Bezpłatna aplikacja na komputer – MM News... i jestem na bieżąco! Sprawdzam

Przykładowa pozytywna ocena dorobku zawodowego nauczyciela za okres stażu Podstawa prawna: • Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta nauczyciela (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 2215), • Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 23 sierpnia 2019 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz.U. z 2019 r. poz. 1650), • Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 26 lipca 2018 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz.U. z 2018 r. poz. 1574 ze zm.). 1. Imię i nazwisko nauczyciela: …………………………………………………………… . 2. Data urodzenia: …………………………………………………………………………. . 3. Stopień awansu zawodowego: nauczyciel stażysta. 4. Okres i podstawa prawna odbywania stażu: od 1 września 20…… r. do 31 maja 20…. r. na podstawie: art. 9b i 9c ust. 1 pkt 2 Ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta nauczyciela 5. Miejsce, stanowisko i wymiar zatrudnienia w czasie odbywania stażu: ………………………………………………………………………………………………. 6. Kwalifikacje na zajmowanym stanowisku w okresie odbywania stażu: ………………………………………………………………………………………………. 7. Terminarz: Lp. Opis Data 1. Data rozpoczęcia stażu 2. Termin zatwierdzenia planu rozwoju zawodowego 3. Data zakończenia stażu 4. Data przedstawienia sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego 5. Data dokonania oceny dorobku zawodowego Ustalam: pozytywną ocenę dorobku zawodowego Uzasadnienie: Pani/Pan…………..…………………………… pracuje w …………………………………. im. ………………………………………. od …………………….. r. na stanowisku nauczyciela …………………….……………. . Staż na awans zawodowy nauczyciela kontraktowego odbywał/a od 1 września 20…….. r. do 31 maja 20…….. r. 3 czerwca 20……….. r. przedłożył/a dyrektorowi szkoły sprawozdanie za okres stażu z uwzględnieniem realizacji planu rozwoju zawodowego. Plan został zrealizowany, a podjęte działania pozwoliły ocenić dorobek zawodowy pozytywnie. W czasie odbywanego stażu wykonywał/a zadania opisane w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 26 lipca 2018 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli. Wymagania zawarte w Rozporządzeniu spełnił/a oraz zrealizował/a zadania zawarte w przedstawionym planie rozwoju zawodowego. § 6 ust. 2 pkt 1 Rozporządzenia: znajomość przepisów prawa dotyczących organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż Pani/Pan ……………………………………………… zapoznał/a się z przepisami prawa oświatowego w zakresie funkcjonowania szkoły. Poznał/a Ustawę Prawo oświatowe, Ustawę o systemie oświaty i Kartę nauczyciela. Na początku stażu poznał/a zasady organizacji, pracy placówki oraz zadania i zasady funkcjonowania szkoły, w której odbywał/a staż: a) zapoznał/a się ze statutem szkoły i omówił/a go z opiekunem stażu, b) zapoznał/a się z planem pracy szkoły oraz programem wychowawczo- profilaktycznym, c) poznał/a regulaminy szkolne: m.in. regulamin rady pedagogicznej, rady rodziców, świetlicy szkolnej, biblioteki itp., d) poznał/a zasady prowadzenia dokumentacji szkolnej. Pani/Pan ………………………. Poznał/a i stosował/a w swojej pracy przepisy oświatowe i prawo wewnątrzszkolne. Jest zdyscyplinowanym/ą i sumiennym/ą nauczycielem/ką, prawidłowo prowadził/a dokumentację szkolną. Jest członkiem zespołu przedmiotowego nauczycieli, brał/a udział w realizacji wszystkich przedsięwzięć tego zespołu. Aktywnie pracował/a w radzie pedagogicznej oraz uczestniczył/a w wewnątrzszkolnym doskonaleniu zawodowym. Brał/a udział w szkoleniu BHP. Gromadził/a dokumentację dotyczącą awansu zawodowego. § 6 ust. 2 pkt 2 Rozporządzenia: umiejętność prowadzenia zajęć w sposób zapewniający właściwą realizację statutowych zadań szkoły, w szczególności realizację podstawy programowej Pani/Pan …………………………. wykazał/a się umiejętnością prowadzenia zajęć w sposób zapewniający właściwą realizację statutowych zadań szkoły: a) podczas obserwowanych zajęć przez dyrektora i opiekuna stażu nauczyciel/ka wykazał/a się umiejętnością prawidłowego planowania zajęć, osiągania zamierzonych celów i dobrej organizacji procesu lekcyjnego, b) nauczyciel/ka stosował/a różnorodne metody nauczania, w tym metody aktywizujące, wykazał/a się umiejętnością trafnego