Dostęp do serwisu wygasł w dniu . Kliknij "wznów dostęp", aby nadal korzystać z bogactwa treści, eksperckiej wiedzy, wzorów, dokumentów i aktualności oświatowych.
Witaj na Platformie MM.
Zaloguj się, aby korzystać z dostępu do zakupionych serwisów.
Możesz również swobodnie przeglądać zasoby Platformy bez logowania, ale tylko w ograniczonej wersji demonstracyjnej.
Chcesz sprawdzić zawartość niezbędników i czasopism? Zyskaj 14 dni pełnego dostępu całkowicie za darmo i bez zobowiązań.
Zarządzenie nr………………./2020
Dyrektora Poradni ………………………………………………
dotyczące organizacji zdalnej pracy poradni w warunkach ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty
Na podstawie § 1 i 2 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 20 marca 2020 r. w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 (Dz.U. z 2020 r. poz. 493 ze zm.).
§ 1
Zasady ogólne
W okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 dyrektor poradni odpowiada za organizację realizacji jej zadań – z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość lub innego sposobu realizacji tych zadań.
§ 2
Informacja o sposobie i trybie realizacji zadań placówki
1. Dyrektor przekazuje uczniom, rodzicom i nauczycielom informację o sposobie i trybie realizacji zadań poradni w okresie czasowego ograniczenia jej funkcjonowania. Przekazanie informacji może nastąpić za pośrednictwem poczty elektronicznej, dziennika elektronicznego, mediów społecznościowych, a także z wykorzystaniem innych dostępnych środków komunikacji, w tym poczty tradycyjnej.
2. Informację o sposobie i trybie realizacji zadań w okresie czasowego ograniczenia jej funkcjonowania wywiesza się w sposób zwyczajowo przyjęty w placówce.
3. Wykorzystanie poczty tradycyjnej, o którym mowa w ust. 1, następuje tylko w przypadku, gdy rodzic nie potwierdza za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej faktu otrzymania informacji o sposobie i trybie realizacji zadań poradni w okresie czasowego ograniczenia jej funkcjonowania.
§ 3
Ustalenie tygodniowego zakresu pracy poradni
1. Współpraca nauczycieli z uczniami lub rodzicami przebiega z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej, w szczególności poczty elektronicznej oraz telefonicznie.
2. Rodzice uczniów udostępniają adresy poczty elektronicznej, które mogą zostać wykorzystane do komunikacji. W przypadku braku możliwości technicznych udostępnienia takiego adresu zaleca się udostępnienie przez rodziców numerów telefonów. Za pomocą środków komunikacji elektronicznej i telefonicznej nauczyciele specjaliści przekażą rodzicom zasady wykonywania zadań poradni w okresie ograniczenia jej funkcjonowania.
3. Zakres prac do zrealizowania w poszczególnych tygodniach ograniczenia funkcjonowania placówki ustala dyrektor we współpracy z nauczycielami i innymi pracownikami.
4. Współpraca dyrektora z nauczycielami, o której mowa w ust. 3, następuje z wykorzystaniem służbowej poczty elektronicznej, udostępnionej nauczycielom przez placówkę. Nauczyciele przekazują dyrektorowi propozycje tygodniowego zakresu pracy w formie dokumentu w formacie doc lub xls, wybranym przez dyrektora.
5. Dyrektor akceptuje propozycje nauczyciela, o których mowa w ust. 3, lub zwraca je nauczycielowi do poprawy, wraz z uwagami wyrażonymi w formie elektronicznej lub telefonicznie. Dyrektor wskazuje termin, w którym powinna nastąpić poprawa propozycji tygodniowego zakresu treści nauczania.
§ 4
Realizacja zajęć
1. Dyrektor wskazuje, we współpracy z nauczycielami, źródła i materiały niezbędne do realizacji zajęć, w tym materiały w postaci elektronicznej, z których uczniowie lub rodzice mogą korzystać. Zajęcia z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość mogą być realizowane w szczególności z wykorzystaniem materiałów wskazanych przez nauczyciela, przez podejmowanie przez ucznia aktywności określonych przez nauczyciela, potwierdzających zapoznanie się ze wskazanym materiałem oraz przez informowanie rodziców o dostępnych materiałach i możliwych formach ich realizacji przez dziecko w domu – w przypadku dzieci objętych wczesnym wspomaganiem rozwoju, zajęciami rewalidacyjno-wychowawczymi oraz uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym lub z niepełnosprawnościami sprzężonymi.
2. Dyrektor zapewnia każdemu uczniowi lub rodzicom możliwość konsultacji z osobą prowadzącą zajęcia oraz przekazuje im informację o formie i terminach tych konsultacji. W celu wykonania tego zadania dyrektor określa grafik dyżurów, w czasie których nauczyciele są dostępni dla uczniów za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej. Grafik jest rozpowszechniany wśród uczniów i rodziców za pośrednictwem środków, o których mowa w § 3 ust. 2.
§ 6
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
………………………..
(podpis dyrektora)