Bezpłatna aplikacja na komputer – MM News... i jestem na bieżąco! Sprawdzam

Sprawozdanie z nadzoru pedagogicznego oraz informacja o pracy przedszkola w roku szkolnym 2019/2020 (wzór) I. Sprawozdanie z nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2019/2020 Poniższe sprawozdanie zawiera wyniki i ogólne wnioski ze sprawowanego nadzoru pedagogicznego przez dyrektora i odnosi się do zrealizowanych zadań planu nadzoru pedagogicznego dyrektora (wyników ewaluacji wewnętrznych, kontroli, monitorowania, wspomagania nauczycieli oraz obserwacji przeprowadzonych w roku szkolnym 2019/2020). Opracowano je na podstawie art. 69 ust. 7 Ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 910) oraz § 24 Rozporządzenia MEN z dnia 25 sierpnia 2017 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego (Dz.U. z 2017 r. poz. 1658 ze zm.). Plan nadzoru w drugim półroczu (od 12 marca 2020 r.) ze względu na czasowe ograniczenie funkcjonowania przedszkola związane z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 został zmodyfikowany, a dokonane w nim zmiany zawarto w aneksie do planu nadzoru i wprowadzono w życie zarządzeniem dyrektora przedszkola nr ........ z dnia ........ kwietnia 2020 r. Rada pedagogiczna zapoznała się ze zmianami na zebraniu rady przeprowadzonej w trybie zdalnym. Rada pedagogiczna realizowała swoje zadania statutowe dotyczące kształcenia, wychowania i opieki również w sytuacji czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty (art. 30b Ustawy Prawo oświatowe) uzasadnionych nadzwyczajnymi okolicznościami zagrażającymi życiu lub zdrowiu dzieci. Wszystkie decyzje podjęte przez radę orgaznizowaną w trybie zdalnym zostały utrwalone w formie protokołu, uchwały lub adnotacji. W przypadku głosowania rady w trybie zdalnym, stosowano dostępne komunikatory typu ZOOM, Messenger, ................................... oraz ankiety elektroniczne, pocztę elektroniczną, telefony. 1. Ewaluacja – informacje wstępne Dobór celu ewaluacji wewnętrznej okazał się trafny wobec licznych i istotnych zmian w przepisach prawa. W ocenie zespołów ewaluacyjnych zastosowane w badaniu narzędzia i metody były użyteczne. W roku szkolnym 2019/2020 przeprowadzono ............... ewaluacje wewnętrzne w trybie działań planowych. Jedna łączyła się z wnioskami z nadzoru pedagogicznego z ubiegłego roku, dwie kolejne – dotyczyły realizacji kierunków polityki oświatowej państwa. Czwarta – działań przedszkola realizowanych w trybie zdalnego kształcenia. Trudność stanowiło terminowe wykonanie zadania .................................................................................................................................... z uwagi na ......................................................................................................................................................................................................................................... Ewaluacja wewnętrzna dotyczyła następujących obszarów funkcjonowania przedszkola: 1) stosowanych przez nauczycieli aktywizujących form i metod rozwijających dziecięce zainteresowania matematyką Stosowane w ewaluacji metody i narzędzia badawcze Ewentualne trudności w przeprowadzeniu ewaluacji Wnioski i rekomendacje z przeprowadzonej ewaluacji Ogólne wnioski z nadzoru dyrektora Ankiety dla rodziców, wywiad z nauczycielami, test niedokończonych zdań dla dzieci ................................. 1. Wyniki diagnozy przedszkolnej dziecka 5- i 6-letniego wskazują wysoki/niski poziom kompetencji matematycznych dzieci, np.: a) ........ proc. dzieci poprawnie wskazuje rękę prawą, lewą, b) ........ proc. dzieci poprawnie układa: na, pod, ..............., c) ........ proc. dzieci nazywa pory roku, d) ........ proc. dzieci nazywa dni tygodnia, e) ........ proc. dzieci przelicza do 10, f) ....................................................................................... 2. Stosowane przez nauczycieli aktywizujące formy i metody (np. .......................................................................................) rozwijają dziecięce zainteresowania matematyką. 3. Tworzone przez nauczycielki warunki edukacyjne, takie jak: a) aranżacja sal (kącik matematyczny), b) stosowanie nowoczesnych, aktywnych metod pracy edukacji matematycznej (np. zabawy w kodowanie), c) stosowanie różnorodnych pomocy i środków dydaktycznych (np. rekwizyty, liczmany, gry dydaktyczne) – pozwalają dzieciom działać, doświadczać, przewidywać i rozwiązywać zadania, sprzyjają spontanicznej i zorganizowanej aktywności matematycznej. 4. Kompetencje matematyczne dzieci są rozwijane poprzez realizację ciekawych tematów kompleksowych, np. ................................................................................................ Rekomendacje: 1. Należy kształtować rozumienie pojęć matematycznych u dzieci w sposób czynnościowy z uwzględnieniem nowatorskich metod aktywizujących i metod TIK. 2. Należy zintensyfikować działania i zwiększyć liczbę środków dydaktycznych oraz rekwizytów sprzyjających rozwojowi zainteresowań matematyką i kreatywności. 3. W nowym roku szkolnym należy zorganizować grupowe kąciki zainteresowań matematyką według wniosków z przeprowadzonej ewaluacji zgodnie z zaobserwowanymi zainteresowaniami dzieci 1. W przedszkolu stwarza się dzieciom właściwe warunki do rozwoju zainteresowań matematyką. 