Dostęp do serwisu wygasł w dniu . Kliknij "wznów dostęp", aby nadal korzystać z bogactwa treści, eksperckiej wiedzy, wzorów, dokumentów i aktualności oświatowych.
Witaj na Platformie MM.
Zaloguj się, aby korzystać z dostępu do zakupionych serwisów.
Możesz również swobodnie przeglądać zasoby Platformy bez logowania, ale tylko w ograniczonej wersji demonstracyjnej.
Chcesz sprawdzić zawartość niezbędników i czasopism? Zyskaj 14 dni pełnego dostępu całkowicie za darmo i bez zobowiązań.
STAN PRAWNY NA 7 LUTEGO 2020
Akta osobowe dyrektora poradni
Opracował: Michał Łyszczarz, prawnik, współautor komentarza do Ustawy o systemie oświaty
Czy dyrektor (właściciel) niepublicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej prowadzący
w niej zajęcia powinien mieć założone akta osobowe?
Podstawa prawna:
• Rozporządzenia Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 10 grudnia 2018 r.
w sprawie dokumentacji pracowniczej (Dz.U. z 2018 r. poz. 2369).
Zgodnie z § 2 Rozporządzenia w sprawie dokumentacji pracowniczej pracodawca prowadzi oddzielne dla każdego pracownika akta osobowe. W przypadku opisanym w pytaniu pracodawcą jest właściciel poradni, zatem to do jego obowiązków należy prowadzenie akt osobowych dla zatrudnionych w poradni pracowników, natomiast nie istnieje pracodawca prowadzący akta osobowe dla właściciela. Nie ma więc obowiązku zakładania akt osobowych.
Oficyna MM nie udziela porad prawnych. Odpowiedzi są wyłącznie wyrazem własnej oceny Doradcy Prawnego Oficyny MM. Nie stanowią urzędowej wykładni prawa, a ich zastosowanie nie może rodzić odpowiedzialności za ewentualne skutki zastosowania zaproponowanych rozwiązań zarówno ze strony Oficyny MM, jak i Doradcy Prawnego Oficyny MM.