Dostęp do serwisu wygasł w dniu . Kliknij "wznów dostęp", aby nadal korzystać z bogactwa treści, eksperckiej wiedzy, wzorów, dokumentów i aktualności oświatowych.
Witaj na Platformie MM.
Zaloguj się, aby korzystać z dostępu do zakupionych serwisów.
Możesz również swobodnie przeglądać zasoby Platformy bez logowania, ale tylko w ograniczonej wersji demonstracyjnej.
Chcesz sprawdzić zawartość niezbędników i czasopism? Zyskaj 14 dni pełnego dostępu całkowicie za darmo i bez zobowiązań.
Arkusz kontroli dokumentacji – obserwacje pedagogiczne rozwoju i umiejętności dziecka
Informacje o kontroli:
1) Data ostatniej kontroli: ......................................
2) Kontrola obejmuje miesiąc / półrocze / rok szkolny : ...................................................
3) Imię i nazwisko nauczyciela prowadzącego dokumentację: .......................................................................
Podstawa prawna:
1) Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, kształcenia ogólnego dla branżowej szkoły I stopnia, kształcenia ogólnego dla szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy oraz kształcenia ogólnego dla szkoły policealnej (Dz.U. z 2025 r. poz. 356 ze zm.).
Rodzaj dokumentu Data kontroli Sposób prowadzenia dokumentacji Uwagi kontrolującego
TAK NIE
Arkusze obserwacji pedagogicznych rozwoju i umiejętności dziecka Czy nauczyciel sporządza indywidualne arkusze obserwacji rozwoju dziecka?
Czy dokumentacja obserwacji rozwoju dziecka zawiera indywidualne karty/arkusze zadań wykonanych przez dzieci podczas prowadzonych obserwacji?
Czy w arkuszach obserwacji nauczyciel określa rodzaj stosowanej obserwacji dziecka (np. obserwacja fotograficzna, próbek czasowych, monitoring, obserwacja sytuacyjna, pracy indywidualnej z dzieckiem)?
Czy dokumentacja zawiera informacje na temat efektów rozwoju/postępów dziecka?
Czy dokumentacja zawiera zbiorcze wyniki i wnioski z dokonanych obserwacji?
Czy dokumentacja zawiera ustalone przez nauczycielki kierunki rozwoju dziecka?
Czy dokumentacja zawiera potwierdzenie, że rodzice zapoznali się z wynikami obserwacji?
Inne: ..........................................................................................................
Inne uwagi, wnioski: ......................................................................................................................................................................................................
.........................................................................................................................................................................................................................................
(podpisy osób odpowiedzialnych za dokumentację) (podpis dokonującego kontroli)