Bezpłatna aplikacja na komputer – MM News... i jestem na bieżąco! Sprawdzam

Ustalenia z pracownikami poradni w sprawie organizacji pracy w czasie epidemii Szanowni Państwo, na podstawie § 1 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 20 marca 2020 r. w sprawie szczegółowych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 (Dz.U. z 2020 r. poz. 493 ze zm.) zobowiązuję Państwa do wspólnego ustalenia zasad funkcjonowania poradni w sytuacji konieczności wykonywania zadań na odległość. Proszę wpisać swoje propozycje na zielono, propozycje ustaleń zaproponowane przez dyrektora oznaczono niebieskim. Rozdział 1 Ustalenie tygodniowego zakresu treści do zrealizowania uwzględnia w szczególności: 1) równomierne obciążenie uczniów w poszczególnych dniach tygodnia, 2) zróżnicowanie zajęć w każdym dniu, 3) możliwości psychofizyczne uczniów do podejmowania intensywnego wysiłku umysłowego w ciągu dnia, 4) łączenie naprzemienne kształcenia z użyciem monitorów ekranowych i bez ich użycia, 5) ograniczenia wynikające ze specyfiki zajęć, 6) tygodniowy zakres treści realizowanych z uczniami uwzględnia następujące propozycje: • zadania realizujemy zgodnie z dotychczasowym tygodniowym planem z wykorzystaniem technik umożliwiających kontakt na odległość – dotyczy to w szczególności zajęć z zakresu rewalidacji, logopedycznych zajęć korekcyjno- -kompensacyjnych, o ile zajęcia te uczeń może wykonać bez bezpośredniego nadzoru nauczyciela, jedynie wykonując ćwiczenia zadane za pomocą środków komunikacji elektronicznej, • zajęcia do zrealizowania, w tym zestawy ćwiczeń, są przesyłane uczniom raz w tygodniu, w terminie ustalonym z uczniem lub jego rodzicami, • przez cały tydzień proponujemy równomiernie np. oglądanie filmów, pracę uczniów na platformie edukacyjnej, oglądanie krótkich filmików edukacyjnych, rozwiązywanie testów, oglądanie prezentacji – z wykorzystaniem komputera; oraz proponujemy prace, np. plastyczne, graficzne, kolaż, albumy, wykonywanie prac technicznych, doświadczeń przyrodniczych, fizycznych i innych, wykonywanie zdjęć, zajęcia ruchowe itp. – bez wykorzystania komputera, • w okresie ograniczenia funkcjonowania poradni nie wykonuje się diagnozy pedagogicznej, • inne (propozycje nauczycieli): o gry edukacyjne – nauka i zabawa razem z rodzicem lub rodzeństwem, jako forma integracji rodzinnej połączona z edukacją, o …………………………………………………………………………, o …………………………………………………………………………, o …...…………………………………………………………………….. Rozdział 2 Ustalenie sposobu monitorowania postępów uczniów: 1) Postępy uczniów monitoruje się na podstawie prac wykonanych samodzielnie w domu na podstawie zadań przesłanych przez nauczyciela. 2) Dla uczniów nieposiadających warunków do kontaktowania się przez internet nauczyciel jest zobowiązany przygotować komplet materiałów drukowanych lub z wykorzystaniem ćwiczeń w wersji papierowej, które zostaną odebrane przez rodziców z siedziby poradni, lub wysłane pocztą tradycyjną, w zależności od ustaleń poczynionych z rodzicami. 3) Obowiązkiem nauczyciela jest sprawdzić materiały odebrane od ucznia. 4) Nauczyciele nieposiadający odpowiedniego sprzętu komputerowego mogą skorzystać ze sprzętu poradni lub wypożyczyć go z siedziby poradni. Ten fakt należy odnotować w placówce. 5) Zadania i ćwiczenia, które nauczyciele zadają do realizacji, muszą być tak opracowane, by uczniowie mogli wykonać je samodzielnie. 