Dostęp do serwisu wygasł w dniu . Kliknij "wznów dostęp", aby nadal korzystać z bogactwa treści, eksperckiej wiedzy, wzorów, dokumentów i aktualności oświatowych.
Witaj na Platformie MM.
Zaloguj się, aby korzystać z dostępu do zakupionych serwisów.
Możesz również swobodnie przeglądać zasoby Platformy bez logowania, ale tylko w ograniczonej wersji demonstracyjnej.
Chcesz sprawdzić zawartość niezbędników i czasopism? Zyskaj 14 dni pełnego dostępu całkowicie za darmo i bez zobowiązań.
Załącznik
Regulamin
udzielania zamówień publicznych obowiązujący
w Szkole ……………………………………………………
Postanowienia ogólne
§ 1
Zamówienia na roboty budowlane, dostawy oraz usługi dokonywane są na zasadach określonych w odpowiedniej ustawie oraz w Zarządzeniu, którego Regulamin jest załącznikiem.
§ 2
1. Pracownicy Szkoły z tytułu powierzonych im obowiązków winni zapoznać się
z treścią regulaminu i bezwzględnie przestrzegać zawartych w nim postanowień. Fakt zapoznania się z przepisami zawartymi w regulaminie winien być potwierdzony poprzez złożenie oświadczenia, którego wzór stanowi załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu.
2. W zakresie nieuregulowanym niniejszym Regulaminem mają zastosowanie przepisy Ustawy Prawo zamówień publicznych.
§ 3
Ilekroć w niniejszym Regulaminie mowa jest o:
1) Ustawie – oznacza to Ustawę z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz.U. z 2022 r. poz. 1710 ze zm.),
2) Szkole – oznacza to Szkołę ……………………………………………… w …………………………………………..…………,
3) Dyrektorze – oznacza to Dyrektora Szkoły lub osobę działającą z jego upoważnienia,
4) Sekretarzu – oznacza to Sekretarza Szkoły lub osobę prowadzącą sprawy związane z udzieleniem zamówienia publicznego,
5) wartości zamówienia – oznacza to całkowite szacunkowe wynagrodzenie wykonawcy, bez podatku od towarów i usług, ustalone przez zamawiającego z należytą starannością, zgodnie z przepisami Ustawy,
6) wspólnym słowniku zamówień (CPV, CPC) – oznacza to system klasyfikacji produktów, usług i robót budowlanych stworzony na potrzeby zamówień publicznych,
7) rozeznaniu rynku – oznacza to dokonanie analizy ofert handlowych, katalogów, ustaleń telefonicznych lub w innej, dowolnej formie z potencjalnymi wykonawcami, którzy mogą realizować zadanie o wartości mniejszej niż wartość progowa.
§ 4
1. Decyzję o wszczęciu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego podejmuje Dyrektor na wniosek Sekretarza.
2. Zakup towarów, usług lub robót budowlanych o wartości poniżej …… zł nie wymaga zastosowania przepisów niniejszego regulaminu, Sekretarz dokonuje rozeznania rynku i zakupu.
3. Zakupy powyżej ……… zł wymagają zastosowania procedur określonych w niniejszym Regulaminie i wypisania wniosku, którego wzór stanowi załącznik do Zarządzenia, chyba że Ustawa wymaga zastosowania odpowiedniego trybu udzielenia zamówienia publicznego.
Planowanie zamówień publicznych
§ 5
Planowanie i udzielanie zamówień publicznych jest dopuszczalne w granicach wydatków, które zostały ujęte w planie finansowo-rzeczowym oraz z zachowaniem w szczególności następujących zasad:
1) celowości i oszczędności, z zapewnieniem najlepszych efektów z danych nakładów,
2) terminowości realizacji zadań publicznych,
3) wyboru najkorzystniejszej oferty, z zachowaniem przepisów Ustawy.
§ 6
1. Na każdy rok budżetowy w Szkole przygotowuje się plan zamówień publicznych.
2. Zbiorczy roczny plan zamówień zawierający:
1) opis przedmiotu zamówienia z zastosowaniem CPV, CPC,
2) określenie wartości zamówienia,
3) wskazanie źródeł finansowania,
4) termin realizacji
– przedkłada się do zatwierdzenia Dyrektorowi.
3. Plan przygotowują Sekretarz Szkoły lub pracownik prowadzący w Szkole zamówienia publiczne.
Przygotowanie postępowania w sprawie udzielenia zamówienia publicznego
§ 7
1. Odpowiedzialność za przygotowanie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego od strony merytorycznej ponoszą Sekretarz Szkoły lub pracownik upoważniony do tego przez Dyrektora.
