Bezpłatna aplikacja na komputer – MM News... i jestem na bieżąco! Sprawdzam

Opis stanowiska wicedyrektora szkoły Podstawa prawna: • Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta nauczyciela (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 2215), • Ustawa z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 1440), • Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 1148 ze zm.), • Rozporządzenie MEN z dnia 11 sierpnia 2017 r. w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora oraz inne stanowisko kierownicze w publicznym przedszkolu, publicznej szkole podstawowej, publicznej szkole ponadpodstawowej oraz publicznej placówce (Dz.U. z 2017 r. poz. 1597ze zm.), • Ustawa z dnia 7 października 1999 r. o języku polskim (Dz.U. z 2017 r. poz. 60). Opis stanowiska pracy to narzędzie mające na celu określenie i uporządkowanie zakresu wykonywanych na danym stanowisku zadań, odpowiedzialności, uprawnień oraz wymagań wobec osób, które to stanowisko zajmują. Prawidłowo skonstruowany opis stanowiska pracy powinien dawać jasny obraz wszystkich wymagań, jakie dana osoba musi spełnić, by we właściwy sposób wykonywać swoją pracę. Opis stanowiska pracy jest więc dokumentem organizacyjnym zawierającym informacje na temat stanowiska pracy, ze szczególnym uwzględnieniem zadań wykonywanych na danym stanowisku, zakresu odpowiedzialności i wymaganych kompetencji. Opis każdego nowo utworzonego stanowiska pracy sporządza się niezwłocznie po jego utworzeniu, a w sytuacji zaistnienia zmian w zakresie stanowiska pracy – dokonuje się niezwłocznej aktualizacji opisu tego stanowiska pracy. Za sporządzanie opisów wyższych stanowisk w służbie cywilnej w urzędzie odpowiada reprezentujący pracodawcę. Opisy stanowisk pracy zatwierdza reprezentujący pracodawcę po zasięgnięciu opinii osób merytorycznie nadzorujących dane stanowisko pracy oraz kierujących komórką organizacyjną. Reprezentujący pracodawcę odpowiada za zapoznanie pracownika zajmującego dane stanowisko pracy z zatwierdzonym opisem stanowiska pracy. W odniesieniu do wszystkich stanowisk szkolnych pracodawcą jest dyrektor szkoły, a w odniesieniu do dyrektora szkoły – organ prowadzący daną placówkę. Opis stanowiska wicedyrektora szkoły A. Metryka stanowiska pracy 1. Komórka organizacyjna Zespół Szkół nr 1 w Krakowie 2. Nazwa organu prowadzącego Urząd Miasta Krakowa 3. Nazwa stanowiska pracy wicedyrektor Zespołu Szkół nr 1 w Krakowie 4. Warunki pracy wynagrodzenie z tabeli …………………………………………………….. wynagrodzenie zasadnicze …………………………………………………….. dodatek funkcyjny …………………………………………………….. czas pracy/system pracy dwuzmianowy (zajęcia w szkole trwają od 7.00 do 20.00), pięć dni w tygodniu umowa na czas nieokreślony, okres powierzenia stanowiska ……………………………………………………. 5. Podległość służbowa pośrednia …………………………………………………….. bezpośrednia Dyrektor B. Cel istnienia stanowiska pracy (należy wpisać nie więcej niż trzy zdania, bez podawania podstawy prawnej) 1. Pomoc dyrektorowi szkoły w zarządzaniu i kierowaniu szkołą. 2. Kierowanie działalnością szkoły pod nieobecność dyrektora. 3. Sprawowanie nadzoru pedagogicznego we wskazanych przez dyrektora szkoły obszarach. C. Kluczowe obszary odpowiedzialności, zadań, uprawnień 1. Uprawnienia wicedyrektora szkoły 1. Podczas nieobecności w pracy dyrektora szkoły przejęcie uprawnień zgodnie z jego kompetencjami, a w szczególności: • podejmowanie decyzji w sprawach pilnych, bieżących, • podpisywanie dokumentów w zastępstwie lub z upoważnienia dyrektora, • współdziałanie z organem prowadzącym szkołę, związkami zawodowymi oraz innymi instytucjami, • kierowanie pracą sekretariatu, kadr i personelu obsługowego. 2. Sprawowanie nadzoru pedagogicznego we wskazanych przez dyrektora szkoły obszarach, w tym prowadzenie obserwacji lekcji nauczycieli, dokonywanie analizy i formułowanie projektów oceny ich pracy, sporządzanie wniosków o nagrody i odznaczenia dla nich. 3. Przydzielanie zadań i wydawanie poleceń służbowych pracownikom – za zgodą dyrektora szkoły. 4. Używanie pieczątki z tytułem: wicedyrektor szkoły, co upoważnia do podpisywania oficjalnych, wychodzących ze szkoły pism. 5. Wnioskowanie do dyrektora szkoły o przyznanie dodatku motywacyjnego nauczycielom za osiągnięcia w pracy zawodowej. 6. Występowanie z wnioskiem do dyrektora szkoły o ukaranie nauczyciela lub pracownika niebędącego nauczycielem – w przypadku jawnego naruszenia przez pracownika dyscypliny pracy. 7. Rozliczanie nauczycieli z pełnienia dyżurów podczas przerw międzylekcyjnych, przed i po lekcjach. 2. Zadania wicedyrektora szkoły 1. Zastępowanie dyrektora szkoły podczas jego nieobecności. 2. Pełnienie dyżuru kierowniczego w godzinach wyznaczonych przez dyrektora szkoły. 3. Realizacja zadań wynikających z planu pracy dydaktyczno-wychowawczej i opiekuńczej szkoły. 4. Monitorowanie realizacji zadań spoczywających na pracownikach, uczniach i rodzicach uczniów w celu zapewnienia właściwej organizacji pracy szkoły, bezpieczeństwa i porządku w budynku szkolnym. 