Bezpłatna aplikacja na komputer – MM News... i jestem na bieżąco! Sprawdzam

…………………………….. ……….………………………… r. (pieczęć zakładu pracy) (miejscowość, data) Zakres obowiązków, uprawnień i odpowiedzialności dla Pani/a ………………………………………………………………………..….………….. zatrudnionej/go na stanowisku pracy: księgowa/y w …………………………………………………………..………………………..………….. Podległość służbowa Pani/a bezpośrednim przełożonym jest: Dyrektor Szkoły ………………………………………………………………………………………………… . Zakres obowiązków 1. Przestrzeganie obowiązujących przepisów prawa, zasad BHP, przepisów przeciwpożarowych oraz regulaminu pracy i ustalonego w zakładzie pracy porządku. 2. Uczestniczenie w obligatoryjnych szkoleniach z zakresu BHP. 3. Stosowanie środków ochrony zbiorowej, przydzielonych środków ochrony indywidualnej oraz obuwia i odzieży roboczej. 4. Poddawanie się wstępnym, okresowym i kontrolnym oraz innym zaleconym badaniom lekarskim. 5. Przestrzeganie tajemnicy służbowej określonej w odrębnych przepisach. 6. Przestrzeganie zasad współżycia społecznego obowiązujących w szkole. 7. Prowadzenie wymaganej dokumentacji związanej z wykonywaną pracą. 8. Prowadzenie rachunkowości szkoły zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadami, z których najważniejsze to: • sporządzanie, przyjmowanie, obieg, archiwizowanie i kontrola dokumentów w sposób gwarantujący: o właściwy przebieg operacji gospodarczych; o ochronę mienia szkoły; o sporządzanie kalkulacji kosztów; o sporządzanie sprawozdawczości finansowej; • prowadzenie księgowości, sporządzanie kalkulacji wynikowej kosztów i sprawozdawczości finansowej w sposób umożliwiający: o terminowe dokonywanie rozliczeń finansowych; o terminowe przekazywanie informacji ekonomicznych; o terminowe rozliczanie osób majątkowo odpowiedzialnych za przekazane im mienie; o ochronę mienia szkoły. 9. Prowadzenie gospodarki finansowej szkoły zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadami, z których najważniejsze to: • dysponowanie środkami pieniężnymi zgodnie z obowiązującymi przepisami, • gospodarowanie środkami pozabudżetowymi będącymi w dyspozycji szkoły, • przestrzeganie zasad rozliczeń pieniężnych i ochrony wartości pieniężnych, • kontrola pod względem finansowym umów zawieranych przez szkołę. 10. Sporządzanie miesięcznych list płac, list wypłat nagród jubileuszowych oraz list wypłat odpraw emerytalnych i rentowych. 11. Sporządzanie list wypłat świadczeń z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych. 12. Prowadzenie kartoteki wynagrodzenia poszczególnych pracowników oraz wystawianie zaświadczeń o wysokości zarobków. 13. Dokonywanie rozliczeń z ZUS-em z tytułu wypłaconych świadczeń z tytułu ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa. 14. Sporządzanie list wypłat ekwiwalentów i innych świadczeń wypłacanych pracownikom. 15. Współpraca z urzędami skarbowymi w sprawach podatkowych pracowników szkoły. 16. Naliczanie miesięcznych zaliczek podatku dochodowego pracowników oraz sporządzanie comiesięcznych deklaracji podatkowych. 17. Dokonywanie rocznego rozliczenia podatkowego każdego pracownika oraz sporządzanie właściwego formularza PIT. 18. Opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych dotyczących prowadzenia rachunkowości. 19. Opracowywanie planu wydatków budżetowych i kontrola jego realizacji. 20. Analiza wykorzystania środków będących w dyspozycji szkoły. 21. Opracowywanie zbiorczych sprawozdań finansowych z wykonania budżetu i ich analiz. 22. Udział w pracach komisji oraz w innych pracach zleconych przez przełożonych. 23. Nadzór nad pracą pracowników wykonujących czynności związane z rachunkowością. 24. Informowanie na bieżąco dyrektora szkoły o wszystkich problemach wynikających w trakcie wykonywania zadań służbowych. Zakres uprawnień 1. Samodzielne kontaktowanie się z odpowiednimi oddziałami ZUS-u i odpowiednimi urzędami skarbowymi oraz powiatowym urzędem pracy w sprawach wynikających z wykonywanych zadań. 2. Żądanie od pracowników szkoły wyjaśnień i dokumentów niezbędnych do wykonywania zadań. 3. Żądanie od pracowników usunięcia w wyznaczonym terminie nieprawidłowości w przygotowanych przez nich dokumentach. 4. Odmowa realizacji rachunku w przypadku niezgodności tych dokumentów z przepisami o gospodarce finansowej. 5. Udostępnianie do wglądu dokumentów i wyliczeń będących źródłem tych informacji i wyjaśnień. Zakres odpowiedzialności 1. Terminowe wykonywanie powierzonych zadań i poleceń przełożonego. 2. Zabezpieczenie pomieszczeń po zakończonej pracy. 3. Usprawiedliwianie nieobecności w pracy zgodnie z zasadami obowiązującymi w szkole. 4. Dbałość o stan warsztatu pracy oraz powierzonych środków. ……………………………….. …..……………………….. (data i podpis pracownika) (podpis pracodawcy)