Bezpłatna aplikacja na komputer – MM News... i jestem na bieżąco! Sprawdzam

STAN PRAWNY NA 24 STYCZNIA 2020 Wynagrodzenie dyrektora przedszkola niepublicznego Opracował: Michał Łyszczarz, prawnik, główny specjalista w Wydziale Oświaty w Urzędzie Miasta w Dąbrowie Górniczej, współautor komentarza do Ustawy o systemie oświaty oraz szeregu publikacji z zakresu prawa oświatowego Czy dyrektor przedszkola niepublicznego (jako organ prowadzący) może pobierać wynagrodzenie dyrektora (np. w wysokości 6000 zł) oraz wynagrodzenie za prowadzenie zajęć z dziećmi posiadającymi orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego (np. w wysokości 7900 zł)? Ma pełne kwalifikacje do prowadzenia tych zajęć. Podstawa prawna: • Ustawa z dnia 27 października 2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych (t.j. Dz.U. z 2020 r.), • Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta nauczyciela (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 2215). Dyrektor może pobierać wynagrodzenie w dowolnej wysokości. Pamiętać jedynie należy o tym, aby nie przekroczyć maksymalnej kwoty wynagrodzenia opłacanego z dotacji. Zgodnie z art. 35 Ustawy z dnia 27 października 2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych dotacje otrzymywane przez niepubliczne przedszkola z budżetu jednostki samorządu terytorialnego mogą zostać przeznaczone na wynagrodzenie osoby fizycznej zatrudnionej w przedszkolu, w tym na podstawie umowy cywilnoprawnej, oraz osoby fizycznej prowadzącej przedszkole, jeżeli pełni funkcję dyrektora przedszkola – w wysokości nieprzekraczającej miesięcznie 150 proc. średniego wynagrodzenia nauczyciela dyplomowanego, o którym mowa w art. 30 ust. 3 pkt 4 Ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta nauczyciela. Dla przedszkoli niepublicznych limit wynagrodzenia wypłacanego dla osoby prowadzącej wynosił zatem do 31 sierpnia 2019 r. 150 proc. tej kwoty, czyli 8404 zł. Wynagrodzenie w kwocie 13900 zł nie może więc zostać w całości sfinansowane z dotacji, a jedynie we wskazanej części. W pozostałej części wynagrodzenie można jednak pokryć z czesnego. Oficyna MM nie udziela porad prawnych. Odpowiedzi są wyłącznie wyrazem własnej oceny Doradcy Prawnego Oficyny MM. Nie stanowią urzędowej wykładni prawa, a ich zastosowanie nie może rodzić odpowiedzialności za ewentualne skutki zastosowania zaproponowanych rozwiązań zarówno ze strony Oficyny MM, jak i Doradcy Prawnego Oficyny MM