Dostęp do serwisu wygasł w dniu . Kliknij "wznów dostęp", aby nadal korzystać z bogactwa treści, eksperckiej wiedzy, wzorów, dokumentów i aktualności oświatowych.
Witaj na Platformie MM.
Zaloguj się, aby korzystać z dostępu do zakupionych serwisów.
Możesz również swobodnie przeglądać zasoby Platformy bez logowania, ale tylko w ograniczonej wersji demonstracyjnej.
Chcesz sprawdzić zawartość niezbędników i czasopism? Zyskaj 14 dni pełnego dostępu całkowicie za darmo i bez zobowiązań.
Właściwości diagnozy psychopedagogicznej
Kryteria Diagnoza psychopedagogiczna
Przedmiot diagnozy • Osoba uwikłana w splot związków i zależności swoich działań, realizująca zadania i problemy codziennego życia,
• działania osoby w określonych warunkach
Znaczenie diagnozy Diagnoza pełna
Pytania • Jaki jest człowiek?/Jaki jest interesujący nas stan rzeczy?
• Jak do tego doszło, że właśnie tak, a nie inaczej się zachowuje?/Dlaczego interesujący nas stan rzeczy jest właściwie taki?
• Co należy zrobić, aby ten stan zmienić?
• Jaki będzie prawdopodobnie dalszy przebieg interesującego nas stanu rzeczy?
• Czy i jak jest możliwe, aby interesujący nas stan rzeczy przebiegał zgodnie z naszymi oczekiwaniami?
• Co zrobić, aby interesujący nas stan rzeczy rozwijał się zgodnie
z naszymi oczekiwaniami?
Charakter Systemowy, opisujący, wyjaśniający
Cechy Koncentracja zarówno na funkcjonowanie osobowości jednostki, jak
i jej środowiska, jej relacji z otoczeniem
Funkcje • Ocena struktur osobowości, poznanie genezy tych struktur,
• wyjaśnienie mechanizmów kierujących zachowaniem człowieka,
• aspekty związane z procesem uczenia się, z określoną sytuacją wychowawczą
Czynności diagnosty • Zbudowanie uporządkowanego systemu informacji o własnościach czynności, procesach i mechanizmach tkwiących w osobie,
• dostarczenie danych dotyczących roli i udziału różnych czynników środowiskowych w rozwoju, opiece i wychowaniu