2. Nauczyciele do realizacji zadań edukacji matematycznej wykorzystują różnorodne formy, metody i środki dydaktyczne wspomagające rozwój intelektualny dzieci wraz z edukacją matematyczną i cyfrową 2) organizacji kształcenia z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość – stosowanych przez nauczycieli sposobów i form pracy z dziećmi oraz narzędzi informatycznych Stosowane w ewaluacji metody i narzędzia badawcze Ewentualne trudności w przeprowadzeniu ewaluacji Wnioski i rekomendacje z przeprowadzonej ewaluacji Ogólne wnioski z nadzoru dyrektora 1) .................................. 2) .................................. 3) .................................. .................................. W okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania przedszkola nauczyciele realizują zadania dydaktyczno-wychowawcze z dziećmi zgodnie z ustaloną na czas pandemii organizacją pracy (przygotowują plany pracy w ujęciu tygodniowym). Plany działań zawierają szczegółowy opis codziennie realizowanych zabaw z dziećmi oraz wykorzystywane środki dydaktyczne. Nauczycielki przesyłają plany dyrektorowi przedszkola na skrzynkę mailową raz w tygodniu celem monitorowania realizacji podstawy programowej. W trakcie zdalnego kształcenia realizowano program wychowania przedszkolnego: ....................................... Kontynuowano rozpoczęty proces realizacji podstawy programowej wychowania przedszkolnego, przygotowując dzieciom i rodzicom materiały do pracy zdalnej, korzystając z ćwiczeń, kart pracy, płyt, materiałów w formie elektronicznej zawartych w ogólnopolskich programach edukacyjnych, takich jak: ............................................................................................... Realizacja zadań z wykorzystaniem ww. środków sprzyjała kształtowaniu kompetencji dzieci, o czym świadczą udokumentowane efekty działań dzieci, przesłane nauczycielom przez rodziców w formie zdjęć, filmików i komentarzy. Nauczyciele informują rodziców o osiągnięciach danego dziecka zgodnie z ustalonymi formami współdziałania (np. poczta mailowa). Rekomendacje: W okresie ograniczenia funkcjonowania przedszkola bieżącą dokumentację działań edukacyjnych (zajęć online, prac i aktywności polecanych dzieciom do realizacji z pomocą rodziców) należy prowadzić zgodnie z określoną przez dyrektora organizacją pracy przedszkola Proces organizacji kształcenia z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość pozwala kształtować kreatywność dzieci oraz nauczycieli. W zdalnym kształceniu postępy dzieci monitorowane są za pośrednictwem rodziców 2. Kontrola Kontrola planowa realizowana była przez dyrektora. W celu usprawnienia i ujednolicenia działań kontrolnych wykorzystywano arkusz kontroli opracowany w przedszkolu w oparciu o akty prawne oraz z wykorzystaniem arkuszy kontroli planowych dla przedszkola, zatwierdzonych przez MEN. Pozostałe narzędzia kontroli opracował dyrektor przedszkola. W drugim półroczu prowadzono kontrole zgodnie pierwotnym planem nadzoru – do dnia 12 marca 2020 r. W okresie ograniczonego funkcjonowania przedszkola, kontrole prowadzono zgodnie ze zmienionym planem nadzoru. Poniżej przedstawiono tematykę odbytych kontroli, ich wyniki oraz wnioski. Ogólna liczba przeprowadzonych kontroli (realizacja planu kontroli): Kontrole przeprowadzane w przedszkolu przez dyrektora dotyczyły: 1) ............................................................................................................................................................................................................................, 2) ............................................................................................................................................................................................................................, 3) ............................................................................................................................................................................................................................. W trakcie kontroli posługiwano się następującymi narzędziami kontrolnymi: 1) arkuszami autodiagnozy pracy nauczyciela, 2) analizą planowania pracy wychowawczo-dydaktycznej, 3) arkuszami monitorowania stopnia realizacji podstawy programowej wychowania przedszkolnego, 4) analizą zapisów w dziennikach zajęć. W roku szkolnym 2019/2020 została przeprowadzona/nie została przeprowadzona kontrola przez kuratora oświaty. Kontrolowany obszar Wyniki kontroli Wnioski po kontroli do realizacji Ogólne wnioski z nadzoru związane z kontrolą Ocena terminowości i prawidłowości prowadzenia dokumentacji przebiegu kształcenia (kontrola stała) Dokumentacja nauczycieli (dzienniki zajęć, plany pracy, dokumentacja współpracy z rodzicami i pomocy psychologiczno-pedagogicznej) prowadzona jest zgodnie z ustaleniami i przepisami prawa oświatowego (Rozporządzenie MEN z dnia 25 sierpnia 2017 r. w sprawie sposobu prowadzenia dokumentacji przebiegu nauczania, Dz.U. z 2017 r. poz. 1646 ze zm.). Zdarzają się jednak błędy w nanoszeniu poprawek i oczywiste