Bezpłatna aplikacja na komputer – MM News... i jestem na bieżąco! Sprawdzam

Tabela 2. Efekty realizacji podstawy programowej wychowania przedszkolnego w roku szkolnym 2022/2023 – analiza na podstawie arkuszy obserwacji rozwoju dziecka/arkuszy diagnozy gotowości szkolnej (przykładowe wypełnienie) Nauczyciele: Grupa wiekowa: pięciolatki Obszar (I, II, III lub IV) Wybrane efekty edukacyjne (jakie umiejętności i sprawności były ćwiczone) Przykłady zrealizowanych zajęć edukacyjnych (tematy zajęć zgodnie z wpisem do dziennika zajęć) Data realizacji Uwagi (problemy wynikające z realizacji) Obszar rozwoju fizycznego 6. Umiejętności i sprawności dziecka – efekty: 6) inicjuje zabawy konstrukcyjne, majsterkuje, buduje, wykorzystując zabawki, materiały użytkowe, w tym materiały naturalne 1. Zabawa konstrukcyjna – Moje osiedle, moje miasto (zajęcia kierowane) 2. Zabawy plastyczne – Mój wymarzony ogródek przedszkolny (zajęcia kierowane) .............................. .................................. Obszar rozwoju emocjonalnego 4. Umiejętności i sprawności dziecka – efekty: 4) przedstawia swoje emocje i uczucia, używając charakterystycznych dla dziecka form wyrazu 1. Wiem, co to są emocje – tworzymy własne emotki (zajęcia otwarte) 2. .......................................................... ............................. .................................. Obszar rozwoju społecznego 4. Umiejętności i sprawności dziecka – efekty: 4) używa zwrotów grzecznościowych podczas powitania, pożegnania, sytuacji wymagającej przeproszenia i przyjęcia konsekwencji swojego zachowania 1. Znamy czarodziejskie słowa i wiemy, kiedy ich używać (praca w grupach) 2. .......................................................... ............................. .................................. Obszar rozwoju poznawczego 23. Umiejętności i sprawności dziecka – efekty: 9).czyta obrazy, wyodrębnia i nazywa ich elementy, nazywa symbole i znaki znajdujące się w otoczeniu, wyjaśnia ich znaczenie 1. Podróże po moim mieście – poznajemy symbole i znaki drogowe w najbliższym otoczeniu z wykorzystaniem tablicy multimedialnej (zajęcia otwarte) 2. .......................................................... ............................. ..................................