Bezpłatna aplikacja na komputer – MM News... i jestem na bieżąco! Sprawdzam

STAN PRAWNY NA 10 KWIETNIA 2020 Jak i kiedy odbyć rozmowę dotyczącą sprawozdania z pracy do kontynuacji stażu i procesu awansu zawodowego? Opracował: Michał Łyszczarz, prawnik, główny specjalista w Wydziale Oświaty w Urzędzie Miasta w Dąbrowie Górniczej, współautor komentarza do Ustawy o systemie oświaty oraz wielu publikacji z zakresu prawa oświatowego Zatrudniam nauczyciela kontraktowego w trakcie stażu. Mimo epidemii staż jest kontynuowany. W jaki sposób w tej sytuacji można odbyć rozmowę podsumowującą dotychczasową pracę stażystki oraz kiedy powinna się odbyć rozmowa? Czy w sprawozdaniu należy uwzględnić informację na temat pracy zdalnej? Podstawa prawna: • Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 20 marca 2020 r. w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 (Dz.U. z 2020 r. poz. 493 ze zm.), • Ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 344). W obecnym stanie prawnym nie ma potrzeby zmieniać terminu odbywania rozmów związanych z awansem zawodowym, a wszelkie czynności można odbyć zdalnie. W tej sprawie ma zastosowanie § 11a Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19. Zgodnie z tym aktem prawnym w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty czynności organów tych jednostek określone w przepisach dotyczących funkcjonowania tych jednostek mogą być podejmowane za pomocą środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu art. 2 pkt 5 ustawy z o świadczeniu usług drogą elektroniczną lub za pomocą innych środków łączności, a w przypadku kolegialnych organów jednostek systemu oświaty – także w trybie obiegowym. Treść podjętej w ten sposób czynności powinna być utrwalona w formie odpowiednio protokołu, notatki, adnotacji lub w inny sposób. Zgodnie z przywołanym w tej regulacji art. 2 pkt 5 Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, przez środki komunikacji elektronicznej rozumiemy rozwiązania techniczne, w tym urządzenia teleinformatyczne i współpracujące z nimi narzędzia programowe, umożliwiające indywidualne porozumiewanie się na odległość przy wykorzystaniu transmisji danych między systemami teleinformatycznymi, a w szczególności pocztę elektroniczną. W praktyce można tu wykorzystać dowolne oprogramowanie umożliwiające kontakt, w tym komunikatory internetowe i za ich pomocą odbyć rozmowy. Oficyna MM nie udziela porad prawnych. Odpowiedzi są wyłącznie wyrazem własnej oceny Doradcy Prawnego Oficyny MM. Nie stanowią urzędowej wykładni prawa, a ich zastosowanie nie może rodzić odpowiedzialności za ewentualne skutki zastosowania zaproponowanych rozwiązań zarówno ze strony Oficyny MM, jak i Doradcy Prawnego Oficyny MM.