Dostęp do serwisu wygasł w dniu . Kliknij "wznów dostęp", aby nadal korzystać z bogactwa treści, eksperckiej wiedzy, wzorów, dokumentów i aktualności oświatowych.
Witaj na Platformie MM.
Zaloguj się, aby korzystać z dostępu do zakupionych serwisów.
Możesz również swobodnie przeglądać zasoby Platformy bez logowania, ale tylko w ograniczonej wersji demonstracyjnej.
Chcesz sprawdzić zawartość niezbędników i czasopism? Zyskaj 14 dni pełnego dostępu całkowicie za darmo i bez zobowiązań.
Procedura postępowania z przeterminowanymi artykułami
spożywczymi i/lub chemicznymi w Przedszkolu ..........................................
w ..........................................
Podstawa prawna:
• Ustawa z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 1252 ze zm.).
1. Po zauważeniu, że środki spożywcze lub chemiczne straciły termin przydatności, należy usunąć je z pomieszczenia i miejsc, do których dostęp mają dzieci lub inni pracownicy przedszkola w celu niedopuszczenia do sytuacji, w której zostaną one wprowadzone do użytku na terenie placówki.
2. Produkty te, do czasu usunięcia ich z terenu przedszkola, powinny być składowane w oznaczonym miejscu w sposób jednoznacznie świadczący o braku możliwości korzystania z nich, np. w zamkniętym kartonie, z właściwym opisem ostrzegającym o braku możliwości korzystania z produktu.
3. Jeżeli towar był przeterminowany już w momencie jego zakupu, należy zwrócić go dostawcy na zasadzie reklamacji.
4. Jeżeli towar stracił termin przydatności do użytku w przedszkolu, należy wypełnić Kartę wycofania produktu oraz Protokół zniszczenia towaru, stanowiące załączniki 1 i 2 do niniejszej procedury, a wycofywany produkt umieścić w zawiązanym worku w odpowiednim pojemniku na śmieci, który zgodnie z umową zostanie opróżniony przez uprawnioną do tego firmę.
5. Utylizacja produktów przeterminowanych i wycofanych z użycia powinna być wykonywana przez upoważnione do tego podmioty.
Sporządził Zatwierdził
(podpis) (data, podpis)