Dostęp do serwisu wygasł w dniu . Kliknij "wznów dostęp", aby nadal korzystać z bogactwa treści, eksperckiej wiedzy, wzorów, dokumentów i aktualności oświatowych.
Witaj na Platformie MM.
Zaloguj się, aby korzystać z dostępu do zakupionych serwisów.
Możesz również swobodnie przeglądać zasoby Platformy bez logowania, ale tylko w ograniczonej wersji demonstracyjnej.
Chcesz sprawdzić zawartość niezbędników i czasopism? Zyskaj 14 dni pełnego dostępu całkowicie za darmo i bez zobowiązań.
…………………………….. ……….………….………………… r.
(pieczęć zakładu pracy) (miejscowość, data)
Zakres obowiązków, uprawnień i odpowiedzialności
dla Pana/i……………………………………………………………..…………………………
zatrudnionego/ej na stanowisku pracy: psycholog szkolny
w …………………………………………………………..……………………………………
Podległość służbowa
Pana/i bezpośrednim przełożonym jest: Dyrektor Szkoły …………………………………………………………………………………………………...
Zakres obowiązków
1. Rzetelne realizowanie zadań związanych z powierzonym stanowiskiem oraz podstawowymi funkcjami szkoły: dydaktyczną, wychowawczą i opiekuńczą.
2. Przestrzeganie obowiązujących przepisów prawa, zasad BHP, przepisów przeciwpożarowych oraz regulaminu pracy i ustalonego w zakładzie pracy porządku.
3. Uczestniczenie w obligatoryjnych szkoleniach z zakresu BHP.
4. Stosowanie środków ochrony zbiorowej, przydzielonych środków ochrony indywidualnej oraz obuwia i odzieży roboczej.
5. Poddawanie się wstępnym, okresowym i kontrolnym oraz innym zaleconym badaniom lekarskim.
6. Przestrzeganie tajemnicy służbowej określonej w odrębnych przepisach.
7. Przestrzeganie zasad współżycia społecznego obowiązujących w szkole.
8. Troszczenie się o bezpieczeństwo uczniów podczas zajęć dydaktycznych, przerw międzylekcyjnych oraz innych zajęć organizowanych przez szkołę.
9. Dbanie o powierzony sprzęt szkolny oraz ład i porządek w miejscu pracy.
10. Wdrażanie uczniów w zasady poszanowania mienia szkolnego.
11. Realizowanie zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych, prowadzonych bezpośrednio z uczniami lub wychowankami albo na ich rzecz, zgodnie z ustalonym w szkole przydziałem czynności i tygodniowym rozkładem zajęć, oraz wykonywanie innych czynności wynikających z zadań statutowych szkoły.
12. Realizowanie zajęć wynikających z art. 42 Karty nauczyciela.
13. Pełnienie dyżurów zgodnie z tygodniowym harmonogramem dyżurów ustalonym w szkole.
14. Wspieranie rozwoju uczniów, rozwijanie ich zdolności i zainteresowań.
15. Przeprowadzanie badań i działań diagnostycznych dotyczących uczniów.
16. Diagnozowanie sytuacji wychowawczych w celu wspierania rozwoju dziecka, określenia form pomocy psychologiczno-pedagogicznej, w tym działań profilaktycznych, mediacyjnych i interwencyjnych wobec ucznia, rodziców i nauczycieli.
17. Organizowanie i prowadzenie różnych form pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla uczniów, rodziców i nauczycieli.
18. Współorganizowanie i udział w warsztatach dla rodziców.
19. Opiniowanie na użytek władz oświatowych, zdrowia i sprawiedliwości sytuacji podopiecznych uczniów, po otrzymaniu pisemnego wniosku od tych instytucji.
20. Wspieranie wychowawców klas w działaniach wynikających z programów wychowawczych i profilaktyki.
21. Prowadzenie wymaganej dokumentacji związanej z wykonywaną pracą.
22. Stosowanie się do poleceń przełożonych dotyczących pracy, jeżeli nie pozostają w sprzeczności z prawem lub umową o pracę.
23. Dążenie do pełni własnego rozwoju zawodowego.
Zakres uprawnień
1. Używanie pieczątki osobowej z tytułem psycholog, podpisywanie pism, których treść jest zgodna z zakresem jego zadań i kompetencji oraz z upoważnieniem dyrektora szkoły.
2. Wnioskowanie do dyrektora szkoły w sprawach procesu pedagogicznego oraz wychowawczo-opiekuńczego całej szkoły.
3. Żądanie od nauczycieli, innych pracowników, rodziców i uczniów niezbędnych informacji i pomocy w celu zapewnienia właściwej realizacji ustalonych potrzeb dydaktycznych, wychowawczych i materialnych uczniów.
4. Wzywanie rodziców do stawienia się w szkole w sprawach dotyczących wychowania i nauki ich dzieci.
5. Wzywanie uczniów na rozmowy indywidualne.
6. Wnioskowanie o skierowanie uczniów na badania do poradni psychologiczno-pedagogicznej oraz innych placówek uprawnionych do takich badań i współpracujących ze szkołą, a także o umieszczenie uczniów w placówkach wychowania, kształcenia i opieki pozaszkolnej.
7. Wystawianie na żądanie uprawnionych organów opinii o uczniach w sprawach merytorycznie podległych psychologowi szkolnemu.
Zakres odpowiedzialności
1. Odpowiedzialność za poziom pracy wychowawczej i opiekuńczej szkoły.
2. Prawidłowa organizacja zajęć dydaktyczno-wychowawczych i prowadzenie dokumentacji psychologa szkolnego.
3. Rozeznanie indywidualnych potrzeb uczniów oraz analiza przyczyn niepowodzeń szkolnych, a także rzetelna ocena sytuacji wychowawczej na terenie szkoły.
4. Współpraca z poradnią psychologiczno-pedagogiczną i innymi placówkami wychowania, kształcenia i opieki pozaszkolnej.
5. Usprawiedliwianie nieobecności w pracy na zasadach obowiązujących w szkole.
6. Odpowiedzialność za skutki wynikłe z braku odpowiedniego nadzoru nad bezpieczeństwem uczniów powierzonych opiece nauczyciela.
7. Dbanie o stan warsztatu pracy, sprzętu i urządzeń oraz środków powierzonych jego pieczy.
……………………………….. …..……………………….
(data i podpis pracownika) (podpis pracodawcy)