Dostęp do serwisu wygasł w dniu . Kliknij "wznów dostęp", aby nadal korzystać z bogactwa treści, eksperckiej wiedzy, wzorów, dokumentów i aktualności oświatowych.
Witaj na Platformie MM.
Zaloguj się, aby korzystać z dostępu do zakupionych serwisów.
Możesz również swobodnie przeglądać zasoby Platformy bez logowania, ale tylko w ograniczonej wersji demonstracyjnej.
Chcesz sprawdzić zawartość niezbędników i czasopism? Zyskaj 14 dni pełnego dostępu całkowicie za darmo i bez zobowiązań.
Wymagania wobec placówek. Część III
Wymaganie 3: Placówka współpracuje ze środowiskiem lokalnym na rzecz wzajemnego rozwoju
Ankieta dla przedstawicieli instytucji i organizacji współpracujących z poradnią,
np. Centrum Pomocy Rodzinie, Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej,
inna poradnia psychologiczno-pedagogiczna
Szanowni Państwo,
prosimy o wypełnienie ankiety, której celem jest pozyskane informacji na temat celowości współpracy poradni z instytucjami i organizacjami działającymi w środowisku lokalnym. Ankieta jest anonimowa. Zbiorcze wyniki zostaną zawarte w Raporcie Ewaluacji Wewnętrznej Poradni w roku szkolnym ………… i posłużą udoskonaleniu pracy placówki.
1. Czy poradnia integruje się ze środowiskiem lokalnym, współorganizując różnego rodzaju przedsięwzięcia?
TAK NIE NIE POTRAFIĘ POWIEDZIEĆ
Jeśli tak, to jakie?
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
2. Jakie poradnia podjęła formy współpracy ze środowiskiem lokalnym w ciągu ostatnich trzech lat? Proszę wymienić.
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
3. Co świadczy o tym, że współpraca placówki z instytucjami i organizacjami działającymi w środowisku lokalnym jest celowa?
a) udział w debatach dotyczących profilaktyki uzależnień,
b) organizacja szkoleń i warsztatów dla nauczycieli i dyrektorów,
c) wsparcie szkół w zakresie pomocy psychologiczno-pedagogicznej,
d) stworzenie sieci wsparcia dla specjalistów, np. logopedów, pedagogów, psychologów,
e) umożliwienie odbywania praktyk studenckich we współpracy z wyższymi uczelniami,
f) porady i konsultacje dla rodziców i nauczycieli wychowawców w rozwiązywaniu trudności wychowawczych,
g) organizacja zajęć i terapii dla dzieci i młodzieży,
h) inne (jakie?) ……………………………………………………………………………
4. Współpraca z jaką instytucją czy organizacją ma według Państwa największy wpływ na rozwój poradni? Proszę ocenić w skali 1–5, przy czym 1 oznacza najmniejszy wpływ, a 5 największy.
a) Centrum Pomocy Rodzinie – …………………………,
b) GOPS, MOPS – ………………………………….……,
c) ośrodki wychowawcze – ………………………………,
d) szkoły, przedszkola – …………………………….……,
e) biblioteki publiczne – ……………………………………
5. Czy chcielibyście Państwo, żeby w ofercie poradni pojawiły się nowe formy współpracy? Jeśli tak, to jakie?
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
6. W jaki sposób poradnia poprzez swoje działania wpływa na rozwój instytucji lub organizacji, z którymi współpracuje?
a) dostarcza fachowej pomocy psychologiczno-pedagogicznej,
b) prowadzi działalność edukacyjną dla klientów poradni,
c) współorganizuje imprezy i uroczystości promujące poradnię i współpracujące z nią organizacje i instytucje,
d) organizuje doskonalenie zawodowe, w tym zewnętrzne,
e) diagnozuje problemy edukacyjno-wychowawcze, opracowuje system pomocy, monitoruje działania instytucji i organizacji, celem wzajemnej współpracy,
f) inne (jakie?) …………………………………………………………………………
7. Skąd dowiadujecie się Państwo o wydarzeniach i działaniach poradni?
a) ze strony internetowej,
b) z mediów,
c) otrzymujemy ofertę,
d) z fanpage’a na portalu społecznościowym,
e) z bezpośrednich kontaktów z nauczycielami poradni,
f) z innych (jakich?) ……………………………………………………………