Dostęp do serwisu wygasł w dniu . Kliknij "wznów dostęp", aby nadal korzystać z bogactwa treści, eksperckiej wiedzy, wzorów, dokumentów i aktualności oświatowych.
Witaj na Platformie MM.
Zaloguj się, aby korzystać z dostępu do zakupionych serwisów.
Możesz również swobodnie przeglądać zasoby Platformy bez logowania, ale tylko w ograniczonej wersji demonstracyjnej.
Chcesz sprawdzić zawartość niezbędników i czasopism? Zyskaj 14 dni pełnego dostępu całkowicie za darmo i bez zobowiązań.
Tabela 2. Efekty realizacji podstawy programowej wychowania przedszkolnego w roku szkolnym 2022/2023 – analiza na podstawie arkuszy obserwacji rozwoju dziecka/arkuszy diagnozy gotowości szkolnej (przykładowe wypełnienie)
Nauczyciele: Grupa wiekowa: pięciolatki
Obszar
(I, II, III lub IV) Wybrane efekty edukacyjne
(jakie umiejętności i sprawności były ćwiczone) Przykłady zrealizowanych zajęć edukacyjnych
(tematy zajęć zgodnie z wpisem do dziennika zajęć) Data realizacji Uwagi
(problemy wynikające z realizacji)
Obszar rozwoju fizycznego 6. Umiejętności i sprawności dziecka – efekty: 6) inicjuje zabawy konstrukcyjne, majsterkuje, buduje, wykorzystując zabawki, materiały użytkowe, w tym materiały naturalne 1. Zabawa konstrukcyjna – Moje osiedle, moje miasto (zajęcia kierowane)
2. Zabawy plastyczne – Mój wymarzony ogródek przedszkolny (zajęcia kierowane) .............................. ..................................
Obszar rozwoju emocjonalnego 4. Umiejętności i sprawności dziecka – efekty: 4) przedstawia swoje emocje i uczucia, używając charakterystycznych dla dziecka form wyrazu 1. Wiem, co to są emocje – tworzymy własne emotki (zajęcia otwarte)
2. .......................................................... ............................. ..................................
Obszar rozwoju społecznego 4. Umiejętności i sprawności dziecka – efekty: 4) używa zwrotów grzecznościowych podczas powitania, pożegnania, sytuacji wymagającej przeproszenia i przyjęcia konsekwencji swojego zachowania 1. Znamy czarodziejskie słowa i wiemy, kiedy ich używać (praca w grupach)
2. .......................................................... ............................. ..................................
Obszar rozwoju poznawczego 23. Umiejętności i sprawności dziecka – efekty: 9).czyta obrazy, wyodrębnia i nazywa ich elementy, nazywa symbole i znaki znajdujące się w otoczeniu, wyjaśnia ich znaczenie 1. Podróże po moim mieście – poznajemy symbole i znaki drogowe w najbliższym otoczeniu z wykorzystaniem tablicy multimedialnej (zajęcia otwarte)
2. .......................................................... ............................. ..................................