Bezpłatna aplikacja na komputer – MM News... i jestem na bieżąco! Sprawdzam

STAN PRAWNY NA 7 LUTEGO 2020 Akta osobowe dyrektora poradni Opracował: Michał Łyszczarz, prawnik, współautor komentarza do Ustawy o systemie oświaty Czy dyrektor (właściciel) niepublicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej prowadzący w niej zajęcia powinien mieć założone akta osobowe? Podstawa prawna: • Rozporządzenia Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 10 grudnia 2018 r. w sprawie dokumentacji pracowniczej (Dz.U. z 2018 r. poz. 2369). Zgodnie z § 2 Rozporządzenia w sprawie dokumentacji pracowniczej pracodawca prowadzi oddzielne dla każdego pracownika akta osobowe. W przypadku opisanym w pytaniu pracodawcą jest właściciel poradni, zatem to do jego obowiązków należy prowadzenie akt osobowych dla zatrudnionych w poradni pracowników, natomiast nie istnieje pracodawca prowadzący akta osobowe dla właściciela. Nie ma więc obowiązku zakładania akt osobowych. Oficyna MM nie udziela porad prawnych. Odpowiedzi są wyłącznie wyrazem własnej oceny Doradcy Prawnego Oficyny MM. Nie stanowią urzędowej wykładni prawa, a ich zastosowanie nie może rodzić odpowiedzialności za ewentualne skutki zastosowania zaproponowanych rozwiązań zarówno ze strony Oficyny MM, jak i Doradcy Prawnego Oficyny MM.