Bezpłatna aplikacja na komputer – MM News... i jestem na bieżąco! Sprawdzam

Podstawa programowa w kontekście uwzględniania kompetencji kluczowych (dla szkoły podstawowej) Najważniejszym celem kształcenia w szkole podstawowej jest dbałość o integralny rozwój biologiczny, poznawczy, emocjonalny, społeczny i moralny ucznia. Poza tym kształcenie ma na celu: • wprowadzanie uczniów w świat wartości, w tym ofiarności, współpracy, solidarności, altruizmu, patriotyzmu i szacunku dla tradycji, wskazywanie wzorców postępowania i budowanie relacji społecznych, sprzyjających bezpiecznemu rozwojowi ucznia (rodzina, przyjaciele), • wzmacnianie poczucia tożsamości indywidualnej, kulturowej, narodowej, regionalnej i etnicznej, • formowanie u uczniów poczucia godności własnej osoby i szacunku dla godności innych osób, • rozwijanie kompetencji takich jak: kreatywność, innowacyjność i przedsiębiorczość, • rozwijanie umiejętności krytycznego i logicznego myślenia, rozumowania, argumentowania i wnioskowania, • ukazywanie wartości wiedzy jako podstawy do rozwoju umiejętności, • rozbudzanie ciekawości poznawczej uczniów oraz motywacji do nauki, • wyposażenie uczniów w taki zasób wiadomości oraz kształtowanie takich umiejętności, które pozwalają w sposób bardziej dojrzały i uporządkowany zrozumieć świat, • wspieranie ucznia w rozpoznawaniu własnych predyspozycji i określaniu drogi dalszej edukacji, • wszechstronny rozwój osobowy ucznia przez pogłębianie wiedzy oraz zaspokajanie i rozbudzanie jego naturalnej ciekawości poznawczej, • kształtowanie postawy otwartej na świat i innych ludzi, aktywności w życiu społecznym oraz odpowiedzialności za zbiorowość, • zachęcanie do zorganizowanego i świadomego samokształcenia opartego na umiejętności przygotowania własnego warsztatu pracy, • ukierunkowanie ucznia ku wartościom. Realizacja podstawy programowej powinna ściśle wiązać się z wdrażaniem w proces nauczania poniższych kompetencji kluczowych: • porozumiewanie się w języku ojczystym, • porozumiewanie się w językach obcych, • kompetencje matematyczne i podstawowe kompetencje naukowo-techniczne, • kompetencje informatyczne, • umiejętność uczenia się, • kompetencje społeczne i obywatelskie, • inicjatywność i przedsiębiorczość , • świadomość i ekspresja kulturalna.