Bezpłatna aplikacja na komputer – MM News... i jestem na bieżąco! Sprawdzam

STAN PRAWNY NA 28 KWIETNIA 2020 Czas trwania zajęć wczesnego wspomagania Opracował: Michał Łyszczarz, prawnik, główny specjalista w Wydziale Oświaty w Urzędzie Miasta w Dąbrowie Górniczej, współautor komentarza do Ustawy o systemie oświaty oraz szeregu publikacji z zakresu prawa oświatowego Specjaliści prowadzą zajęcia wczesnego wspomagania (i rewalidacyjne) przez 60 minut. Wizytator twierdzi jednak, że powinny trwać: • z dziećmi w wieku 3–4 lat – ok. 15 minut, • z dziećmi w wieku 5–6 lat – ok. 30 minut. Podstawa prawna: • Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 lutego 2019 r. w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli (Dz.U. z 2019 r. poz. 502). Zarzut wizytatora jest uzasadniony. Zauważyć należy, że zgodnie z § 9 ust. 1 Rozporządzenia MEN z dnia 28 lutego 2019 r. w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i pu-blicznych przedszkoli (Dz.U. z 2019 r. poz. 502) godzina prowadzonych przez nauczyciela zajęć nauczania, wychowania i opieki w przedszkolu trwa 60 minut. Czas trwania zajęć rewa-lidacyjnych określony jest w ust. 2 tej samej regulacji, według którego czas prowadzonych w przedszkolu zajęć powinien być dostosowany do możliwości rozwojowych dzieci, z tym że czas prowadzonych w przedszkolu zajęć religii, zajęć z języka mniejszości narodowej, języka mniejszości etnicznej lub języka regionalnego i zajęć rewalidacyjnych powinien wynosić: • z dziećmi w wieku 3–4 lat – ok. 15 minut, • z dziećmi w wieku 5–6 lat – ok. 30 minut. Nie jest więc dopuszczalne, by czas prowadzenia rewalidacji był taki sam jak innych zajęć przedszkolnych. Oficyna MM nie udziela porad prawnych. Odpowiedzi są wyłącznie wyrazem własnej oceny Doradcy Prawnego Oficyny MM. Nie stanowią urzędowej wykładni prawa, a ich zastosowanie nie może rodzić odpowiedzialności za ewentualne skutki zastosowania zaproponowanych rozwiązań zarówno ze strony Oficyny MM, jak i Doradcy Prawnego Oficyny MM