Dostęp do serwisu wygasł w dniu . Kliknij "wznów dostęp", aby nadal korzystać z bogactwa treści, eksperckiej wiedzy, wzorów, dokumentów i aktualności oświatowych.
Witaj na Platformie MM.
Zaloguj się, aby korzystać z dostępu do zakupionych serwisów.
Możesz również swobodnie przeglądać zasoby Platformy bez logowania, ale tylko w ograniczonej wersji demonstracyjnej.
Chcesz sprawdzić zawartość niezbędników i czasopism? Zyskaj 14 dni pełnego dostępu całkowicie za darmo i bez zobowiązań.
Przykład monitorowania podstawy programowej pod kątem realizacji celów podstawy i kompetencji kluczowych – język polski
W ramach monitorowania podstawy programowej, proszę o wypełnienie poniższej tabeli, w której należy przykładowo wskazać, jakie cele podstawy programowej realizuje Pani/Pan, uwzględniając rozwój kompetencji kluczowych.
Kompetencje kluczowe Przykładowe cele podstawy programowej Przykładowe tematy lekcji Termin realizacji
Porozumiewanie się w języku ojczystym
Przekazanie wiedzy oraz kształtowanie takich umiejętności, które pozwalają w sposób bardziej dojrzały i uporządkowany zrozumieć świat Pisanie i redagowanie rozprawki Czy we współczesnym świecie ważna jest znajomość języków obcych? ………. 20… r.
Porozumiewanie się w językach obcych
Rozbudzanie ciekawości poznawczej uczniów oraz motywowanie do nauki Pochodzenie języka polskiego, zapożyczenia, makaronizmy ………. 20… r.
Kompetencje matematyczne i podstawowe kompetencje naukowo-techniczne Rozwijanie umiejętności krytycznego i logicznego myślenia, rozumowania, argumentowania i wnioskowania Matematyczne frazeologizmy ………. 20… r.
Kompetencje informatyczne
Rozwijanie kompetencji, takich jak: kreatywność, innowacyjność, przedsiębiorczość Realizacja projektu Polscy nobliści Od ………. 20… r. do ………. 20… r.
Umiejętność uczenia się
Zachęcanie do zorganizowanego i świadomego samokształcenia opartego na umiejętności przygotowania własnego warsztatu pracy Realizacja projektu Bohaterowie naszych lektur Od ………. 20… r. do ………. 20… r.
Kompetencje społeczne i obywatelskie
Kształtowanie postawy otwartej wobec świata i innych ludzi, zachęcanie do podejmowania aktywności w życiu społecznym oraz rozwijanie poczucia odpowiedzialności za zbiorowość Przeprowadzamy wywiad z regionalistą ………. 20… r.
Inicjatywność i przedsiębiorczość
Wspieranie ucznia w rozpoznawaniu własnych predyspozycji i określaniu drogi dalszej edukacji Zawód dziennikarz – piszemy reportaż ………. 20… r.
Świadomość i ekspresja kulturalna Wzmacnianie poczucia tożsamości indywidualnej, kulturowej, narodowej, regionalnej i etnicznej Tworzymy kulturową mapę naszej Małej Ojczyzny ………. 20… r.