5. Opracowywanie analiz wyników badań efektywności nauczania i wychowania. 6. Opracowanie tygodniowego planu zajęć dydaktycznych, przydziału sal na zajęcia dydaktyczno-wychowawcze oraz przydziału dyżurów podczas przerw międzylekcyjnych. 7. Prowadzenie wspólnie z dyrektorem czynności związanych z organizacją egzaminów zewnętrznych. 8. Kontrola prowadzenia dzienników, arkuszy ocen i innej dokumentacji przebiegu nauczania. 9. Organizacja zastępstw doraźnych za nieobecnych nauczycieli, prowadzenie ich dokumentacji oraz rozliczanie nauczycieli odbywających zastępstwa z ich prawidłowego odbycia i zapisu w dziennikach lekcyjnych. 10. Nadzór nad organizacją wycieczek i wyjść poza teren szkoły oraz dotyczącą ich dokumentacją. 11. Prowadzenie ewidencji godzin ponadwymiarowych. 12. Organizowanie pedagogizacji rodziców. 13. Organizowanie całokształtu pracy wychowawców klas, kontrola prowadzenia przez nich dokumentacji klasy. 14. Sprawowanie nadzoru nad pracą pedagoga i psychologa szkolnego oraz nad ich współpracą z wychowawcami klas. 15. Współpracowanie z poradnią psychologiczno-pedagogiczną, policją i służbami porządkowymi w zakresie pomocy uczniom oraz zapewnienia ładu i porządku na terenie szkoły i poza nim. 16. Współdziałanie ze szkołami wyższymi oraz zakładami kształcenia nauczycieli w organizacji praktyk studenckich oraz prowadzenie wymaganej dokumentacji. 17. Monitorowanie działalności samorządu uczniowskiego i organizacji uczniowskich działających wśród uczniów szkoły. 18. Czuwanie nad prawidłowym funkcjonowaniem świetlicy szkolnej, biblioteki szkolnej oraz sklepiku szkolnego. 19. Organizacja i nadzór nad prawidłowym funkcjonowaniem kół zainteresowań. 20. Organizowanie promocji szkoły. 21. Współpraca przy rekrutacji do klas pierwszych. 22. Redagowanie strony BIP szkoły. 23. Przygotowywanie sprawozdań wewnętrznych i zewnętrznych z pracy szkoły. 24. Wykonywanie innych zadań i prac zleconych przez dyrektora szkoły. 3. Odpowiedzialność wicedyrektora szkoły 1. Podczas nieobecności w pracy dyrektora szkoły – za całokształt pracy szkoły. 2. Funkcjonowanie szkoły w czasie pełnienia dyżuru. 3. Przed dyrektorem szkoły – za prawidłową i terminową realizację powierzonych zadań, w szczególności za: • dyscyplinę i porządek na terenie szkoły, zapewniające bezpieczeństwo uczniom i pracownikom, m.in. terminowe rozpoczynanie i kończenie lekcji, solidne pełnienie dyżurów podczas przerw międzylekcyjnych, • prawidłowe i terminowe organizowanie zastępstw za nieobecnych nauczycieli, • pełną realizację zadań wychowawczo-opiekuńczych przez wychowawców, • prawidłowe prowadzenie dokumentacji szkolnej. 4. Odpowiedzialność materialna za powierzone mienie. D. Wymagane kompetencje i doświadczenie zawodowe 1. Wykształcenie Wykształcenie wyższe i tytuł zawodowy magister, magister inżynier lub równorzędny, oraz przygotowanie pedagogiczne i kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela w szkole. 2. Staż pracy Co najmniej czteroletni staż pracy pedagogicznej na stanowisku nauczyciela lub czteroletni staż pracy dydaktycznej na stanowisku nauczyciela akademickiego. 3. Formalne uprawnienia 1. Wymagania zdrowotne niezbędne do wykonywania pracy na stanowisku kierowniczym. 2. Pełna zdolność do czynności prawnych i korzystanie z praw publicznych, 3. Niekaralność karą dyscyplinarną, o której mowa w art. 76 ust. 1 Karty nauczyciela, oraz brak toczącego się postępowania dyscyplinarnego. 4. Brak skazania prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe. 5. Brak trwającego postępowania o przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego. 6. Niekaralność zakazem pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o którym mowa w art. 31 ust. 1 pkt 4 Ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych. 7. W przypadku cudzoziemca – posiada znajomość języka polskiego poświadczoną na zasadach określonych w Ustawie o języku polskim. 4. Wiedza i umiejętności 1. Stopień nauczyciela kontraktowego, mianowanego lub dyplomowanego – w przypadku nauczyciela. 2. Co najmniej dobra ocena pracy w okresie ostatnich czterech lat pracy lub pozytywna ocena dorobku zawodowego w okresie ostatniego roku albo – w przypadku nauczyciela akademickiego – pozytywna ocena pracy w okresie ostatnich czterech lat pracy w szkole wyższej – przed powierzeniem stanowiska wicedyrektora. Osoba zatwierdzająca opis stanowiska pracy: Zatwierdzam opis stanowiska pracy ………………………………… (imię i nazwisko) …………………………………………. (data, podpis) Osoba zatwierdzająca/opiniująca opis stanowiska pracy: Opiniuję pozytywnie/negatywnie opis stanowiska pracy ………………………………… (imię i nazwisko) ………………………………………… (data, podpis) Osoba zajmująca opisane stanowisko pracy: Zapoznałem się z opisem zajmowanego przeze mnie stanowiska pracy ………………………………… (imię i nazwisko) ………………………………………. (data, podpis)