Dostęp do serwisu wygasł w dniu . Kliknij "wznów dostęp", aby nadal korzystać z bogactwa treści, eksperckiej wiedzy, wzorów, dokumentów i aktualności oświatowych.
Witaj na Platformie MM.
Zaloguj się, aby korzystać z dostępu do zakupionych serwisów.
Możesz również swobodnie przeglądać zasoby Platformy bez logowania, ale tylko w ograniczonej wersji demonstracyjnej.
Chcesz sprawdzić zawartość niezbędników i czasopism? Zyskaj 14 dni pełnego dostępu całkowicie za darmo i bez zobowiązań.
Zarządzenie nr ........../2020
Dyrektora Przedszkola ....................................... w ..........................................
z dnia ...................................
w sprawie organizacji nauki w warunkach domowych
Na podstawie § 1 i 2 Rozporządzenia MEN z dnia 20 marca 2020 r. w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 (Dz.U. z 2020 r. poz. 493 ze zm.), przyjmuje się zasady organizacji nauki w okresie zawieszenia zajęć.
§ 1
Zasady ogólne
W okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 dyrektor przedszkola odpowiada za organizację realizacji zadań tej jednostki z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość lub innego sposobu realizacji tych zadań.
§ 2
Informacja o sposobie i trybie realizacji zadań przedszkola
1. Dyrektor przekazuje wychowankom, rodzicom i nauczycielom informację o sposobie i trybie realizacji zadań przedszkola w okresie czasowego ograniczenia jego funkcjonowania. Przekazanie informacji może nastąpić za pośrednictwem poczty elektronicznej, dziennika elektronicznego, mediów społecznościowych, a także z wykorzystaniem innych dostępnych środków komunikacji, w tym poczty tradycyjnej.
2. Informację o sposobie i trybie realizacji zadań przedszkola w okresie czasowego ograniczenia jego funkcjonowania wywiesza się w sposób zwyczajowo przyjęty w przedszkolu.
3. Wykorzystanie poczty tradycyjnej, o którym mowa w ust. 1, następuje tylko w przypadku, gdy rodzic nie potwierdza za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej faktu otrzymania informacji o sposobie i trybie realizacji zadań przedszkola w okresie czasowego ograniczenia jego funkcjonowania.
4. W przypadku określonym w ust. 3 przystąpienie do realizacji podstawy programowej następuje po otrzymaniu zwrotnego potwierdzenia odbioru przez rodziców informacji o sposobie i trybie realizacji zadań przedszkola w okresie czasowego ograniczenia jej funkcjonowania.
§ 3
Ustalenie tygodniowego zakresu treści nauczania
1. Współpraca nauczycieli z wychowankami lub rodzicami przebiega z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej, w szczególności dziennika elektronicznego, poczty elektronicznej, telefonicznie, lub dowolnego innego środka komunikacji zdalnej, jak komunikatory elektroniczne, portale społecznościowe itd.
2. Rodzice wychowanków udostępniają adresy poczty elektronicznej, które mogą zostać wykorzystane do komunikacji w ramach realizacji podstawy programowej wychowania przedszkolnego. W przypadku braku możliwości technicznych udostępnienia takiego adresu zaleca się udostępnienie przez rodziców numerów telefonów. Za pomocą środków komunikacji elektronicznej i telefonicznej nauczyciele przedmiotowi przekażą rodzicom tygodniowy zakres treści nauczania.
3. Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych oddziałach, o którym mowa w ust. 2, ustala dyrektor we współpracy z nauczycielami, uwzględniając w szczególności:
1) równomierne obciążenie wychowanków w poszczególnych dniach tygodnia,
2) zróżnicowanie zajęć w każdym dniu,
3) możliwości psychofizyczne dzieci podejmowania intensywnego wysiłku umysłowego w ciągu dnia,
4) łączenie przemienne kształcenia z użyciem monitorów ekranowych i bez ich użycia,
5) ograniczenia wynikające ze specyfiki zajęć.
4. Współpraca dyrektora z nauczycielami, o której mowa w ust. 3, następuje z wykorzystaniem służbowej poczty elektronicznej, udostępnionej nauczycielom przez przedszkole. Nauczyciele przekazują dyrektorowi propozycje tygodniowego zakresu treści nauczania w poszczególnych oddziałach w formie dokumentu w formacie (.doc lub .xls) wybranym przez dyrektora.
5. Dyrektor akceptuje propozycje nauczyciela, o których mowa w ust. 3, lub zwraca nauczycielowi do poprawy, wraz z uwagami wyrażonymi w formie elektronicznej lub telefonicznie. Dyrektor wskazuje termin, w którym powinna nastąpić poprawa propozycji tygodniowego zakresu treści nauczania.
§ 4
Monitorowanie postępów wychowanków
W okresie ograniczenia funkcjonowania przedszkola określonym w Rozporządzeniu MEN z dnia 20 marca 2020 r. w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 oraz przepisach szczególnych, monitorowanie postępów wychowanków następuje na podstawie prac wykonanych przez nich w domu.
§ 5
Realizacja zajęć
1. Dyrektor wskazuje, we współpracy z nauczycielami, źródła i materiały niezbędne do realizacji zajęć, w tym materiały w postaci elektronicznej, z których wychowankowie lub rodzice mogą korzystać. Zajęcia z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość mogą być realizowane w szczególności przez informowanie rodziców o dostępnych materiałach i możliwych formach ich realizacji przez dziecko w domu.
2. Dyrektor zapewnia każdemu wychowankowi lub rodzicom możliwość konsultacji z nauczycielem prowadzącym zajęcia oraz przekazuje im informację o formie i terminach tych konsultacji. W celu wykonania tego zadania dyrektor określa grafik dyżurów, w czasie których nauczyciele są dostępni dla wychowanków za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej. Grafik jest rozpowszechniany wśród rodziców za pośrednictwem środków, o których mowa w § 3 ust. 2.
§ 6
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.