2. Przygotowanie postępowania, o którym mowa w ust. 1, przy postępowaniach o zamówienia o wartości mniejszej niż 130 000 zł obejmuje w szczególności następujące punkty:
1) przed wszczęciem postępowania kierownik wydziału ustala: wartość zamówienia, czy zamówienie nie jest objęte rocznym planem zamówień, czy są zabezpieczone środki finansowe,
2) udzielenie zamówienia jest poprzedzone rozeznaniem rynku,
3) jeśli wartość zamówienia jest większa od kwoty wskazanej w § 4 ust. 3 i mniejsza od 130 000 zł, udzielenie zamówienia publicznego kończy się wraz z uzyskaniem akceptacji wniosku, stanowiącego załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu,
4) przy wartości zamówienia powyżej ………… zł (lub gdy wymaga tego przedmiot zamówienia: gdy jest skomplikowany lub celowe jest potwierdzenie warunków odpowiedzialności wykonawcy z tytułu niewłaściwego wykonania umowy, w szczególności gwarancji lub rękojmi) z wykonawcą zawiera się (sprawdzoną wcześniej pod względem prawnym) umowę w formie pisemnej; umowę sporządza się w trzech egzemplarzach, z których oryginał otrzymuje główny księgowy, jeden egzemplarz otrzymuje wykonawca, jeden egzemplarz włącza się do dokumentacji postępowania.
§ 8
Sekretarz Szkoły (lub inny pracownik właściwy w sprawie przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego) ponosi odpowiedzialność za sprawy związane z analizą budżetu Szkoły pod kątem konieczności stosowania przepisów związanych z udzieleniem zamówienia publicznego, za prawidłowość jego udokumentowania oraz archiwizowania.
§ 9
Odpowiedzialność za sprawne i prawidłowe prowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ponoszą Sekretarz Szkoły lub osoba wyznaczona do prowadzenia zadań z zakresu zamówień publicznych.
Sposób postępowania w sprawie udzielenia zamówienia publicznego
§ 10
1. Wzór wniosku o dokonanie zamówienia publicznego, o którym mowa w § 4, określony został w załączniku do niniejszego Regulaminu.
2. Przed przedłożeniem do zatwierdzenia wójtowi wniosek winien uzyskać kontrasygnatę głównego księgowego.
§ 11
1. Centralny rejestr zamówień publicznych zawierać powinien co najmniej następujące pozycje:
1) numer zamówienia publicznego,
2) nazwę komórki organizacyjnej jednostki zgłaszającej zamówienie publiczne,
3) przedmiot zamówienia,
4) datę złożenia wniosku,
5) wartość szacunkową zamówienia,
6) rodzaj zamówienia (dostawa, usługa, robota budowlana),
7) tryb, w jakim udzielono zamówienia,
8) datę i numer zawartej umowy lub informację o unieważnieniu przetargu,
9) wpłacone wadium / zwrot wadium,
10) wpłacone zabezpieczenie należytego wykonania umowy / zwrot zabezpieczenia.
2. Centralny rejestr umów zawiera następujące pozycje:
1) numer umowy,
2) datę zawarcia umowy,
3) przedmiot umowy,
4) nazwę i adres firmy, z którą zawarto umowę,
5) wartość umowy netto i brutto,
6) okres, na jaki zawarto umowę.
3. Centralny rejestr wpłaconych wadiów zawierać powinien co najmniej następujące pozycje:
1) tytuł i numer postępowania (numer rejestru centralnego),
2) nazwę i adres wnoszącego wadium,
3) wysokość wadium,
4) formę wniesienia wadium,
5) datę wniesienia wadium,
6) datę zwrotu wadium.
4. Centralny rejestr zabezpieczeń należytego wykonania umowy zawierać powinien co najmniej następujące pozycje:
1) numer umowy i przedmiot umowy,
2) numer w centralnym rejestrze, pod którym zapisano postępowanie,
3) nazwę i adres firmy,
4) termin realizacji umowy,
5) wysokość wniesionego zabezpieczenia należytego wykonania umowy,
6) formę wniesionego zabezpieczenia należytego wykonania umowy,
7) datę i sposób zwrotu zabezpieczenia.
Uwaga
W § 11 określono rozwiązanie przykładowe. W regulaminie wprowadza się te, które mają zastosowanie w danej jednostce.
§ 12
W przygotowanych projektach umów o wykonanie zamówienia publicznego należy przestrzegać jednolitych zasad warunków płatności, a w szczególności:
1) wystawienie przez wykonawcę faktury lub rachunku (zgodnych z Ustawą z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości; t.j. Dz.U. z 2021 r. poz. 217 ze zm.) nie może nastąpić wcześniej niż po dokonaniu odbioru przedmiotu zamówienia przez zamawiającego,
2) termin płatności wystawionej faktury nie może być wcześniejszy niż 14 dni od daty jej otrzymania,
3) projekt umowy powinien zabezpieczać w pełni interes zamawiającego, zwłaszcza w przypadku niewykonania lub nienależytego wykonana umowy przez zastrzeżenie prawa do kar umownych.
§ 13
Na zamówieniach, umowach lub zleceniach oraz na fakturach i rachunkach należy zamieszczać adnotacje o sposobie wyboru dostawcy (wykonawcy). Najczęściej wykonuje się to poprzez odpowiedni opis faktury i zastosowanie pieczątki o wybranym trybie – czyli art. 4 pkt 8 Ustawy.