doboru środków dydaktycznych oraz umiejętnością nawiązywania relacjami z uczniami. Nauczyciel/ka indywidualizował/a proces kształcenia, uwzględniając możliwości uczniów. Stworzył/a dużą bazę pomocy dydaktycznych, które samodzielnie wykonała. Korzystał/a m.in. z fachowej literatury, plakatów, planszy dydaktycznych, prezentacji multimedialnych, filmów, multibooków, kart pracy. Wszystkie zajęcia były szczegółowo omawiane z opiekunem stażu i dyrektorem szkoły. W czasie nauczania zdalnego Pani/Pan wykazał/a się kreatywnością i pomysłowością w tworzeniu pomocy dydaktycznych i przeprowadzaniu zajęć z wykorzystaniem technologii informacyjnej. Ze szczególną dbałością realizował/a podstawę programową. Korzystał/a z programów i aplikacji m.in.: Classroom, Microsoft Teams, Google Dysk, Meet i innych, by zdalne lekcje, które prowadziła były jak najbardziej efektywne. § 6 ust. 2 pkt 3 Rozporządzenia: umiejętność rozpoznawania potrzeb uczniów oraz indywidualizowania nauczania Pan/Pan ………………………….. wykazał/a się umiejętnością rozpoznawania potrzeb uczniów oraz indywidualizowania nauczania: a) szczegółowo analizował/a indywidualne programy edukacyjno-terapeutyczne, konsultował/a z wychowawcą klasy indywidualne dokumenty uczniów np. opinie i orzeczenia poradni psychologiczno-pedagogicznej, b) nawiązał/a współpracę z poradnią zdrowia psychicznego dla dzieci, by uzyskać porady i wskazówki przydatne w pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych, c) systematycznie obserwował/a zachowania uczniów i ich funkcjonowanie w szkole, prowadząc zajęcia uwzględniał/a indywidualne potrzeby uczniów oraz ich możliwości psychofizyczne, d) poznał/a środowisko uczniów i potrafił/a w nim pracować. Prawidłowo realizował/a zadania wychowawcze zdefiniowane w programie wychowawczo- profilaktycznym szkoły. Taktownie rozwiązywał/a pojawiające się problemy wychowawcze. Współpracował/a z rodzicami uczniów, udzielając im na bieżąco informacji o postępach w nauce, spotykał/a się z rodzicami uczniów mających trudności w nauce, ustalając z nimi sposoby pomagania uczniom. W czasie nauki w systemie zdalnym, Pani/Pan ………………………… systematycznie i na bieżąco przekazywał/a rodzicom informacje na temat postępów ich dzieci w nauce. Skutecznie rozwiązywał/a problemy uczniów, doradzał/a ich rodzicom w jaki sposób mogą im pomóc, jak wspierać w nauce. Prowadził/a zdalne spotkania z rodzicami. § 6 ust. 2 pkt 4 Rozporządzenia: umiejętność stosowania w pracy wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki Pani/Pan ……………………….. zdobył/a umiejętność stosowania w pracy wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki: a) systematycznie pogłębiał/a wiedzę pedagogiczno-psychologiczną, studiował/a fachową literaturę oraz korzystał/a ze stron internetowych, skąd czerpał/a wiedzę na temat metodyki wychowania i nauczania, b) pogłębiał/a wiedzę z zakresu dydaktyki przez różne formy doskonalenia zawodowego, c) uczestniczył/a w tworzeniu indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych współpracując z innymi nauczycielami, d) wykorzystywał/a wiedzę z zakresu dydaktyki podczas zajęć z uczniami. § 6 ust. 2 pkt 5 Rozporządzenia: umiejętność wykorzystania w pracy wiedzy i umiejętności zdobytych w trakcie doskonalenia zawodowego Pani/Pan ……………………………. wykazał/a się umiejętnością wykorzystywania w pracy wiedzy i umiejętności zdobytych w trakcie doskonalenia zawodowego: a) uczestniczył/a w wewnątrzszkolnych formach doskonalenia zawodowego m.in. w zakresie ochrony danych osobowych, obowiązku zapewnienia uczniom bezpieczeństwa wynikającego z prawa oświatowego, procedur zachowania w sytuacjach kryzysowych i nadzwyczajnych, strategii dydaktycznych wspierających indywidualizację nauczania oraz w zakresie udzielania pomocy psychologiczno- pedagogicznej w szkole, b) uczestniczył/a w e-konferencjach i szkoleniach on-line, np. ………………………………………………………………………………………. c) uczestniczył/a w szkoleniach zewnętrznych, np. metody aktywizujące w pracy z uczniami, ciekawe lekcje wychowawcze, neurodydaktyka w edukacji, d) wykorzystał/a zdobytą wiedzę i umiejętności w pracy z dziećmi, doskonalił/a warsztat pracy m.in. rozbudowywała bazę pomocy dydaktycznych. Wszystkie szkolenia