Dostęp do serwisu wygasł w dniu . Kliknij "wznów dostęp", aby nadal korzystać z bogactwa treści, eksperckiej wiedzy, wzorów, dokumentów i aktualności oświatowych.
Witaj na Platformie MM.
Zaloguj się, aby korzystać z dostępu do zakupionych serwisów.
Możesz również swobodnie przeglądać zasoby Platformy bez logowania, ale tylko w ograniczonej wersji demonstracyjnej.
Chcesz sprawdzić zawartość niezbędników i czasopism? Zyskaj 14 dni pełnego dostępu całkowicie za darmo i bez zobowiązań.
Arkusz obserwacji lekcji/zajęć
Część A (wypełnia nauczyciel)
1. Imię i nazwisko nauczyciela: …………………………………………………………...
2. Wykształcenie nauczyciela: …………………………………………………………….
3. Staż pracy pedagogicznej: ………………………………………………………………
4. Stopień awansu zawodowego: ………………………………………………………….
5. Data przeprowadzonych zajęć/lekcji: …………………………………………………..
6. Przedmiot/klasa: ………………………………………………………………………...
7. Temat lekcji/zajęć: ……………………………………………………………………..
Planuję:
1. Osiągnięcie następujących celów lekcji/zajęć:
Podstawa programowa:
…………………………………………………………………………………………………...…………………………………………………………………………………………………..
…………………………………………………………………………………………………..
…………………………………………………………………………………………………..
Ogólny cel kształcenia:
…………………………………………………………………………………………………...
…………………………………………………………………………………………………...
…………………………………………………………………………………………………...
…………………………………………………………………………………………………...
Kształtowane kompetencje kluczowe:
…………………………………………………………………………………………………...
…………………………………………………………………………………………………...
…………………………………………………………………………………………………...
…………………………………………………………………………………………………...
Cele (szczegółowe) operacyjne:
…………………………………………………………………………………………………...
…………………………………………………………………………………………………...
…………………………………………………………………………………………………...
…………………………………………………………………………………………………...
Uczeń:
…………………………………………………………………………………………………...
…………………………………………………………………………………………………...
…………………………………………………………………………………………………...
…………………………………………………………………………………………………...
2. Zastosowanie na zajęciach następujących metod pracy, w tym techniki kształcenia na odległość:
…………………………………………………………………………………………………...
……………………………………………………………………………………………….......
…………………………………………………………………………………………………...
…………………………………………………………………………………………………...
…………………………………………………………………………………………………...
3. Wykorzystanie następujących środków dydaktycznych:
…………………………………………………………………………………………………...
…………………………………………………………………………………………………...
…………………………………………………………………………………………………...
…………………………………………………………………………………………………...
…………………………………………………………………………………………………...
4. Organizacja i przebieg lekcji/zajęć:
…………………………………………………………………………………………………...
…………………………………………………………………………………………………...
…………………………………………………………………………………………………...
…………………………………………………………………………………………………...
……………………………………….
(podpis nauczyciela)
Kopia projektu:
(tu zamieszczamy kopię wysłanych do uczniów zajęć/lekcji z e-dziennika Librus lub na platformie Classroom, może to być w formie printscreen)
Obserwacja lekcji/zajęć w systemie zdalnego nauczania:
Część B (wypełnia obserwujący)
Forma obserwacji: nauczanie zdalne
Cele obserwacji:
Realizacja celów obserwacji Uwagi, ocena zajęć
Zapoznanie uczniów z celami lekcji
Objaśnienie tematu lekcji i nowych pojęć, scenariusz lekcji
Wskazanie źródeł wiedzy, z których uczniowie mogą korzystać, by utrwalić poznane treści
Kanały zdalnego nauczania, sposoby przekazywania wiedzy i umiejętności
Prawidłowość oceniania w systemie zdalnego nauczania
Realizacja kompetencji kluczowych
Sposoby rozwijania kreatywności uczniów
Poziom realizacji podstawy programowej
Innowacyjność metod pracy nauczyciela i ich skuteczność
Efekty i celowość zadawanej pracy domowej
Informacja o kontakcie z nauczycielem komunikacja z uczniami podczas zdalnego nauczania
Część C (wypełnia nauczyciel i obserwujący)
Nauczyciel:
Poziom osiągniętych celów lekcji: …………………………………………………………………………………………………...
…………………………………………………………………………………………………...
…………………………………………………………………………………………………...
Aktywność uczniów w zdalnym nauczaniu (systematyczność): …………………………………………………………………………………………………..
…………………………………………………………………………………………………..
…………………………………………………………………………………………………..
…………………………………………………………………………………………………..
Poziom realizacji podstawy programowej: …………………………………………………………………………………………………..
…………………………………………………………………………………………………..
…………………………………………………………………………………………………..
…………………………………………………………………………………………………..
Efekty i celowość zadawanej pracy domowej: …………………………………………………………………………………………………..
…………………………………………………………………………………………………..
…………………………………………………………………………………………………..
Ogólna ocena lekcji w systemie zdalnym: ………………………………………………………………………………………………….
………………………………………………………………………………………………….
………………………………………………………………………………………………….
Obserwujący:
Ogólna ocena lekcji:
………………………………………………………………………………………………….
………………………………………………………………………………………………….
………………………………………………………………………………………………….
………………………………………………………………………………………………….
…………………………….. ……………………………
(podpis nauczyciela) (podpis obserwującego