, opieka, profilaktyka, zarządzanie, współpraca z rodzicami i instytucjami). Nauczyciele poszczególnych grup na podstawie arkuszy do analizy procesów wspomagania rozwoju i edukacji wyciągnęli wnioski z pracy z grupami, w tym pracy w trybie zdalnym, które wraz z wnioskami z poprzedniego półrocza zostaną wykorzystane w kolejnym roku szkolnym. Zebranie zakończono następującymi ustaleniami:
1) w przedszkolu systematycznie monitoruje się procesy wspomagania rozwoju i edukacji,
2) wnioski nie zawsze są konkretnie sformułowane,
3) nie wszystkie wnioski z monitorowania procesów wspomagania brane są pod uwagę w realizacji zadań wychowawczo-dydaktycznych (indywidualizacja pracy z dzieckiem).
Powołane w przedszkolu zespoły przekazały dyrektorowi informacje o zrealizowanych i niezrealizowanych z powodu epidemii zadaniach oraz sformułowały wnioski: w przedszkolu poprawnie funkcjonuje praca zespołów, jednak problemem była realizacja niektórych zadań, np. ............... .........................................................................................................................................................................................................................................
Efekty realizacji podstawy programowej – analiza wyników zbiorczych gotowości szkolnej:
1) z powodu trwającej epidemii przekazywanie rodzicom informacji o gotowości szkolnej dzieci obyło się z wykorzystaniem TIK,
2) wyniki gotowości ustalono na podstawie wiedzy o postępach dzieci na początku marca 2020 r.
3) najlepsze wyniki dzieci osiągnęły w zakresie: ..................................................................................................................................................,
4) zaobserwowano trudności w zakresie: ...............................................................................................................................................................
Analiza działań rozwojowych – motywowanie nauczycieli do doskonalenia zawodowego:
Zakres wspomagania Wnioski ze wspomagania
Udział w szkoleniach wewnętrznych i zewnętrznych
Nauczyciele uczestniczyli w szkoleniach zewnętrznych w okresie zdalnego nauczania w zakresie: .........................................................................................
W trakcie roku szkolnego nie odbyły się zaplanowane szkolenia dla nauczycieli: .........................................................................................................
Podczas ich organizowania zwracano szczególną uwagę na poznanie nowych form i metod pracy. Zadbano również o pozyskanie wiedzy w zakresie prawa oraz udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Nauczyciele prowadzili zajęcia z wykorzystaniem metod i narzędzi typowych dla zajęć online (dyrektor przedszkola, nauczyciele odbywający staż, nauczyciele ochotnicy). W drugim półroczu nie dokonano ocen pracy nauczycieli. Dyrektor prowadził dla nauczycieli konsultacje i dawał wskazówki do prowadzenia zdalnego kształcenia. W bieżącym roku:
a) .......... nauczycieli odbywało staż na stopień nauczyciela mianowanego,
b) .......... nauczycieli odbywało staż na stopień nauczyciela dyplomowanego
Nauczyciele złożyli sprawozdania półroczne i roczne
Wspieranie rozwoju zawodowego i promowanie dobrych praktyk
W przedszkolu opracowany został plan doskonalenia zawodowego nauczycieli. Zostali oni zapoznani z procedurami awansu na kolejne stopnie zawodowe. Zajęcia prowadzone przez nauczycieli kontynuujących staż na stopień nauczyciela mianowanego oraz nauczycieli odbywających staż na stopień nauczyciela kontraktowego były obserwowane, omawiane i analizowane wraz z przydzielonym opiekunem stażu. W trakcie szkoleń członków rady pedagogicznej dokonywano wymiany informacji i materiałów dydaktycznych, w tym wymiany za pomocą środków przekazu elektronicznego
Ogólne wnioski dyrektora ze wspomagania:
1) we wspomaganiu należy uwzględnić działania szkoleniowe dostosowane tematyką formą do potrzeb przedszkola wynikających z wniosków z ewaluacji przeprowadzonej w poprzednim roku szkolnym,
2) przedszkole dobrze przygotowuje dzieci do podjęcia nauki w szkole,
3) ............................................................................................................................................................................................................................
