Bezpłatna aplikacja na komputer – MM News... i jestem na bieżąco! Sprawdzam

Zarządzenie nr ….. z dnia ………………. Dyrektora ………………………………………………………. w sprawie skontrum w bibliotece szkolnej Na podstawie § 29 ust. 1 pkt 2 Rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 29 października 2008 r. w sprawie sposobu ewidencji materiałów bibliotecznych (Dz.U. z 2008 r. Nr 205 poz. 1283) zarządzam, co następuje: § 1 Do przeprowadzenia skontrum zbiorów biblioteki szkolnej powołuję komisję w składzie: ……………………………….. – przewodniczący, (imię i nazwisko) ……………………………..... – członek, (imię i nazwisko) ……………………………..... – członek. (imię i nazwisko) § 2 1. Komisja działa na podstawie Regulaminu działania komisji skontrowej określonego w Zarządzeniu nr ……/…… z dnia ………… Dyrektora Szkoły ………………………………………………………….…… (pełna nazwa szkoły). 2. Zadaniem komisji skontrowej jest przeprowadzenie kontroli materiałów bibliotecznych w terminie od ………… do ………… 3. Podczas skontrum należy: 1) porównać zapisy inwentarzowe ze stanem faktycznym materiałów bibliotecznych, 2) ustalić i wyjaśnić zaistniałe różnice między zapisami inwentarzowymi a stanem faktycznym zbiorów, 3) ustalić ewentualne braki. 4. Podstawę przeprowadzenia skontrum stanowią zapisy dokonywane w: 1) księgach inwentarzowych, 2) rejestrze ubytków, 3) komputerowej bazie danych. 5. Czynności związane z porównaniem zapisów inwentarzowych ze stanem faktycznym zbiorów należy zakończyć najpóźniej do dnia ………… § 3 1. Po zakończeniu kontroli komisja skontrowa sporządza w dwóch egzemplarzach protokół, który powinien zawierać: 1) ustalenia dotyczące stanu ewidencji i stanu faktycznego materiałów bibliotecznych, 2) stwierdzenie liczby ewentualnych braków i ich wartości (ubytki względne), 3) wnioski wraz z uzasadnieniem w sprawie nieodnalezionych materiałów. 2. Do protokołu należy dołączyć wykaz braków względnych i wykaz braków bezwzględnych. § 4 Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ………….. ……………………………………….. (podpis i pieczątka dyrektora szkoły)