Bezpłatna aplikacja na komputer – MM News... i jestem na bieżąco! Sprawdzam

…………………………….. ……….………….………………… r. (pieczęć zakładu pracy) (miejscowość, data) Zakres obowiązków, uprawnień i odpowiedzialności dla Pana/i……………………………………………………………..………………………… zatrudnionego/ej na stanowisku pracy: psycholog szkolny w …………………………………………………………..…………………………………… Podległość służbowa Pana/i bezpośrednim przełożonym jest: Dyrektor Szkoły …………………………………………………………………………………………………... Zakres obowiązków 1. Rzetelne realizowanie zadań związanych z powierzonym stanowiskiem oraz podstawowymi funkcjami szkoły: dydaktyczną, wychowawczą i opiekuńczą. 2. Przestrzeganie obowiązujących przepisów prawa, zasad BHP, przepisów przeciwpożarowych oraz regulaminu pracy i ustalonego w zakładzie pracy porządku. 3. Uczestniczenie w obligatoryjnych szkoleniach z zakresu BHP. 4. Stosowanie środków ochrony zbiorowej, przydzielonych środków ochrony indywidualnej oraz obuwia i odzieży roboczej. 5. Poddawanie się wstępnym, okresowym i kontrolnym oraz innym zaleconym badaniom lekarskim. 6. Przestrzeganie tajemnicy służbowej określonej w odrębnych przepisach. 7. Przestrzeganie zasad współżycia społecznego obowiązujących w szkole. 8. Troszczenie się o bezpieczeństwo uczniów podczas zajęć dydaktycznych, przerw międzylekcyjnych oraz innych zajęć organizowanych przez szkołę. 9. Dbanie o powierzony sprzęt szkolny oraz ład i porządek w miejscu pracy. 10. Wdrażanie uczniów w zasady poszanowania mienia szkolnego. 11. Realizowanie zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych, prowadzonych bezpośrednio z uczniami lub wychowankami albo na ich rzecz, zgodnie z ustalonym w szkole przydziałem czynności i tygodniowym rozkładem zajęć, oraz wykonywanie innych czynności wynikających z zadań statutowych szkoły. 12. Realizowanie zajęć wynikających z art. 42 Karty nauczyciela. 13. Pełnienie dyżurów zgodnie z tygodniowym harmonogramem dyżurów ustalonym w szkole. 14. Wspieranie rozwoju uczniów, rozwijanie ich zdolności i zainteresowań. 15. Przeprowadzanie badań i działań diagnostycznych dotyczących uczniów. 16. Diagnozowanie sytuacji wychowawczych w celu wspierania rozwoju dziecka, określenia form pomocy psychologiczno-pedagogicznej, w tym działań profilaktycznych, mediacyjnych i interwencyjnych wobec ucznia, rodziców i nauczycieli. 17. Organizowanie i prowadzenie różnych form pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla uczniów, rodziców i nauczycieli. 18. Współorganizowanie i udział w warsztatach dla rodziców. 19. Opiniowanie na użytek władz oświatowych, zdrowia i sprawiedliwości sytuacji podopiecznych uczniów, po otrzymaniu pisemnego wniosku od tych instytucji. 20. Wspieranie wychowawców klas w działaniach wynikających z programów wychowawczych i profilaktyki. 21. Prowadzenie wymaganej dokumentacji związanej z wykonywaną pracą. 22. Stosowanie się do poleceń przełożonych dotyczących pracy, jeżeli nie pozostają w sprzeczności z prawem lub umową o pracę. 23. Dążenie do pełni własnego rozwoju zawodowego. Zakres uprawnień 1. Używanie pieczątki osobowej z tytułem psycholog, podpisywanie pism, których treść jest zgodna z zakresem jego zadań i kompetencji oraz z upoważnieniem dyrektora szkoły. 2. Wnioskowanie do dyrektora szkoły w sprawach procesu pedagogicznego oraz wychowawczo-opiekuńczego całej szkoły. 3. Żądanie od nauczycieli, innych pracowników, rodziców i uczniów niezbędnych informacji i pomocy w celu zapewnienia właściwej realizacji ustalonych potrzeb dydaktycznych, wychowawczych i materialnych uczniów. 4. Wzywanie rodziców do stawienia się w szkole w sprawach dotyczących wychowania i nauki ich dzieci. 5. Wzywanie uczniów na rozmowy indywidualne. 6. Wnioskowanie o skierowanie uczniów na badania do poradni psychologiczno-pedagogicznej oraz innych placówek uprawnionych do takich badań i współpracujących ze szkołą, a także o umieszczenie uczniów w placówkach wychowania, kształcenia i opieki pozaszkolnej. 7. Wystawianie na żądanie uprawnionych organów opinii o uczniach w sprawach merytorycznie podległych psychologowi szkolnemu. Zakres odpowiedzialności 1. Odpowiedzialność za poziom pracy wychowawczej i opiekuńczej szkoły. 2. Prawidłowa organizacja zajęć dydaktyczno-wychowawczych i prowadzenie dokumentacji psychologa szkolnego. 3. Rozeznanie indywidualnych potrzeb uczniów oraz analiza przyczyn niepowodzeń szkolnych, a także rzetelna ocena sytuacji wychowawczej na terenie szkoły. 4. Współpraca z poradnią psychologiczno-pedagogiczną i innymi placówkami wychowania, kształcenia i opieki pozaszkolnej. 5. Usprawiedliwianie nieobecności w pracy na zasadach obowiązujących w szkole. 6. Odpowiedzialność za skutki wynikłe z braku odpowiedniego nadzoru nad bezpieczeństwem uczniów powierzonych opiece nauczyciela. 7. Dbanie o stan warsztatu pracy, sprzętu i urządzeń oraz środków powierzonych jego pieczy. ……………………………….. …..………………………. (data i podpis pracownika) (podpis pracodawcy)