omyłki. Zdecydowana większość nauczycieli sporządza i oddaje dokumenty w terminie, zgodnie z przyjętym wzorem Dzienniki zajęć przedszkola są prowadzone zgodnie z obowiązującym prawem oraz ustaleniami zawartymi na czas pracy zdalnej. Błędy i oczywiste omyłki są poprawiane w prawidłowy, opisany w Rozporządzeniu sposób Dokumentacja przebiegu edukacji przedszkolnej, w tym nauczania zdalnego, prowadzona jest zgodnie z wytycznymi dyrektora Prowadzenie przez nauczycieli dokumentacji poświadczającej realizowanie godzinowego wymiaru poszczególnych zajęć prowadzonych z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość lub innego sposobu kształcenia zgodnego z ustaleniami W czasie pracy zdalnej ustalono tymczasowy sposób dokumentowania pracy nauczycieli. Czas pracy zdalnej został zaliczony do pracy nauczyciela. Nauczycielki systematycznie poświadczają realizację zajęć z dziećmi z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość lub innego sposobu kształcenia zgodnego z ustaleniami. Obserwacja zajęć z wykorzystaniem nagranych filmików i prezentacji dla dzieci potwierdza, że treści podstawy programowej realizowane były rytmicznie i systematycznie Dzienniki zajęć przedszkola są prowadzone zgodnie z obowiązującym prawem oraz ustaleniami zawartymi na czas pracy zdalnej. Błędy i oczywiste omyłki są poprawiane w prawidłowy, opisany w Rozporządzeniu sposób Nauczyciele w trakcie zdalnego kształcenia prowadzili dokumentację zgodnie z ustaleniami. Precyzyjne opisywali polecenia kierowane do dzieci, sformułowali je w sposób krótki, a jednocześnie jasny i zrozumiały Realizacja podstawy programowej wychowania przedszkolnego Realizacja podstawy programowej wychowania przedszkolnego przebiegała dobrze. Dzieci kończące edukację przedszkolną osiągnęły wymagane umiejętności i wiedzę. Sposób zagospodarowania czasu zajęć w rozliczeniu tygodniowym został zachowany. Planowane były różnorodne formy i metody zajęć z uwzględnieniem pracy w grupie mieszanej. Dokumentacja pracy nauczycieli realizowanej w trybie zdalnym (tygodniowe plany pracy z dziećmi/materiały dla dzieci przesyłane rodzicom) wskazuje na rytmiczną i systematyczną realizację podstawy programowej. W toku realizacji zdalnego kształcenia stwierdzono w przedszkolu braki w sprzęcie TIK (laptopy, oprogramowanie) Należy postarać się doposażyć przedszkole w sprzęt TIK, aby w pełni przygotować placówkę do realizacji podstawy programowej wychowania przedszkolnego w trybie zdalnym Podstawa programowa jest realizowana systematycznie i rytmicznie Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana jest wszystkim dzieciom według wniosków złożonych przez specjalistów i rodziców. Nauczyciele grup prowadzą i dokumentują obserwacje pedagogiczne. Dla każdego dziecka, które po okresie pracy zdalnej wróciło do przedszkola, wykonano obserwację końcową. Zapisy w dziennikach zajęć przedszkola potwierdzają prowadzenie przez nauczycieli pracy indywidualnej z dziećmi. Prawidłowo prowadzona jest dokumentacja rozwoju dziecka oraz dokumentacja diagnoz gotowości szkolnej W przedszkolu prawidłowo organizuje się pomoc psychologiczno-pedagogiczną dla dzieci Bezpieczeństwo dzieci Kontrola wykazała, że procedury zapewniania bezpieczeństwa dzieciom są przestrzegane. Została ona przeprowadzona w oparciu o: 1) dokonywanie przeglądu sali i pomieszczeń przedszkola, 2) kontrolę dokumentacji, 3) obserwację sposobu organizowania spacerów i wycieczek, 4) obserwację sposobu organizowania zabaw w salach i na placu zabaw. W związku z epidemią COVID-19 dokonano zmian w zapisach regulaminu rady pedagogicznej, wprowadzono aneks do planu nadzoru pedagogicznego na rok szkolny 2019/2020 oraz wprowadzono procedury bezpieczeństwa w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, zgodne ze zmianami w prawie oświatowym Bezpieczeństwo dzieci jest systematycznie zapewniane i stanowi priorytet w działalności przedszkola Nauczyciele i personel znają i stosują procedury bezpieczeństwa w przedszkolu 3. Monitorowanie pracy przedszkola W trakcie monitorowania pracy przedszkola skupiono się na: 1) ............................................................................................................................................................................................................................, 2) ............................................................................................................................................................................................................................, 3) ............................................................................................................................................................................................................................. Stosowane sposoby monitorowania: 1) obserwacja zajęć prowadzonych przez nauczycieli dokonywana przez dyrektora, 2) wspólna analiza działań na spotkaniach zespołów nauczycielskich, 3) ............................................................................................................................................................................................................................. Nie odbyło się monitorowanie niektórych obszarów ze względu na czasowe ograniczenie funkcjonowania przedszkola w celu zapobiegania, przeciwdziałania i zwalczania COVID-19. Dyrektor przedszkola dokonał zmian w obszarach związanych z monitorowaniem – zawarte są w aneksie do planu nadzoru zgodnie z zarządzeniem nr .........../2020 z dnia .............................. 