II. Informacja o działalności Przedszkola .................................... w .................................... w roku szkolnym 2019/2020
1. Działalność administracyjno-organizacyjna (dane podstawowe):
W przedszkolu zatrudnia się ...................... pracowników pedagogicznych, w tym:
1) ......................................................................................................................................................................................................................,
2) ......................................................................................................................................................................................................................,
3) .......................................................................................................................................................................................................................
Stopnie awansu zawodowego:
1) nauczycieli dyplomowanych: .............,
2) nauczycieli mianowanych: .................,
3) nauczycieli kontraktowych: ...............,
4) nauczycieli stażystów: ........................
Zatrudnionych na etatach administracyjnych i obsługi ........... pracowników.
1) liczba dzieci: ......................................,
2) liczba oddziałów: ..............................,
3) liczebność oddziałów: .......................
Wnioski z działalności administracyjno-organizacyjnej przedszkola:
2. Informacja na temat działalności rady pedagogicznej w roku szkolnym 2019/2020
1) Uchwały i wnioski podjęte przez radę pedagogiczną
Lp. Nazwa uchwały Sposób realizacji Wnioski
1. Uchwała w sprawie zmian w treści statutu przedszkola Zrealizowano ........................................................
2. .................................................................................................. ...................................................... ........................................................
2) Realizacja szkoleń rady pedagogicznej
Lp. Nazwa szkolenia Data realizacji Wnioski
1. Trening kreatywności ........................... ............................................................................................
2. ......................................................................................... ........................... ............................................................................................
3) Zorganizowane przez radę pedagogiczną konkursy i imprezy przedszkolne
Nazwa konkursu/imprezy zorganizowanego/zorganizowanej przez przedszkole Data realizacji/liczba dzieci biorących udział Wnioski/efekty/sukcesy/porażki
1) ....................................................................................
2) ....................................................................................
3) .................................................................................... .........................................
.........................................
......................................... ..........................................................................................
..........................................................................................
..........................................................................................
Nazwa konkursu/imprezy zewnętrznej
1) ....................................................................................
2) ....................................................................................
3) .................................................................................... .........................................
.........................................
......................................... ..........................................................................................
..........................................................................................
..........................................................................................
4) Współpraca z rodzicami i środowiskiem
Udział rodziców w życiu przedszkola/inicjatywy rodziców na rzecz przedszkola Data realizacji Wnioski/efekty współpracy
1) ....................................................................................
2) ....................................................................................
3) .................................................................................... .........................................
.........................................
......................................... ..........................................................................................
..........................................................................................
..........................................................................................
Działania przedszkola realizowane we współpracy ze środowiskiem lokalnym
1) ....................................................................................
2) ....................................................................................
3) .................................................................................... .........................................
.........................................
......................................... ..........................................................................................
..........................................................................................
..........................................................................................
5) Wychowanie i opieka
Wnioski z diagnozy wychowawczej grup Wnioski z wprowadzonych w przedszkolu tradycji i obrzędowości Wnioski z organizowanej pomocy dzieciom z trudnościami wychowawczymi
1) ...................................................................
2) ...................................................................
3) ................................................................... 1) .....................................................................
2) .....................................................................
3) ..................................................................... 1) .....................................................................
2) .....................................................................
3) .....................................................................
6) Kształcenie
Wnioski z analizy (badania) poziomu osiągnięć edukacyjnych Wnioski z udzielanej pomocy psychologiczno-pedagogicznej (z pracy specjalistów: logopedy, terapeuty) Wnioski z organizacji dodatkowych zajęć dla dzieci
1) ...................................................................
2) ...................................................................
3) ................................................................... 1) .....................................................................
2) .....................................................................
3) ..................................................................... 1) .....................................................................
2) .....................................................................
3) .....................................................................
7) Podsumowanie:
a) w przedszkolu podejmowane są/nie są podejmowane działania wynikające z nadzoru pedagogicznego (wskazać ewentualne uchybienia),
b) w kolejnym roku szkolnym należy podjąć następujące działania mające na celu poprawę funkcjonowania przedszkola:
....................................................................................................................................................................................................,
.....................................................................................................................................................................................................
(miejscowość, data) (podpis dyrektora przedszkola)