Dostęp do serwisu wygasł w dniu . Kliknij "wznów dostęp", aby nadal korzystać z bogactwa treści, eksperckiej wiedzy, wzorów, dokumentów i aktualności oświatowych.
Witaj na Platformie MM.
Zaloguj się, aby korzystać z dostępu do zakupionych serwisów.
Możesz również swobodnie przeglądać zasoby Platformy bez logowania, ale tylko w ograniczonej wersji demonstracyjnej.
Chcesz sprawdzić zawartość niezbędników i czasopism? Zyskaj 14 dni pełnego dostępu całkowicie za darmo i bez zobowiązań.
Załącznik nr 1
do Zarządzenia nr ...........
Dyrektora Szkoły
…………………...................
§ 1
Postanowienia ogólne
1. Odpowiedzialność za zarządzanie ryzykiem ponosi dyrektor oraz osoby podejmujące decyzje wynikające z zakresu obowiązków lub posiadanego pełnomocnictwa.
2. Zarządzanie ryzykiem odbywa się poprzez:
1) identyfikację ryzyka,
2) monitorowanie realizacji zadań,
3) analizę ryzyka i podejmowanie działań zaradczych.
§ 2
Identyfikacja ryzyka
1. Identyfikacji ryzyka dokonuje się raz w roku w terminie ustalonym przez dyrektora.
2. W razie potrzeby dyrektor może wyznaczyć dodatkowe terminy identyfikacji ryzyka.
3. W przypadku istotnej zmiany warunków, w których funkcjonuje jednostka, należy dokonać ponownej identyfikacji ryzyka.
4. Identyfikacji ryzyka dokonuje zespół powołany przez dyrektora.
5. W skład zespołu wchodzi:
1) dyrektor jako jego przewodniczący,
2) wicedyrektor,
3) wybrani przez dyrektora nauczyciele, w liczbie nie mniejszej niż trzy,
4) księgowy.
6. W celu identyfikacji ryzyka zespół bierze pod uwagę wyniki przeprowadzonych audytów i kontroli, mierniki realizacji celów, o których mowa w procedurze wyznaczania celów i ustalenia mierników ich realizacji, przyjętej Zarządzeniem Dyrektora nr ....., oraz wszelkie informacje mające znaczenie dla funkcjonowania jednostki.
§ 3
Analiza ryzyka i reakcja na ryzyko
1. Zidentyfikowane ryzyka są poddawane analizie pod kątem poziomu ich zagrożenia dla realizacji celów.
2. Ustala się trzystopniową skalę poziomu ryzyka:
1) wysoki poziom ryzyka,
2) średni poziom ryzyka,
3) niski poziom ryzyka.
3. Szacuje się poziom każdego ze zidentyfikowanych ryzyk zgodnie ze skalą z ust. 2.
4. W odniesieniu do ryzyka oszacowanego jako wysokie zespół, o którym mowa w § 2 ust. 4, ustala sposób reakcji.
5. Przewiduje się cztery możliwe rodzaje reakcji:
1) tolerowanie,
2) przeniesienie,
3) wycofanie się,
4) działanie.
6. W odniesieniu do ryzyka, do którego rodzaj reakcji został określony jako działanie, zespół, o którym mowa w § 2 ust. 4, określa rodzaj działania pozwalający na zmniejszenie ryzyka do poziomu średniego lub niskiego.