2020 r. Monitorowanie obszaru działalności przedszkola na podstawie tygodniowego planu pracy nauczycieli pod względem równomiernego obciążenia dzieci w poszczególnych dniach tygodnia i zróżnicowania zajęć w każdym dniu zgodnie z grupowym rytmem dnia pozwoliło uzyskać informacje o stosowanych przez nauczycieli formach kształcenia na odległość. Nauczyciele dostosowują stopień trudności zadań do możliwości rozwojowych dzieci, obciążają je właściwą do wieku i potrzeb liczbą zadań, o czym świadczą wyniki ankiety ewaluacyjnej skierowanej do rodziców dzieci. Monitorowanie obszaru związanego z dostępem dziecka do urządzeń TIK (komputer, telefon, drukarka), umożliwiających realizację zdalnego kształcenia, wykazało, że ......... proc. rodziców ma możliwość udostępniania dzieciom materiałów przesłanych przez nauczycieli w czasie przeznaczonym na realizację zadań wychowania przedszkolnego, tj. w ustalonych przez przedszkole z rodzicami godzinach od 8.00 do 10.00. Diagnoza potrzeb rodziców w zakresie dostępu dziecka do urządzeń umożliwiających zdalne kształcenie wskazała, że w domach brakuje takich urządzeń, jak np. drukarka, tablet .................................................................................................................................................................................. Wnioski z monitorowania pracy przedszkola: 1) nauczyciele umożliwiają dziecku zaspokajanie potrzeb aktywności fizycznej, np. przez przekazywanie zestawów zabaw i ćwiczeń gimnastycznych, które dzieci chętnie wykonują z rodzicami, 2) nauczyciele udostępniają materiały w rozsądnej ilości i w odpowiednich odstępach czasowych. 4. Wspomaganie pracy przedszkola Wspomaganie uwzględniało wnioski z nadzoru pedagogicznego za ubiegły rok szkolny oraz potrzeby bieżące nauczycieli. Czynności podejmowane w zakresie udzielania pomocy nauczycielom w wykonywaniu ich zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych, to: 1) ............................................................................................................................................................................................................................, 2) ............................................................................................................................................................................................................................, 3) ............................................................................................................................................................................................................................. Diagnoza pracy przedszkola (monitorowanie procesów wspomagania rozwoju i edukacji oraz efekty wdrażania podstawy programowej): na zakończenie roku szkolnego odbyły się warsztaty, podczas których diagnozowano pracę przedszkola we wszystkich obszarach (kształcenie, wychowanie, opieka, profilaktyka, zarządzanie, współpraca z rodzicami i instytucjami). Nauczyciele poszczególnych grup na podstawie arkuszy do analizy procesów wspomagania rozwoju i edukacji wyciągnęli wnioski z pracy z grupami, w tym pracy w trybie zdalnym, które wraz z wnioskami z poprzedniego półrocza zostaną wykorzystane w kolejnym roku szkolnym. Zebranie zakończono następującymi ustaleniami: 1) w przedszkolu systematycznie monitoruje się procesy wspomagania rozwoju i edukacji, 2) wnioski nie zawsze są konkretnie sformułowane, 3) nie wszystkie wnioski z monitorowania procesów wspomagania brane są pod uwagę w realizacji zadań wychowawczo-dydaktycznych (indywidualizacja pracy z dzieckiem). Powołane w przedszkolu zespoły przekazały dyrektorowi informacje o zrealizowanych i niezrealizowanych z powodu epidemii zadaniach oraz sformułowały wnioski: w przedszkolu poprawnie funkcjonuje praca zespołów, jednak problemem była realizacja niektórych zadań, np. ............... ......................................................................................................................................................................................................................................... Efekty realizacji podstawy programowej – analiza wyników zbiorczych gotowości szkolnej: 1) z powodu trwającej epidemii przekazywanie rodzicom informacji o gotowości szkolnej dzieci obyło się z wykorzystaniem TIK, 2) wyniki gotowości ustalono na podstawie wiedzy o postępach dzieci na początku marca 2020 r. 3) najlepsze wyniki dzieci osiągnęły w zakresie: .................................................................................................................................................., 4) zaobserwowano trudności w zakresie: ............................................................................................................................................................... Analiza działań rozwojowych – motywowanie nauczycieli do doskonalenia