Dostęp do serwisu wygasł w dniu . Kliknij "wznów dostęp", aby nadal korzystać z bogactwa treści, eksperckiej wiedzy, wzorów, dokumentów i aktualności oświatowych.
Witaj na Platformie MM.
Zaloguj się, aby korzystać z dostępu do zakupionych serwisów.
Możesz również swobodnie przeglądać zasoby Platformy bez logowania, ale tylko w ograniczonej wersji demonstracyjnej.
Chcesz sprawdzić zawartość niezbędników i czasopism? Zyskaj 14 dni pełnego dostępu całkowicie za darmo i bez zobowiązań.
Procedura zwalniania uczniów z zajęć lekcyjnych
Zasady zwalniania uczniów z zajęć szkolnych na prośbę rodzica
1. Ucznia można zwolnić z obowiązkowych zajęć tylko na pisemną prośbę rodziców odnotowaną w dzienniczku ucznia.
2. W treści zwolnienia rodzic/opiekun prawny:
1) uzasadnia przyczynę prośby o zwolnienie,
2) określa sposób powrotu dziecka do domu,
3) zawiera swoją odpowiedzialność za czas powrotu dziecka do domu, jeśli dziecko ma wracać samodzielnie.
3. Uczeń zgłasza się z prośbą o zwolnienie do wychowawcy klasy, pod jego nieobecność – do wychowawcy wspomagającego, a w razie jego nieobecności – do dyrektora szkoły.
4. Osoba otrzymująca prośbę o zwolnienie potwierdza to podpisem pod zwolnieniem i podejmuje decyzję o zwolnieniu ucznia.
5. Jeżeli zachodzi podejrzenie sfałszowania zwolnienia, należy zwolnić ucznia dopiero po otrzymaniu telefonicznego potwierdzenia rodzica.
6. Po uzyskaniu zgody wychowawcy uczeń zgłasza się do sekretariatu, gdzie zostaje odnotowane zwolnienie w rejestrze zwolnień.
7. Po dokonaniu wpisu w rejestrze zwolnień uczeń zgłasza się do pani woźnej z prośbą o otwarcie szatni, okazując zwolnienie.
8. Rodzice mogą osobiście, lecz nie telefonicznie poprosić wychowawcę o zwolnienie dziecka, co potwierdzają wpisem w zeszycie kontaktów wychowawcy z rodzicami.
Zasady zwalniania uczniów na ich prośbę z powodu złego samopoczucia
1. Każda informacja od ucznia o złym samopoczuciu lub zachorowaniu zobowiązuje nauczyciela do udzielenia pomocy na zasadach opisanych poniżej.
2. Po uzyskaniu informacji o złym samopoczuciu nauczyciel prosi ucznia dyżurnego o odprowadzenie ucznia do gabinetu pielęgniarki lub kieruje ucznia dyżurnego do sekretariatu szkoły z prośbą o wezwanie pielęgniarki do sali lekcyjnej.
3. Pielęgniarka dokonuje diagnozy stanu zdrowia i podejmuje decyzję dotyczącą powrotu ucznia na lekcję lub powiadomienia rodziców/prawnych opiekunów o stanie zdrowia dziecka, pozostawiając je w gabinecie do czasu przyjścia rodzica/prawnego opiekuna, a w razie potrzeby – wzywa karetkę pogotowia z jednoczesnym powiadomieniem dyrekcji szkoły.
4. W sytuacji nieobecności pielęgniarki nauczyciel odsyła ucznia do sekretariatu – dalsze decyzje podejmuje dyrekcja szkoły.