przyczyniły się do udoskonalenia warsztatu, uatrakcyjnienia zajęć, a przede wszystkim pozwoliły na zdobycie doświadczenia i umiejętności dydaktycznych. § 6 ust. 2 pkt 6 Rozporządzenia: umiejętność korzystania w pracy, zwłaszcza w trakcie prowadzonych zajęć, z narzędzi multimedialnych i informatycznych Pani/Pan …………………………. wykazał/a się umiejętnością korzystania z narzędzi multimedialnych i informatycznych w pracy (podczas prowadzonych zajęć): a) opracował/a dokumentację nauczyciela z wykorzystaniem komputera, b) korzystał/a z projektora podczas prezentacji multimedialnych, które sam/a przygotowywał/a, c) korzystał/a z programów multimedialnych oraz filmów edukacyjnych, d) wykorzystywał/a techniki komputerowe do opracowywania wyników i analiz przeprowadzonych testów i ankiet, e) korzystał/a ze stron internetowych m.in.: www.men.gov.pl; www.wychowanie.pl; www.awans.net; www.publikacje.edu.pl, f) korzystał/a z technologii informatycznej podczas przygotowania wymaganej dokumentacji nauczyciela. Nauczyciel/ka stosuje narzędzia multimedialne i informatyczne, co sprzyja procesowi uczenia, ponieważ uatrakcyjnienie zajęć zachęca uczniów do działania i motywuje ich do nauki. W swojej pracy nauczyciel/ka wykorzystywał/a również nagrania na płytach DVD i CD, plakaty, plansze edukacyjne, słowniki, encyklopedie oraz inne narzędzia multimedialne. § 6 ust. 2 pkt 7 Rozporządzenia: umiejętność omawiania prowadzonych i obserwowanych zajęć Pani/Pan ……………………………..wykazał/a się umiejętnością omawiania prowadzonych i obserwowanych zajęć: a) obserwował/a zajęcia prowadzone przez opiekuna stażu lub innych nauczycieli; wszystkie zajęcia były omawiane i analizowane, dzięki czemu nauczyciel/ka nabrał/a doświadczenia, zgromadził/a przydatne w dalszej pracy notatki, wyciągał/a wnioski i udoskonalał/a swoją pracę, b) nabył/a również umiejętności redagowania scenariuszy zajęć, z uwzględnieniem indywidualizacji procesu kształcenia, c) prowadził/a zajęcia pod kierunkiem opiekuna stażu, potrafił/a ocenić własne zajęcia, dokonać ewaluacji, wskazać mocne i słabe strony oraz wyciągnąć wnioski do dalszej pracy. Pani/Pan ……………………… potrafi prowadzić zajęcia, podczas których uczniowie są skupieni na zadaniach, pracują w grupach, są aktywni i zmotywowani do pracy. Zajęcia są zawsze przemyślane, dobrze zorganizowane z prawidłowym wykorzystaniem czasu pracy na lekcji. § 6 ust. 2 pkt 8 Rozporządzenia: znajomość środowiska uczniów i ich problemów oraz umiejętność współpracy ze środowiskiem lokalnym Pani/Pan …………………………. wykazał/a się znajomością środowiska uczniów i ich problemów oraz umiejętnością współpracy ze środowiskiem lokalnym: a) nabył/a umiejętność współpracy ze środowiskiem uczniowskim, gromadził/a informacje o uczniach podczas rozmów i konsultacji z rodzicami, b) dobierał/a indywidualne formy i metody pracy z uczniami, w zależności od potrzeb i możliwości wychowanków, c) prowadził/a indywidualne rozmowy z rodzicami, wychowawcami, pedagogiem i psychologiem szkolnym, d) uczestniczył/a w życiu szkoły, współpracując ze środowiskiem lokalnym i innymi nauczycielami, e) był/a współorganizatorem m.in.: uroczystości pasowania pierwszoklasistów, obchodów Święta Niepodległości, klasowych andrzejek, szkolnego balu karnawałowego. W opinii opiekuna stażu Pani/Pan ……………………………. rzetelnie spełniał/a wymagania i sumiennie wykonywał/a zadania zawarte w planie rozwoju zawodowego. Wzorowo przygotowywał(a) się do zajęć, wykazywał/a się odpowiedzialnością i obowiązkowością. Na podstawie Rozporządzenia MEN zmieniającego rozporządzenie w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli opiekun stażu w projekcie oceny dorobku zawodowego uznał/ła, że Pan/Pani……………………. starał/-a się spełnić wszystkie wymagania i wykonywać wszystkie zadania zawarte w planie rozwoju zawodowego. Projekt oceny dorobku zawodowego zawiera propozycję pozytywnej oceny. W związku z powyższymi stwierdzeniami ustalam dla Pani/Pan pozytywną ocenę dorobku zawodowego*. (miejscowość, data) (podpis nauczyciela) (miejscowość, data) (podpis dyrektora) * Od oceny dorobku zawodowego przysługuje Pani/Panu odwołanie do Kuratorium Oświaty w ………………………………………………… w terminie 14 dni od daty otrzymania oceny.