zawodowego: Zakres wspomagania Wnioski ze wspomagania Udział w szkoleniach wewnętrznych i zewnętrznych Nauczyciele uczestniczyli w szkoleniach zewnętrznych w okresie zdalnego nauczania w zakresie: ......................................................................................... W trakcie roku szkolnego nie odbyły się zaplanowane szkolenia dla nauczycieli: ......................................................................................................... Podczas ich organizowania zwracano szczególną uwagę na poznanie nowych form i metod pracy. Zadbano również o pozyskanie wiedzy w zakresie prawa oraz udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Nauczyciele prowadzili zajęcia z wykorzystaniem metod i narzędzi typowych dla zajęć online (dyrektor przedszkola, nauczyciele odbywający staż, nauczyciele ochotnicy). W drugim półroczu nie dokonano ocen pracy nauczycieli. Dyrektor prowadził dla nauczycieli konsultacje i dawał wskazówki do prowadzenia zdalnego kształcenia. W bieżącym roku: a) .......... nauczycieli odbywało staż na stopień nauczyciela mianowanego, b) .......... nauczycieli odbywało staż na stopień nauczyciela dyplomowanego Nauczyciele złożyli sprawozdania półroczne i roczne Wspieranie rozwoju zawodowego i promowanie dobrych praktyk W przedszkolu opracowany został plan doskonalenia zawodowego nauczycieli. Zostali oni zapoznani z procedurami awansu na kolejne stopnie zawodowe. Zajęcia prowadzone przez nauczycieli kontynuujących staż na stopień nauczyciela mianowanego oraz nauczycieli odbywających staż na stopień nauczyciela kontraktowego były obserwowane, omawiane i analizowane wraz z przydzielonym opiekunem stażu. W trakcie szkoleń członków rady pedagogicznej dokonywano wymiany informacji i materiałów dydaktycznych, w tym wymiany za pomocą środków przekazu elektronicznego Ogólne wnioski dyrektora ze wspomagania: 1) we wspomaganiu należy uwzględnić działania szkoleniowe dostosowane tematyką formą do potrzeb przedszkola wynikających z wniosków z ewaluacji przeprowadzonej w poprzednim roku szkolnym, 2) przedszkole dobrze przygotowuje dzieci do podjęcia nauki w szkole, 3) ............................................................................................................................................................................................................................ II. Informacja o działalności Przedszkola .................................... w .................................... w roku szkolnym 2019/2020 1. Działalność administracyjno-organizacyjna (dane podstawowe): W przedszkolu zatrudnia się ...................... pracowników pedagogicznych, w tym: 1) ......................................................................................................................................................................................................................, 2) ......................................................................................................................................................................................................................, 3) ....................................................................................................................................................................................................................... Stopnie awansu zawodowego: 1) nauczycieli dyplomowanych: ............., 2) nauczycieli mianowanych: ................., 3) nauczycieli kontraktowych: ..............., 4) nauczycieli stażystów: ........................ Zatrudnionych na etatach administracyjnych i obsługi ........... pracowników. 1) liczba dzieci: ......................................, 2) liczba oddziałów: .............................., 3) liczebność oddziałów: ....................... Wnioski z działalności administracyjno-organizacyjnej przedszkola: 2. Informacja na temat działalności rady pedagogicznej w roku szkolnym 2019/2020 1) Uchwały i wnioski podjęte przez radę pedagogiczną Lp. Nazwa uchwały Sposób realizacji Wnioski 1. Uchwała w sprawie zmian w treści statutu przedszkola Zrealizowano ........................................................ 2. .................................................................................................. ...................................................... ........................................................ 2) Realizacja szkoleń rady pedagogicznej Lp. Nazwa szkolenia Data realizacji Wnioski 1. Trening kreatywności ........................... ............................................................................................ 2. ......................................................................................... ........................... ............................................................................................ 3) Zorganizowane przez radę pedagogiczną konkursy i imprezy przedszkolne Nazwa konkursu/imprezy zorganizowanego/zorganizowanej przez przedszkole Data realizacji/liczba dzieci biorących udział Wnioski/efekty/sukcesy/porażki 1) .................................................................................... 2) .................................................................................... 