Bezpłatna aplikacja na komputer – MM News... i jestem na bieżąco! Sprawdzam

Zmiany w planie nadzoru – informacja Opracował: Roman Lorens, konsultant ds. organizacji i zarządzania oświatą, ekspert ds. awansu zawodowego nauczycieli, były długoletni dyrektor szkoły. Lider i koordynator doskonalenia zawodowego nauczycieli i kadry kierowniczej szkół. Autor licznych artykułów z zakresu zarządzania oświatą i publikacji książkowych Podstawa prawna: • Rozporządzanie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 sierpnia 2017 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego (Dz.U. z 2017 r. poz. 1658 ze zm.). Dyrektor na każdy rok szkolny opracowuje plan nadzoru pedagogicznego, który przedstawia na zebraniu rady pedagogicznej, w terminie do 15 września roku szkolnego, którego dotyczy plan (§ 23 ust. 1 Rozporządzenia). Należy podkreślić, że plan nadzoru jest opracowywany z uwzględnieniem wniosków z nadzoru pedagogicznego sprawowanego w placówce w poprzednim roku szkolnym oraz podstawowych kierunków realizacji polityki oświatowej państwa (§ 23 ust. 2 Rozporządzenia). Plan nadzoru można i należy modyfikować, jeśli w toku pracy okaże się to potrzebne. Decyzję co do modyfikacji planu nadzoru podejmuje dyrektor, informując o tym niezwłocznie radę pedagogiczną (§ 23 ust. 4 Rozporządzenia). W obecnej sytuacji można zatem dokonać zmian w planie nadzoru, lecz dyrektor poradni powinien formalizować miejsca nowych pomysłów i kierunków w nadzorze, dokumentując je w planie nadzoru. Niezależnie od tego, jaką decyzję dyrektor podejmie, wyniki nowych działań musi ująć w sprawozdaniu z planu nadzoru pedagogicznego za ten rok.