Dostęp do serwisu wygasł w dniu . Kliknij "wznów dostęp", aby nadal korzystać z bogactwa treści, eksperckiej wiedzy, wzorów, dokumentów i aktualności oświatowych.
Witaj na Platformie MM.
Zaloguj się, aby korzystać z dostępu do zakupionych serwisów.
Możesz również swobodnie przeglądać zasoby Platformy bez logowania, ale tylko w ograniczonej wersji demonstracyjnej.
Chcesz sprawdzić zawartość niezbędników i czasopism? Zyskaj 14 dni pełnego dostępu całkowicie za darmo i bez zobowiązań.
Zarządzenie nr ….. z dnia ……………….
Dyrektora ……………………………………………………….
w sprawie skontrum w bibliotece szkolnej
Na podstawie § 29 ust. 1 pkt 2 Rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 29 października 2008 r. w sprawie sposobu ewidencji materiałów bibliotecznych (Dz.U. z 2008 r. Nr 205 poz. 1283) zarządzam, co następuje:
§ 1
Do przeprowadzenia skontrum zbiorów biblioteki szkolnej powołuję komisję w składzie:
……………………………….. – przewodniczący,
(imię i nazwisko)
……………………………..... – członek,
(imię i nazwisko)
……………………………..... – członek.
(imię i nazwisko)
§ 2
1. Komisja działa na podstawie Regulaminu działania komisji skontrowej określonego w Zarządzeniu nr ……/…… z dnia ………… Dyrektora Szkoły ………………………………………………………….…… (pełna nazwa szkoły).
2. Zadaniem komisji skontrowej jest przeprowadzenie kontroli materiałów bibliotecznych w terminie od ………… do …………
3. Podczas skontrum należy:
1) porównać zapisy inwentarzowe ze stanem faktycznym materiałów bibliotecznych,
2) ustalić i wyjaśnić zaistniałe różnice między zapisami inwentarzowymi a stanem faktycznym zbiorów,
3) ustalić ewentualne braki.
4. Podstawę przeprowadzenia skontrum stanowią zapisy dokonywane w:
1) księgach inwentarzowych,
2) rejestrze ubytków,
3) komputerowej bazie danych.
5. Czynności związane z porównaniem zapisów inwentarzowych ze stanem faktycznym zbiorów należy zakończyć najpóźniej do dnia …………
§ 3
1. Po zakończeniu kontroli komisja skontrowa sporządza w dwóch egzemplarzach protokół, który powinien zawierać:
1) ustalenia dotyczące stanu ewidencji i stanu faktycznego materiałów bibliotecznych,
2) stwierdzenie liczby ewentualnych braków i ich wartości (ubytki względne),
3) wnioski wraz z uzasadnieniem w sprawie nieodnalezionych materiałów.
2. Do protokołu należy dołączyć wykaz braków względnych i wykaz braków bezwzględnych.
§ 4
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem …………..
………………………………………..
(podpis i pieczątka dyrektora szkoły)