3) .................................................................................... ......................................... ......................................... ......................................... .......................................................................................... .......................................................................................... .......................................................................................... Nazwa konkursu/imprezy zewnętrznej 1) .................................................................................... 2) .................................................................................... 3) .................................................................................... ......................................... ......................................... ......................................... .......................................................................................... .......................................................................................... .......................................................................................... 4) Współpraca z rodzicami i środowiskiem Udział rodziców w życiu przedszkola/inicjatywy rodziców na rzecz przedszkola Data realizacji Wnioski/efekty współpracy 1) .................................................................................... 2) .................................................................................... 3) .................................................................................... ......................................... ......................................... ......................................... .......................................................................................... .......................................................................................... .......................................................................................... Działania przedszkola realizowane we współpracy ze środowiskiem lokalnym 1) .................................................................................... 2) .................................................................................... 3) .................................................................................... ......................................... ......................................... ......................................... .......................................................................................... .......................................................................................... .......................................................................................... 5) Wychowanie i opieka Wnioski z diagnozy wychowawczej grup Wnioski z wprowadzonych w przedszkolu tradycji i obrzędowości Wnioski z organizowanej pomocy dzieciom z trudnościami wychowawczymi 1) ................................................................... 2) ................................................................... 3) ................................................................... 1) ..................................................................... 2) ..................................................................... 3) ..................................................................... 1) ..................................................................... 2) ..................................................................... 3) ..................................................................... 6) Kształcenie Wnioski z analizy (badania) poziomu osiągnięć edukacyjnych Wnioski z udzielanej pomocy psychologiczno-pedagogicznej (z pracy specjalistów: logopedy, terapeuty) Wnioski z organizacji dodatkowych zajęć dla dzieci 1) ................................................................... 2) ................................................................... 3) ................................................................... 1) ..................................................................... 2) ..................................................................... 3) ..................................................................... 1) ..................................................................... 2) ..................................................................... 3) ..................................................................... 7) Podsumowanie: a) w przedszkolu podejmowane są/nie są podejmowane działania wynikające z nadzoru pedagogicznego (wskazać ewentualne uchybienia), b) w kolejnym roku szkolnym należy podjąć następujące działania mające na celu poprawę funkcjonowania przedszkola:  ....................................................................................................................................................................................................,  ..................................................................................................................................................................................................... (miejscowość, data) (podpis dyrektora przedszkola)