6) Przygotowujemy indywidualnie dla każdego ucznia ćwiczenia i zadania, ale też prace bez komputera wysłane w formie zdjęcia. Rozdział 3 Ustalenie sposobu informowania uczniów lub rodziców o postępach ucznia przez pocztę elektroniczną, w e-dzienniku Librus Synergia: 1) Formą kontaktu może być także rozmowa telefoniczna. Numery telefonów do poszczególnych rodziców znajdują się w e-dzienniku Librus Synergia. 2) Inne propozycje dotyczące sposobu informowania uczniów lub rodziców: • w sytuacji braku dostępu do internetu nauczyciel wysyła do rodziców pisemną informację o postępach dziecka i zrealizowanej pracy.   Rozdział 4 Ustalanie sposobu dokumentowania realizacji zadań poradni: 1) Dokumentowanie realizacji zadań poradni następuje przez e-dziennik Librus Synergia. 2) Pracę zdalną nauczyciele zapisują w zakładce: Narzędzia – dodatkowe godziny nauczycieli – praca zdalna. 3) Nauczyciele, zapisując realizację zadań, określają temat zajęć. 4) Nauczyciele monitorują aktywność uczniów przez sprawdzanie odebranych wiadomości i na podstawie wykonania zadań. 5) Pedagog, psycholog oraz inni nauczyciele specjaliści zapisują swoje codzienne zdalne zadania w zakładce: Narzędzia – dodatkowe godziny nauczycieli – praca zdalna. 6) Inne propozycje: a) informowanie rodziców o postępach ucznia może mieć również formę informacji pisemnej, wysłanej do domu, b) ………………………………………………………………………………………, c) ………………………………………………………………………………………, d) ………………………………………………………………………………………. Rozdział 6 Wskazywanie, we współpracy z nauczycielami, źródeł i materiałów niezbędnych do realizacji zajęć, w tym materiałów w postaci elektronicznej, z których uczniowie lub rodzice mogą korzystać: 1) Nauczyciele korzystają ze źródeł i materiałów niezbędnych do realizacji zajęć, w tym materiałów w postaci elektronicznej, z których mogą również korzystać rodzice i uczniowie: • portal wiedzy dla nauczycieli, • strona Centrum Nauki Kopernik, • serwis Muzykoteka Szkolna, • biblioteka Cyfrowa Polona, • Biblioteka Cyfrowa Ośrodka Rozwoju Edukacji. 2) Nauczyciele proponują do realizacji zajęć prowadzonych drogą elektroniczną następujące strony internetowe, portale edukacyjne, platformy edukacyjne i inne: • …………………………………………………………………………..…..., • ………………………………………………………………………………., • ………………………………………………………………………………., • ………………………………………………………………………………., • ……………………………………………………………………………….. Rozdział 7 Zapewnianie każdemu uczniowi lub rodzicom możliwość konsultacji z nauczycielem prowadzącym zajęcia oraz przekazywanie im informacji o formie i terminach tych konsultacji: 1) Uczniowie i rodzice mają codzienną możliwość konsultacji z nauczycielami lub innymi pracownikami poradni przez przekazywanie informacji zwrotnych drogą elektroniczną lub za pomocą telefonu. 2) Nauczyciele są zobowiązani do udzielania uczniom porad i wskazówek ułatwiających zrozumienie przekazywanych treści. 3) Rodzice mają prawo znać zakres przekazywanych treści oraz monitorować je lub proponować modyfikacje w sytuacjach, gdy ich dzieci nie są w stanie zrealizować zadań w formie wskazanej przez nauczyciela. 4) Inne propozycje nauczycieli w zakresie umożliwienia rodzicom i uczniom konsultacji na temat prowadzonych zdalnie zajęć i zadawanych ćwiczeń: ………………………………………………………………………………………… …………………………………………………………………………………………